Kinderfeestje ideeën

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door esklessebes, 13 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Hier binnenkort een kinderfeestje voor zoon van bijna 6!

    Wij zouden geen feestje thuis vieren, had het leuk gevonden om bijv naar de bios te gaan met ze maar door de beperkingen kan het niet hoe zij het normaal in de bios regelen.

    Dus nu een feestje thuis:eek: haha heb er inmiddels helemaal zin in. Hij heeft 7 kindjes uitgenodigd. 5 jongens 2 meisjes, leeftijd 4-6jaar.

    Wat wij gaan doen is:

    - cadeautjes verstoppen
    - cakeje versieren
    - koekhappen
    - schilderijtje verven
    - film kijken of gamen
    - denk patat en een snack als avondeten
    - uitbuiken:roflmao:
    - daarna worden ze opgehaald!

    En zoek nog wat makkelijke activiteiten dus kom maar op met jullie ideeën!
     
    ikkie97 vindt dit leuk.
  2. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    553
    340
    63
    Vrouw
    Een masker maken. Evt met behulp van een masker knutselset of boek.
    Stoelendans
    Bingo
    Twister
    Zakdoekje leggen
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Spijkerpoepen
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    En even naar de speeltuin naast de deur, even uitrazen en vermaken ze zichzelf wel.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  5. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Mijn dochter had afgelopen november haar eerste kinderfeestje, ze werd 6. Zag vooraf erg tegen een thuisfeestje op, maar het was heel gezellig en de kindjes vermaakten zich wel, we hebben niet eens alles gedaan wat ik had voorbereid.

    We hadden bij binnenkomst een glaasje ranja. Ondertussen een spelletje om de cadeautjes uit te pakken: dochter trok een kaartje uit een hoed, en het kindje dat hetzelfde kaartje had mocht het cadeautje geven.
    Daarna cake versieren. Toen ging ik smincken, ondertussen was er voor de kindjes een kleurplaat. Daarna gipsfiguurtjes versieren. Toen hebben ze even lekker zelf gespeeld (had nog vingerpoppetjes maken liggen maar ze vermaakten zich prima). Toen friet op tafel (groot succes hier, wegwerptafelkleed en daarop friet, snacks, mayonaise.. gewoon alles op tafel) en was het alweer tijd om naar huis te gaan.
    Ik had voor iedereen een uitdeeltasje met hun eigen gemaakte spulletjes, een klein cadeautje en wat snoepjes.

    Misschien haal je er nog wat inspiratie uit, maar je hebt leuke ideeën en ze vermaken zichzelf en elkaar uiteindelijk ook.
    Alvast veel plezier!
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    Nou succes! :p
    Hier ook thuis gedaan met 5 en 6 jaar . Gooi je planning maar overboord. Zodra ze speelgoed zien dan ben je ze kwijt.
    Bij binnenkomst werden meteen de kadootjes in de jarige zijn handen gedrukt en gingen ze meteen spelen, na lange tijd kon ik eindelijk het zooitje ongeregeld zover krijgen om aan tafel cupcakes te gaan versieren volgens mijn planning.
    Cupcakes versieren: in 3 minuten klaar o_O
    Toen maar lekker laten gaan. Had over de hele begane grond overal speelgoed neergelegd.
    Tegen het einde een paar grote schalen chips op tafel en de heren hadden een nieuw spelletje: met zijn allen vanuit de hal keihard aan komen rennen en heeeeel hard “ CHIPS!!!!” schreeuwen en daarna de boel plunderen :roflmao::roflmao::roflmao:
    Mijn hele planning was dus niks en het was dat ik natuurlijk goed op moest letten want anders had ik ondertussen wel een fles wijn opengetrokken :cool:
    Maar zoon vond zijn feestje wel geweldig!
     
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113

    Haha precies dit m'n ma zei al ze kijken echt geen hele film hoor en als ik erover nadenk denk ik, ik ga wat dingen klaarzetten en voor de rest let IT gooooooo haha.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113

    Hoe deed je dat met die kaartjes? Wat voor kaartjes, want het klinkt leuk om te gaan doen!

    Dat eten op tafel had hij laatst ook bij een feestje dus misschien dit x maar bordjes gebruiken al vind ik het ook echt een tof idee.
    Gipsfiguurtjes ook had je die zelf gemaakt of ergens kunnen kopen?

    Leuke ideeën thnxx!
     
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Ik laat ze van school naar m'n huis lopen en als het nou droog is ga ik langs 1@2 speeltuintjes huphup allemaal 1x van de glijbaan en dooorrr :roflmao::roflmao:
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  10. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Ik had die plaatjes op internet geprint, maar je kan ook gewoon een memoriespel gebruiken. Van het ene setje een plaatje in de bak voor de jarige en van het andere setje een bak die je ronddeelt.

    Eten op tafel had mijn dochter ook al vaker gedaan maar blijft een hit.

