Omgangsregeling baby

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door demaco, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Demaco: Voor wat betreft je advocaatkosten: heeft je advocaat een toevoeging bij de Raad voor Rechtsbijstand voor je aangevraagd? Als je namelijk weinig inkomen hebt, heb je recht op gefinancierde rechtsbijstand. Je hoeft dan alleen een eenmalige eigen bijdrage te betalen en alle overige advocaatkosten worden dan betaald door de overheid.

2. MeAngel

MeAngel Lid

13 okt 2011
    24
    0
    0
    Gelderland
    Mee eens! Jullie zijn net uit elkaar, wat voor iedere partij, maar zeker voor jullie zoontje, wennen is. Wat ik ook vaak hoor is dat sommige vaders weinig hebben met de babytijd, die vinden die periode vaak zwaar. Als ze er dan alleen voor staan, wordt dit nog lastiger. Kan me dan goed voorstellen dat een heel weekend te lang is voor ze. De optie ´dan maar niet´ lijkt me niet in het belang van jullie zoontje. Aan de andere kant kan ik me van jou ook voorstellen dat je er niet lekker bij zit als je niet helemaal weet hoe het gaat met hem.
    Ik hoop dat het hem in de loop van de tijd makkelijker gaat vallen en dat hij het minder als een last gaat zien.

Wat ´normaal´ is, is 1x in de 2 weken een weekend. Dat is in ieder geval het minimale (tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dit niet te doen) Mijn stiefzoontje was anderhalf (wel iets ouders) en die kwam ook om het weekend. Was in het begin soms moeilijk, maar de band die hij nu met zijn vader heeft is hartstikke goed; net als die met zijn moeder.

3. Onje

Onje Niet meer actief

Houd wel rekening met de kosten van alle uitreksels en procedure aanvragen. Even navragen hoeveel je daar aan kwijt bent is per gemeente verschillend en deze moet je wel zelf betalen.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, ok, en griffierechten, maar daarvoor is altijd wel een betalingsregeling af te spreken. Ik vraag me wel af of TS een toevoeging heeft...

5. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ja is allemaal gedaan. Ook heb ik recht op bijzondere bijstand. Dus dit is net te betalen (omdat het moet) en dat doe ik dan graag, maar mediation ga ik geen geld aan verspillen. Niet om mijn ex omgang maar op te leggen.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Ze zit in de schuldsanering dus het recht heeft ze in ieder geval.

7. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Griffiekosten worden volledig vergoed door de bijzondere bijstand. Advocaat hield ik een klein bedrag zelf aan over. Documenten aanvragen moet ik idd ook zelf doen. Maar dat zal geen heel groot drama zijn.

8. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Oh en ik wil graag dat er goed contact komt tussen mijn ex en onze zoon. Als blijkt dat om het weekend niet fijn werkt voor de kleine man dan vind ik dat we beide moeten werken aan een oplossing.

En 'dit of anders maar niet' vind ik gewoon geen oplossing.

En het gaat puur om die eerste tijd.. Laat hem eerst eens wekelijks contact hebben (al komt hij hier langs, ook geen probleem) wellicht dat de kleine man dan minder last heeft van de weekenden.

Maar ex wilt ook niet extra een keertje per week of 2 weken een paar uurtjes langskomen.

9. Onje

Onje Niet meer actief

Als de rechter bepaald dat jullie naar een mediator moeten zijn de kosten nihil of totaal niks.
    Als je voor ern omgangsregeling gaat komen er vaak bij beide partijen dingen op die je ook wil laten vastleggen.
    Buiten de omgangsregeling die de rechter dan vask bepaald, legt hij voor de bijzaken vaak een mediator op.

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik denk dat niemand hier een oplossing voor je heeft.. Ik persoonlijk zou mijn zoontje liever zelf thuis houden en ze af en toe met elkaar in aanraken laten komen dan een overstuur zijn, ergens anders laten slapen enz... Maar misschien kan ik me niet goed in jou situatie inleven! Sterkte iig, ik zou het verschrikkelijk vinden om mijn zoontje mee te moeten geven als hij zo overstuur is of zoiezo(de mijne is even oud)

11. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Fijn dat je het zo goed voor hebt! Jammer van je ex...

12. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Tja, hier thuis is hij gewoon rustig als hij met zijn vader mee gaat.

Ex stuurd per sms dat hij elke 2 weken zo overstuur is... Maar vanavond zegt hij dat hij enkel een beetje jammerig is en hij nooit heeft gezegd dat hij altijd overstuur is (lang leve smsjes, die dus bewaard blijven).

