Mijn buurvrouw is mijn beste vriendin. We zijn allebei huisvrouwen en poetsen smorgens alles en doen ons ding en smiddags gaan we bij elkaar wat drinken of samen na de winkel. De rest is alleen hoi of zelfs helemaal niks.
Tegen de buren aan de ene kant zeggen we gedag en daar praten we af en toe wat mee, de buren aan de andere kant hebben for some reason (lees; omdat hun hond ging blaffen doordat de hond van mijn ex in onze schuur lag en ONZE hond dus enooorm veel overlast veroorzaakte, terwijl HUN hond dat deed ) een hekel aan me. Die zeggen wij wel gedag, maar ze negeren ons volkomen Ze bellen voor elk klein dingetje de woningbouw, die ons vervolgens dan weer gelijk geven, spuiten water over de schutting, heeeerlijk gezellige mensen zijn het!
Bij ons is het alleen 'Hoi' en verder komen we niet echt. Heeeeel soms spreek ik ze iets langer als het zo uitkomt. Ons contact is niet echt goed met ze. Soms vind ik dat weleens een beetje jammer. Om die reden vraag ik ze ook niet zo snel of ze bijvoorbeeld de container aan de weg kunnen zetten als we er niet zijn. Dat is de komende keer namelijk zo, en laten we speciaal mijn schoonvader komen, die hier 10 minuten fietsen vandaan woont. Dat is wel jammer. Maar aan de andere kant vind ik het ook niet zo erg, ik hoef niet zo nodig de deur bij elkaar plat te lopen en op de koffie. Je woont toevallig naast elkaar en je kunt het goed treffen of mindergoed treffen, en in onze ogen hebben we het minder goed getroffen.
Buiten de voordeur (of via het terras aan de achterkant) maken we geregeld een praatje. Af en toe gaan we met een aantal buren samen borrelen bij een van ons thuis. Eén keer per jaar hebben we een gezamenlijke klusdag (vve) en daarna gaan we met z'n allen borrelen en/of BBQ'en. We lenen wel eens wat van/aan elkaar (ladder, startkabel, gereedschap, dat soort dingen) en bespreken verbouwingen/reparaties en dergelijke. Directe buurvrouw past wel eens op (als wij 's avonds een half uurtje weg moeten en de kinderen liggen te slapen, krijgt ze de babyfoon en een huissleutel). En toen ik net was bevallen van nummer 2, en m'n vriend 's morgens vroeg weg moest, bleef buurvrouw naast m'n bed wachten tot de kraamhulp kwam zodat ik niet alleen hoefde te blijven met baby (en ook niet zelf de trap af hoefde om de deur open te doen). Ik heb een fijne omgang met de buurtjes dus. Ben erg blij met ze.
Wij hebben heel goed contact met veel buurtjes uit de straat. Met 1 ben ik ook best close, doen regelmatig een bakkie bij elkaar binnen of gezellig voor het huis. (pal voor het huis hebben we een speeltuintje waar de kinderen van haar en de rest dan lekker spelen) 1 keer in het jaar (zomer) organiseren we een buurtbarbeque. Vind het erg gezellig zo!
Wij hebben in de flat (kleine flat) wel leuke buuren. Tuurlijk zitten er een paar waar je niet echt mee om gaat en alleen hallo tegen zegt en zit er altijd wel een niet zo heel leuk persoon tussen maar het grootste deel is leuk in de omgang! Gelukkig maar want we hebben een gezamelijke tuin dus kunnen we heerlijk met zn alle bbqen enzo