hoi, Ik weet het even niet meer, zit er even door heen. in de zomer van 2008 raakte ik zwanger ( niet gepland), ik besloot het te houden,( door mijn verleden was er gezegt dat ik er niet meer van uit moest gaan om een kindje te kunnen krijgen) de vader wou dat ik het weg lied halen, mijn hele zwangerschap heeft hij mij verweten zwanger te zijn en iets voor hem te besluiten, de lulligste dingen zei hij zoals, ahh wat zielig een kind die een kind krijgt, ( was toen 21 en nu 22 ) hij is nu net 30 jaar. ik probeerde hem te motiveren het leuk te vinden en even leek het er op en is hij bij de bevalling geweest. hij was even blij met haar maar na een kleine 2 en halve maand soms te komen lied hij het af weten. ik wou weten waar ik aan toe was en ben na 4 maanden niks gehoord te hebben naar hem toe gegaan, sins dien heeft hij haar weer 3 x gezien ( sins 20 november tot nu) nu was hij hier woesndag en het was gewoon even normaal/gezellig, toen kwamen we aan de praat over zijn soort van nieuwe vriendin, meld hij mij dat hij die middag een zwangerschaps test zouden gaan doen, ik wou het natuurlijk weten en zei dat tegen hem, hij lied het mij die dag weten, ik was op mijn werk en kreeg een telefoontje, ze krijgt er een broertje of zusje bij, ik was zoooo boos, verdrietig en teleurgesteld. ik ben het even zo zat, hij heeft er dus niks van geleerd, hij kan niet eens voor 1 kind zorg dragen en nu is er nog 1 op komst, het doet mij echt pijn , ik zit zo in de twijfel, ik wil dat ze een vader heeft, maar is hij zo wel een vader, moet ze haar half broertje pf zusje leren kennen?? moet ze haar vader wel kennen? wat moet ik besluiten..ik vind het zo lastig. kunnen jullie mij helpen?? liefs
Hallo Wat een verhaal zeg. Ten eerste je moet natuurlijk doen wat jou het beste lijkt. Het is en blijft natuurlijk de vader van je kindje,maar ik vindt het niet raar als je zou zeggen ´´Laat het allemaal maar´´ ik doe het allemaal wel zelf. Ik denk persoonlijk dat ik dat zou hebben in jou situatie. Ik snap dat je verdrietig boos ect ect bent,het is ook niet niks. Veel succes met je beslissing. Gr Trendy
Soms schaam ik me wel eens om een man te zijn.... Maar doe wat je moet doen, maar zelf zou ik er geen strijd van maken. Kinderen voelen enorm veel aan, veel meer dan we denken. iig, heel erg veel sterkte met alles John
Hey meid ik heb met dezelfde twijvels gezeten. Mijn verhaal is wel anders. Maar mijn Ex heeft vorig jaar 3x naar zijn zoon omgekeken, afgelopen jaar maar 1x op mijn zoon zijn verjaardag. Toen hebben we afspraken gemaakt dat hij onze zoon zou zien 1x in de 2 weken en zo het contact opbouwen totdat ik er aan toe was mijn zoon aan hem mee te geven voor een paar uurtjes en zo opbouwen naar een weekend. Nou de 1e afspraak belde hij af de avond vantevoren en zei bel binnen een week voor een nieuwe afspraak en sindsdien nu half jaar geleden niks meer gehoord en gezien van hem. Ik heb de knoop zo doorgehakt, wat heeft mijn zoon aan een vader die zijn afspraken niet na komt? strax als hij groter is dan gaat hij zich er op verheugen en dan komt zijn vader weer de afspraken niet na... Dus ik heb de knoop doorgehakt dat ik mijn ex niet meer wil zien en mijn zoon zijn papa niet. heel moeilijk maar ik wil mijn zoon beschermen voor Leugens van zijn papa en papa's laksheid. Als mijn zoon later groot is mag hij zelf bepalen wat hij wil zijn vader opzoeken of niet... Ik weet wat het doet met je nu jou ex weer vader wordt en idd voor jou kindje is hij een waardeloze vader en ben benieuwd wat voor vader is voor zijn aankomende kindje. Maar volg je eigen gevoel en kijk vooral naar je kindje en naar later! Ik wil mijn kind beschermen voor teleurstellingen daarom hoordt mijn ex niks van ons (hoor ook niks van hem hoor)
hi eerstexmama tja lastig... ik denk niet dat ik je heel goed kan helpen... zit nu zelf ook in een situatie waarbij ik ex weer had gebeld. echter hij heeft geen nieuwe relatie en ook niet tussentijds gehad, en dus geen nieuwe zwangere vriendin. dubbele bij mij is dat hij en ik nog voor elkaar voelen en twijfelen of we het moeten proberen. ik kan alleen maar zeggen.... denk denk denk en voel voel voel en neem niet nu direct een impulsieve beslissing. laat het even bezinken en bekijk wat hij verder onderneemt. mijn ex en ik hebben omwille van zoontje wel contact hebben afgesproken het de tijd te geven en te zien wat er van komt of niet en ik heb één basisregels gesteld voor mijn eigen gemoedsrust.,.. langer dan een week geen contact via mail / msn of hoe dan ook is verdere contactbreuk. ik wil niet aan een lijntje gehouden gaan worden wellicht helpt het alle voors en tegens op te gaan schrijven en nu nog niet te besluiten als je over 2 maanden of zo of later pas besluit kan dat ook nog. ik zou eerst even kijken wat er nu van gaat komen. heel veel sterkte ermee meid liefs