Ik wil graag het laatste geloven. Dat zou klinken als de jongen die ik ken. Hij is op alle nieuwe plekken altijd wat onwennig.. Maar nooit overstuur. Dus als dat 1e klopt dan is hij daar dus heel anders dan normaal in vreemde situaties.
    Ik kan op dit moment geen hoogte krijgen van mijn ex, hij is ook zo, hij herinnert zich niet meer wat gisteren gebeurd is enzo.. Hij is gameverslaafd, hier zal het ongetwijfeld aan liggen. Hij is overigens bij zijn zus als hij onze zoon heeft en daar gamed hij niet gelukkig.

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Graag of niet? sorry ik snap dat niet. Als je een kindje hebt waar je van houd wil je die toch vaak zien?? Of ben ik nu gek, ik moet er niet aan denken dat ik mn zoontje maar 1 weekend per 2 weken zie!
    Dan maar niet komt op mij over alsof het hem niet boeit, dan zou ik dus zeggen prima dan niet...

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik weet niet hoe het "normaal" geregeld wordt en ik heb zelf geen ervaring ermee, maar mij gedachte was dat 9 maanden misschien nog te jong is om iedere keer een heel weekend bij mama weg te zijn? Mijn zoontje was op die leeftijd in ieder geval heel eenkennig en ik was z'n alles. Daarom kan ik me wel vinden in wat je ex zegt: voorlopig 1 dag per twee weken en dus niet daar overnachten. Mijn zoontje ging ook pas een nachtje bij opa en oma slapen toen hij al ouder was dan 1, al verschilt dat ook per kind natuurlijk.

Maar zoals ik zei, ik heb geen ervaring ermee en er valt natuurlijk ook iets te zeggen voor het creeren van een band en om dat voor elkaar te krijgen moet hij natuurlijk wel meer tijd bij papa doorbrengen. Misschien moet je een afspraak maken om eens goed met je ex te bespreken hoe overstuur je zoontje nou precies is? Of het aan zn zus vragen? Want zo via sms en telefoon kom je niet verder denk ik..

Sterkte!

15. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Hij komt hem morgen terugbrengen en dan ga ik het er nogmaals met hem over hebben.

Als hij blijft volhouden dat het niet klopt wat in de sms staat ga ik de aankomende tijd maar goed kijken hoe hij is als hij bij mij is. Want ik kan ex gewoon niet op zijn woord geloven als hij 2 verschillende dingen zegt.

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat ik al zei...dan kan je echt wel een band opbouwen. Bij de dochter van mijn vriendin gaat dat ook hartstikke goed.
    Ik zou juist zo'n kleintje niet een heel weekend weg willen brengen zelf.

Dat ie dan niet ingaat op het aanbod van eten is aan de ene kant wel jammer, maar ja aan de andere kant, ik zou ook niet elke week gezellig bij mn ex aan tafel gaan zitten.

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Heb hier laatst een heel artikel over gelezen (volgens mij in Groter Groeien) en daarin stond dat het tot 1,5 jaar helemaal niet goed is voor kinderen om langer dan een dag bij hun moeder weg te zijn. Dat een omgangsregeling dus beter kan bestaan uit een dagje naar Papa dan een heel weekend. Dat is te lang voor jonge kindjes. Het allerbeste is zelfs voor jonge kindjes als Papa bij hen thuis komt, zodat het kind in de eigen vertrouwde omgeving blijft.

*gaat nu op zoek of ze dat artikel ergens online kan vinden*

Dit vond ik op een site over bezoekregelingen. Het betreft een advies voor baby's/dreumessen
    Maand 1 t/m 6 : 2x in de week bezoek van vader op het adres van de moeder
    Maand 7 t/m 12: 1x pw een dagdeel mee met papa + 1x pw bezoek van vader op adres van moeder
    Maand 12 t/m 24: 2x pw een dagdeel mee met de vader
    Maand 24 t/m 36: 1x in de week bezoek van vader op het adres van de moeder + 1 x in de weken een nachtje bij de vader. Bijvoorbeeld van zat 13:00 uur tot zondag 13:00

18. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Tja maar mijn ex gaat hier echt never nooit niet mee accoord. Van mij mag hij hem ook gewoon vaker zien, naast het weekend. Puur zodat hij niet 'vreemd' is. Want hij is alleen in het begin overstuur.
    Maar zelfs dat wilt hij al niet.

19. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat er toch niet om of hij accoord gaat?? Jullie zoon staat hier op de 1e plek!
    Denk dat jij hierin dan voor je zoon de grenzen moet bepalen. Helemaal als blijkt dat 1 keer in de 14 dgn een heel weekend niet goed gaat.
    Mijn jongste gaat elke zaterdag van 10 tot 18 naar papa, merk dat dat voor nu echt genoeg is. Mijn mening is dat jij je kind het beste kent en weet wat het beste is voor hem.
    Ook ik wil graag dat vader en zoon een goede band opbouwen, maar niet ten koste van...heel veel succes!

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    WAt zei je ex toen hij je zoontje terug bracht?

Deel Deze Pagina