    Gipsfiguurtjes had ik zelf gegoten een paar dagen van te voren.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  11. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113

    Leuk idee! Thnxx
     
  12. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Vorig jaar met 6e verjaardag een piratenfeest met speurtocht gedaan. Ze vonden het geweldig.
    Blik werpen, ballen werpen, met eieren rondlopen. Zo leuk!!!!
    Dit jaar een mariofeestje.
    Wederom een speurtocht, witte ballonnen worden de spoken en die mogen ze kapot gooien met dartpijltjes, de bruine beesten, goomba, krijgen witte voeten van kartonnen borden het beestje zelf een ballon en die mogen ze kapot trappen.
    Eieren zoeken, worden de eieren van Yoshi en daarna eieren lopen met een lepel.

    Blik gooien, alleen nog even wat plaatjes uitprinten, die plak ik op de blikken.


    Als afscheidskado een rugzakje van mario met alle chocolademunten die ze kunnen vinden onderweg.


    Veel werk maar wel erg memorabel.
    Ik verwacht dat er ook dit jaar weer een kindje zal zijn die niet is uitgenodigd die gaat huilen. Was vorig jaar ook...

    Heel sneu maar ik wil maar 7 kinderen uitnodigen.
    En zoon mag bepalen wie.
     
  13. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Je hebt al genoeg!! hoe lang is het feest?

    Bij goed weer, laat ze ook lekker naar buiten spelen, speeltuintje oid
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  14. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113

    15.15/15.30 tot 18.30 en moet zeggen een paar zitten in groep 1 dus die zullen vast voor pampus liggen op de bank dan zet ik wel een filmpje op:roflmao::roflmao:
     
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    N is in maart pas jarig maar weet al dat ie een Ninjago feestje wilt.
    Cadeaus gaan we verstoppen.
    Ik heb maskers besteld en houten zwaarden.
    De houten zwaarden gaan ze verven (daar blijft mijn man bij want ik krijg dan echt een error van de rotzooi)
    Verder gaan ze:
    Blikgooien
    Zaklopen
    Zwaardgevecht
    Rond 17:00 uur gaan ze patatjes eten en daarna brengen we ze naar huis.
    Ze krijgen dan een snoepzakje mee.
     
  16. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Ik wou gewoon even zeggen: wat een toffe ideetjes! Zelf heb ik helaas geen inbreng :roflmao:
     
  17. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hier voor dochter een heksen feestje thuis gehad, had via een bedrijfje/ persoon allemaal heksen/ tovenaars verkleedkleding en allemaal spulletjes om de ruimte te versieren..
    Cake versieren/ cadeautjes via stoelendans uitpakken/ speurtocht langs allemaal speeltuinen uitgezet en gewoon lekker gespeeld in de tuin.
    Had 7 meisjes en 3 jongens, zonder eten...
    Aan het eind allemaal een zakje met snoepjes/ heksenneus mee.

    Jaar ervoor was er iemand aan huis geweest die een soort tafel theater deed, dat was echt leuk! Zelfgemaakte poppen en haar 'act' duurde meen ik 1.5 uur ofzo, was echt leuk en coronaproof :thumup:
     
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Stoelendans!
    Als je genoeg zitplaatsen aan tafel hebt is bingo op die leeftijd ook erg leuk. Ik heb een keer, toen zoon 7 werd dacht ik, een zaaltje gehuurd. Springkussen erin, discomuziek en discolampen aan en tussendoor hebben we als spelletje met 20 kinderen bingo gedaan. Ik had voor alle kinderen kleine prijsjes gekocht bij de action en Hema die ze na een rijtje van de tafel mochten kiezen. En ik ging door tot alle kinderen een prijs hadden gewonnen. Ze vonden het allemaal erg leuk. Vooral het liedje zingen door de microfoon na een valse bingo. Mijn man had dat expres gedaan en dat vonden ze prachtig! Had niet de hele middag moeten duren maar was een leuke activiteit om ze een minuut of 40 rustig aan tafel te hebben.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  19. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Leuke ideeën, misschien dat ik zoiets nog een jaar doe als corona een beetje klaar is, op het moment gaat het los hier met besmettingen. Helaas.
    Nu dus feestje thuis en daar ga ik ook iets tofs van maken!

    Zaaltje ga ik ook onthouden miss eens met de hele klas zou ook echt tof zijn.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja dat hebben wij toen ook gedaan met de hele klas. Kosten van het zaaltje en springkussen waren toch al gemaakt. Daar zat geen verschil in met 6 of 20 kinderen. Enige wat dat wat duurder werd was wat extra limonade en wat extra snoepjes. Ik doe kinderfeestjes nooit met avond eten. Meestal worden de kinderen rond die tijd wat moe en gaan sommige mopperen. Dan vind ik het mooi geweest na een paar uur spelen.
     
    esklessebes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina