Naar aanleiding van de tip die ik zojuist las van LA85 over glansspoelmiddel om zweetvlekken uit kleren te krijgen. Wie weet er nog meer van die heerlijke handigheidjes? Het mag echt overal over gaan!
Oh ik heb er een paar! - Witte vitrage, lakens, shirts etc. laten weken met een tabletje steradent - Dopje Cillit Bang bij je aangekoekte/vette vaat in de vaatwasser - Ramen lappen met een heet sopje van Dreft en halve fles ammoniak - Halve citroen op een schaaltje op je nachtkasje tegen muggen Tip! Oma weet raad
glasspoelmiddel om de tegels van de badkamer mee te laten glazen en het werkt vuil en kalkafstotend. Nieuw vuil hecht minder makkelijk. Onkruid tussen de (terras)tegels bij mij werkt schoonmaakazijn hier prima voor (was makkelijk afgelopen zomer, met mijn dikke buik)
O, nu je toch over zweet begint....Hebben jullie tips om een zweetlucht uit een sportshirt te krijgen?
Hoe werkt dit dan precies, gewoon wassen met glansspoelmiddel, of elke oksel apart inspuiten met glansspoelmiddel?? En wordt het dan weer echt wit ook, in oms geval speelt het vooral bij witte tshirtjes....... Sorry dat ik het vraag maar kan het topic met die tip niet vinden.......
Een vriendin had een keertje een heel leuk duur truitje van me geleend. Ik kreeg hem terug met een penetrante zweetlucht. Ik heb echt van alles geprobeerd om het er uit te krijgen. Van een soda badje, laten weken in waspoeder, in een emmertje met wasverzachter, parfum... Niets hielp.
Ah, was ik al bang voor. Heb ook alles wat je noemt al geprobeerd. Wel zonde van je truitje zeg. Zweet van jezelf is toch iets minder erg als van een ander...iew.
Heb je al azijn geprobeerd? Een nacht laten weken in een water/azijn badje helpt hier vaak goed. Sowieso doe ik vaak in plaats van wasverzachter een scheut azijn bij de was.
Ramen zemen zonder zeem en nooit meer strepen! 1 eetlepel maïzena op 3 liter water. Water hoort licht troebel te zijn. Raam in smeren met het water met een spons en dan droog wrijven met een droge theedoek die gewassen is zonder was verzachter. Wij zweren er bij!
Oorspronkelijk geplaatst doorLA85 hihi blij voor je dat het apparaat het weer doet sommige producten zijn niet zo handig om ergens anders voor te gebruiken dan waarvoor ze bedoeld zijn.. glansspoelmiddel voor de vaatwasser op de gele vlekken in je truitjes (bij de oksels, door zweet/oud etc) is dan wel weer een goeie combiinsmeren ermee, even laten intrekken en daarna in de wasmachine en je truitjes zijn weer helemaal mooi wit. Maar dat ff off topic (hoe ik daar ook opeens bij kom haha en dat allemaal door het woord vaatwasser en afwasmiddel hihihihi) QUOTE=mamavanmimi;16873884]Hoe werkt dit dan precies, gewoon wassen met glansspoelmiddel, of elke oksel apart inspuiten met glansspoelmiddel?? En wordt het dan weer echt wit ook, in oms geval speelt het vooral bij witte tshirtjes....... Sorry dat ik het vraag maar kan het topic met die tip niet vinden.......[/QUOTE]
Let op met een halve fles ammoniak en heet water. Er komen dan dampen vrij die erg slecht voor je gezondheid zijn.
Mijn tip zijn de vlekkensponzen van de Action. Kosten geen drol, en ik gebruik ze voor alles. Mn ramen, lichte kalk vlekken, vet, strepen op mn witte tafeltje of koffievlekken: t gaat ermee weg! Ze zijn (momenteel) roze met n witte kant.
Ik ga echt alles proberen! Alleen echte zweetkleren heb ik nooit geloof ik. Jah de sokken van ml haha, maar die gaan op 60° en dan in de droger met een doekje van robijn. Ruiken weer heerlijk in de kast! Die ramen met maizena wil ik echt graag gaan proberen! In mijn voorstelling (denk in plaatjes) zit er dan echt zon dikke witte pasta op het raam en kijken alle buren of ik nog wel helemaal spoor Zal wel tegenvallen met 1 el op 3 liter Ga de shirtoksels van een shirtje 1 kant met glansspoelmiddel en 1 kant met schoonmaakazijn doen en dan laat ik weten wat er beter werkt! Steradent heb ik niet... is dat duur?