zijn ze nu echt zo achterlijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

beste luisterende oren/lezende ogen,

ik moet ff mn woede kwijt en dan wel hier want jullie begrijpen mij tenminste.

afgelopen dinsdag moest ik naar de v.kundige voor de standaard controle nou alles goed alleen was de baby aan de kleine kant en adviseerde zij me nu te gaan rusten. ok goed ik ben eerder gestopt met werken heb het verhaal aan mn familie en schoonfamilie verteld maar het lijkt ze helemaal niks te doen. zelfs mn collegas waren bezorgder!

mn schoonmoeder wilt dus zondag lekker gaan klussen in ons huis, de laatste dingetjes afmaken en de week daarop samen gaan behangen. terwijl ik heb verteld dat ik de rust nodig heb voor mn klein vriendje! tuurlijk wil ik dat al die klusjes af zijn voordat de baby geboren wordt maar kom zeg ik vertel toch net dat hij te klein is!!!! en prompt kom je met nou dan gaan we zondag lekker aan de slag.

dan mn eigen zus, haar kinderen worden jarig (een tweeling) ok dan gaan we dit weekend samen inkopen doen en dan kom jij bij mij slapen om me te helpen met dit en dat en zus en zo ennuuhh ik moet werken dus kan jij mijn huisleutel bij mij ophalen want papa komt deze week bij mij slapen (hij is op vakantie) en anders kan hij niet naar binnen. nou mn zus woontook niet 5 min van mij vandaan. en daarna nog eens een slopende dag op de markt slenteren.

mn vriend is de enige die het wel serieus neemt en me ook de rust geeft die iknodig heb. hij doet alles zodat ik lekker kan rusten, als slaap ik de hele dag, hij maakt me alleen wakker als hij heeft gekookt of als hij naar zn training gaat anders niet.

wat moet ik nou hiermee. vind het ook moeilijk om steeds nee te zeggen ik heb al verteldhoe het zit allemaal.

wat zouden jullie doen?

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Heel lastig is dat he!
    Ik zat tijdens mijn zwangerschap met erge isias en bekkenintabiliteit en tegen mij werd gezegt '' zwanger zijn is geen ziekte''
    Met andere woorden ik kon gewoon alles wat ik voorheen deed.
    Dit was dan wel geen famile, maar er zijn gewoon mensen die niet echt luisteren naar wat je verteld of denken dat het allemaal wel mee zal vallen.

Meid, zeg gewoon nee! Denk aan je kleine en jezelf dat is voor nu het belangrijkste.
    Ook al is het vaker uitleggen niet leuk toch zou ik het maar doen.

Succes !

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Gewoon duidelijk zijn, zal even duren voor ze t snappen zo te lezen.
    Dus gewoon zeggen; nee, mag ik niet!
    En laat ze maar lekker de *piep* krijgen

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Denk inderdaad goed aan jezelf en gewoon steeds nee blijven zeggen en aangeven waarom.

Er zijn nu eigenlijk maar 2 echt belangrijke mensen in je leven en dat is je baby en dat ben je zelf. Klinkt egoïstisch, maar het is even niet anders. Gewoon lekker rusten.

Misschien kan je vriend het zijn moeder ook nog een keer uitleggen. Kan best werken. (desnoods ook voor een 2e of 3e keer)

Hoe groot/klein is je baby nu?

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wat vervelend zeg, je zou toch zeker van je familie verwachten dat ze ook begaan zijn met jou en met je kindje... Maar aan de andere kant weet ik natuurlijk niet hoe jullie normaalgesproken met elkaar omgaan en dringt het gewoon nog ff niet tot ze door dat het nu voor jou anders is?

Misschien moet je maar gewoon zeggen dat het niet mag van de dokter, dat klinkt gewoon wat gezagvoller, zeg maar. Maar alleen doen wat voor jou goed voelt hoor!

6. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Gewoon rust nemen! Laat ze in hun sop gaar koken. Jouw baby is het belangrijkste op dit moment!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pff, ik zou daar ook niet aan moeten denken hoor! Hartstikke druk en je bent kapot na zo'n dag. Nu heeft je VK ook nog gezegd dat je rustiger aan moet doen, dus ik zou zeggen, echt even aangeven!

