Hier zo af en toe een praatje met een aantal buren. Komen ook bij elkaar op kraamvisite enzo.. Maar de rest soms een hallo en soms zelfs dat niet.
Hier is het contact met de buren goed, zo af en toe gaan we bij elkaar op de borrel en de kinderen spelen regelmatig samen. De buren aan de anderen zijn net verhuisd en de nieuwe buurvrouw heb ik 1x gesproken tot nu toe. Met de rest van de buurt hebben we alleen oppervlakkig contact, omdat kinderen wel eens bij elkaar over de vloer komen.
sommige heel goed zo goed zelfs dat we volgende week een weekend met hun weg gaan en ik heb de afgelopen 3 dagen met haar samen gewerkt omdat ze met personeel omhoog zat (horeca) hier is het van alles wat, een echt volksbuurtje.
wij zeggen elkaar gedag. aan 1 kant nieuwe buren en daar maken we geregeld een praatje mee in de voortuin
Wij hebben weinig contact met de buren, en eigenlijk vind ik dat wel jammer. Nu wonen wij aan een drukke straat, dus niet in een "buurtje" waar je elkaar nog wel eens tegen het lijf loopt. Misschien komt het daardoor. Bovendien zitten hier veel winkels, en wonen hier eigenlijk geen kinderen, alleen oudere mensen, of jongere mensen. Voor mij allemaal redenen om de volgende keer voor een andere buurt te kiezen, met iets meer sociale controle e.d.
We zeggen gedag, vaak nog even een praatje maar meer ook niet. En dat bevald me ook goed zo. Onze onderburen proberen steeds meer contact te zoeken, ons uitnodigen voor verjaardagen e.d maar dat vindt ik echt helemaal niets.
wij wonen in een redelijk lange rijtjes woning. No1 t/m 11. De rechtse buurvrouw hebben wij geen problemen mee, beetje raar.. maar that's it.. ook andere mentaliteit. zij is een ras echte Rotterdammer en wij zijn groningers , Maar zeer meegaand! De buurman en vrouw links kan ik wel wurgen!!!!!!!! :x deur gesmijt waar je u tegen zegt en nog te zwijgen over zijn aso gerij door de straat notabene nog een woonerf ook nog.. Maar de buurvrouw van hun kunnen we perfect mee overweg, geschift mens en een super diereliefhebber en de rest van de straat totaal geen problemen mee, maken wel een praatje.. toch met paar mensen wat meer dan andere, maar hou je
in begin af en toe een praatje, maar we wonen in een blok waar alle 4 de kids de zelfde leeftijd hebben. We hebben nu een kippenren gemaakt, zoasl de bijnaam al heeft zodat de kindjes veilig achter de woningen kunnen lopen naar elkaar toe. Regel is, als de poort open mag er gespeelt worden. Tja en dan sta je regelmatig even te kletsen of bakkie te doen. En het is erg gezellig. We gaan ook met pinkesteren bbqen. En nu passen we regelmatig even op elkaars kinderen, als we even naar de dokter moeten of iets anders hebben. Of we laten kinderen even om en om spelen zodat de ander nog wat in huis kan doen. gr brenda
Hier ook hoor. de buufjes die aan ons vast zitten hebben we een iets beter contact mee, die komen dan ook op de verjaardagen, maar spontaan koffie drinken met hun hoeft voor mij niet . Ze zijn een beetje ehm, nadrukkelijk aanwezig . De andere kant daar wil ik zo min mogelijk contact mee hebben, zijn nogal rare mensen, en daarbinnen stinkt het, is het zo niet schoon... blegh nee dank je
wij zijn pas verhuisd maar hebben nu eindelijk normale buren, de vorige woning stond in zo'n echte "volksbuurt" ik kon niet met mijn vriendin in de tuin zitten kletsen dan bemoeiden ze zich er wel mee ook bij onbelangrijke dingen maar daar houd ik echt niet van, nu hebben we buren maken soms een praatje over de hond ofzo en de andere buurvrouw oudere dame lief mensje maar koffie ofzo bij elkaar drinken nee dat hoeft voor mij niet
Wij hebben heel goed contact met de buren aan de ene kant. We spreken regelmatig af om bij elkaar te eten en we gaan naar elkaars feestjes. Het gebeurt ook vaak dat we voor het huis lekker gaan buurten. (Even voor het beeld: De voorkant van de huizen is niet aan de straat, maar een besloten 'paadje' met vier voordeuren ) Die buren kennen we ook al héél lang en we waren al goede vrienden voor we hier gingen wonen. Met de andere buurtjes hebben we ook goed contact, maar iets minder vaak. We gaan ook naar elkaars feestjes en BBQen wel eens 's zomers. De buuf en ik doen wel eens koffie en mijn man heeft zijn papadag gelijk met haar mamadag, dus die gaan wel eens samen naar de speeltuin. We kennen hen toevallig ook al uit onze studententijd, maar we waren meer kennissen dan vrienden. De vierde voordeur bij ons (zie boven) is van een stelletje die we voor we dit huis kochten nog niet kenden. Maar het zijn ook hele leuke mensen! We gaan ook naar elkaars feestjes en zij buurten ook regelmatig bij de voordeur (als de rest er al zit). Als we elkaar buiten tegenkomen (en we hebben geen haast) wordt er ook altijd even gekletst. Vooral als hun zoontje er bij is (8 maand). Dat is zo'n lekker ding! Al met al een gezellige hoek hiero. Oja, vorige week kwamen ze van de overkant een flyer rondbrengen over een buurt BBQ. Gezellig! Even kijken hoor... er zijn nog een aantal huizen hier waar we op straat ook even vragen hoe het gaat, maar meer ook niet. Dat is van de huizen iets verderop, wel in hetzelfde blok, maar de voordeuren zitten ergens anders. M.u.v. eentje, die spreek ik iets vaker en ben ik ook op kraamvisite geweest laatst. Het scheelt dat de meesten hier van dezelfde leeftijd zijn, allemaal met jonge kinderen.