Trouwens, als iemand wil komen klussen, lekker laten doen en niet te veel zelf daarbij aanpakken. Misschien wil je vriend wel met je schoonmoeder gaan klussen. In ieder geval jij even niet!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heel duidelijk zijn en zeggen dat je van de vk rust moest nemen. Ze moeten hetmaar begrijpen. Klinkt hard maar als zelfs je familie niet eens de moeite doet je te begrijpen. Zij zouden het juist moeten weten hoe het is om zwanger te zin.

Ik heb me ook vaak schuldig gevoeld maar gelukkig heb ik hele lieve reacties gekregen als ik zei dat ik iets niet zou trekken.

9. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ohh wat vervelend! Ik heb het ook.. Ik merk aan mijn lichaam dat ik niet meer alles kan wat ik voorheen kon. (bekkeninstabiliteit e.d.) En mensen om me heen denken dan inderdaad dat je nog alles kunt. Ze denken er gewoon niet bij na, omdat je het ook niet van de buitenkant kunt zien. En als zij zich zo opstellen, lijkt het alsof je je een beetje aan loopt te stellen. Terwijl dat natuurlijk niet zo is, zwanger zijn is echt zwaar voor je lichaam. Mijn moeder vond trouwens ook dat ik maar eens buikspieroefeningen moest doen, omdat mijn man het natuurlijk niet leuk zou vinden als ik straks uitgezakt ben. Dit zei ze dus waar mijn man bij was.. Echt belachelijk! Maar ach, ze vind ook dat je best alcohol kunt drinken tijdens de zwangerschap.. Maargoed, ik denk dat je het gewoon kunt zeggen hoor! Het is immers je familie.. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Ik zou heel erg graag willen, en normaal zou ik het ook doen, maar ik moet nu aan mijn kind denken en dus moet ik echt rust nemen!" O.i.d ;) Sterkte ermee!

10. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Wat betreft, de laatste klusjes; die kan je vriend ook met zijn moeder doen. Daar hoef jij je niet mee te bemoeien. Alleen een beetje wijzen en commanderen ;.).
    Wat betreft je zus gewoon zeggen "nee, ik kan niet. Moet rusten". Ik heb ook zo'n zus. Die begrijpen het alleen als je heel duidelijk bent.

Zij weten ook dat jij altijd ja zegt. Jij bent degene die grenzen aan moet geven, hoe moeilijk dat ook is.

Succes! Ik hoop dat het je lukt.

11. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Sommige mensen hebben gewoon een bord voor hun kop en denken dat t allemaal wel meevalt en dat het wel los zal lopen (hier tenminste meegemaakt...) Ook van die geweldige opmerkiingen. Toen beeb hier achter bleef en ik kalm aan moest doen kreeg ik als reactie: ach vroeger kreeg je ook geen echo en toen ging iedereen ook gewoon door en was er ook niets aan de hand....
    Gewoon lekker voor jou en je kleintje kiezen en laat de rest maar in de ***** zakken ;)

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

inderdaad zeggen.. Ik weet niet of jullie begrijpen wat mijn vk heeft gezegd.. Maar ik moet rustig aan doen omdat de baby te klein is.. TE klein snap je!!

En willen ze het dan nog niet snappen jammer dan jij en je baby zijn het belangrijkste. Je moet NIETS!!! meer nu, alles mag.

13. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Wat vervelend zeg !
    Ik zou het ook duidelijk zeggen dat ik het niet mag omdat ik moet rusten, en laat ze maar in hun sop gaar koken hoor.. het gaat hier wel om de gezondheid van je ongeboren wondertje !!

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo dames,

bednakt voor de reacties die had ik wel even nodig om ook wat sterker in mn schoentjes te kunnnen te staan. jullie hebben gelijk ze bekijken het maar.
    ik doe gewoon waarvan ik vind dat het niet te zwaar en vermoeiend is en de rest zoekt het maar uit.

nogmaals bedankt allemaal (K)

Deel Deze Pagina