hier ook heel leuk kontakt met de buren maken altijd een praatje en komen ook op elkaars verjaardag erg gezellig ze hebben dan ook kinderen die verzot zijn op ons zoontje en ze spelen regelmatig met elkaar! en de straat is ook super gezellie maken meestal we een praatje met elkaar en hebben 1x per jaar een straat bbq!
wij hebben bewust heel weinig contakt met de buren, dat hebben we samen afgesproken toen we gingen verhuizen. ik had in mijn andere huis heel goede buren waar ik veel me omging. de ene buren kende ik vanaf 4 jarige leeftijd want ik ben in de straat blijven wonen. de andere werd een vriendin. toen mijn moeder stierf werd de situatie erg ongemakkelijk omdat de ene buurvrouw zich geen houding wist te geven. ( die kende ons gezin al 30 jaar ondertussen) en de andere buurvrouw storte rond die tijd geestelijk in en stond te krijsen aan me deur en verweet me vanalles wat kant nog wal raakte en sommige dingen snap ik nu nog niet.ik raakte er helemaal door van slag enw as erg onrustig. dat is de reden dat we uiteindelijk verhuisd zijn en afstand houden van mensen hier. we zeggen gedag en maken een praatje met de mensen uit de straat. de buren hangen weleens over de schutting. maar that'it. we bewaren bewust een zekere afstand om rust te crieéren.
Hier over het algemeen alleen hoi en doei, alleen met het stel dat bij ons in woont (2 onder 1 kap) wat meer contact. Af en toe een kop koffie enzo
Bij ons vorige huis (flat) had ik geen contact met de buren, behalve 1 ouder echtpaar met kinderen in mijn leeftijd die vlakbij woonden. Daar kwam ik af en toe even binnen, of zij kwamen aan de deur voor een kopje koffie (sporadisch). Op straat maak je dan ook wel eens een praatje met de rest van de buurtbewoners wanneer je richting auto loopt, even 5 minuutjes over ditjes en datjes, maar weet niet wie bij welk huis hoort ofzo. We wonen nu in een klein dorpje, en hebben contact met de buren aan 1 kant. Meer omdat we hier tegelijkertijd zijn komen verbouwen/wonen denk ik. Af en toe een oppervlakkig praatje of een biertje drinken 's avonds. De buurvrouw spreek ik overdag wel eens wanneer zij ook thuis is. Dan komt ze even op de koffie of ik bij haar. Zal binnenkort de rest vd buurt (3 huisjes haha) uitnodigen voor een avondje bier drinken. We zijn nl. net verhuist en ik wil ook wel weten wie er aan de andere kant woont. Ohja, als ik naar het dorp wandel, zeg ik zo'n 100x "hoi" tegen mensen die ik tegenkom. Klein dorp he, daar groet iedereen elkaar.
Wij hebben hier een blokje van huizen aan elkaar, wij wonen zelf op de hoek. De andere hoek heeft geen kids maar zijn wel bezig, wordt ook vaak een praatje mee gemaakt. De andere 2 hebben ook 2 kinderen en die spelen bijna iedere dag wel met elkaar en dan zitten wij moeders samen buiten op te letten en te kletsen. Bij de aangrenzende buren kom ik ook wel vaker over de vloer als de kids willen spelen.
Wij wonen in een rijtje waar bijna alleen maar oudere mensen wonen. Er is 1 wat jonger stel, die hebben kinderen tussen de 14 en 6 jaar. Alleen zijn hun nogal anders als ons...erg vroom...niks mis mee, maar zo zijn wij gewoon niet. We komen dus bij niemand over de vloer. Alleen maken we wel met alle buren een praatje en zijn we altijd bereid ergens mee te helpen. Mijn man heeft bijvoorbeeld laatste de dakgoten van de buren schoongemaakt. Verder hebben we in de wijk en in de straat achter ons wel vrienden wonen, zij hebben een dochter van onze leeftijd en we zien hun erg vaak. 3 van mijn vriendinnen wonen hier in de wijk...dus dat is erg gezellig!
Met de buren aan de ene kant hebben wij bewust geen contact omdat er vorig jaar het een ander is voorgevallen. Ik moet zeggen dat het nu lekker rustig is. Met de andere buren is het inderdaad hallo of dag en that's it. Meer hoeft van mij niet. Wij zijn erg op ons zelf en we worden liever met rust gelaten. Gr Viper
Met buren aan 1 kant hebben we zeer goed en vriendschappelijk contact, drinken vaak spontaan een fles wijn (of 2 ) op een avond, hebben elkaars huissleutel en alarmcode, zorgen voor de post met vakanties, gaan af en toe officieel op bezoek en dan wordt er uitgebreid gekookt, soms een dagje samen weg, ze passen op onze dochter af en toe enz enz. Met de buren aan de andere kant hebben we niks, alleen gedag. Ze zijn op kraambezoek geweest maar ben bij hun nog nooit binnen geweest (wonen er nu 11 jaar). Met de rest van de straat ook alleen gedag, mis het verder ook niet en heb er ook geen behoefte aan.