omgangsregeling baby

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door 90mich, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik wil je als tip geven alles per email naar hem toe te doen en niet telefonisch. Zorg dat je bewijzen hebt dat je je uiterste best gedaan hebt en hem niet hebt willen tegen werken.
    Een gewone brief of telefonisch is geen bewijs.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Sorry hoor, maar een papa heeft toch ook recht om tijd door te brengen met zijn kindje? Ik vind een nachtje slapen echt niet gek hoor.
    Hoeveel mensen brengen hun baby een nachtje naar opa en oma? Wij ook wel eens hoor. Daar krijgt een kindje echt geen hechtingsstoornis van.
    En weet je hoe belangrijk het is (vooral voor een jongetje!) om een vaderfiguur in zijn leven te hebben. En dan niet voor 2 a 3 uurtjes in de 14 dagen.
    Gun je kindje ook een veilige hechting met zijn vader. Mits de omstandigheden bij vader in huis dat toelaten, maar je hebt daar zelf ook gewoond dus ik neem aan dat het daar verantwoord genoeg is.
    Een kind van 9 weken is inderdaad piepjong en heel klein, maar als je kindje het aan kan dan zou ik er zeker voor kiezen om een hele dag of zelfs een nachtje te doen.

Waarom vinden vrouwen toch altijd dat ze het alleenrecht hebben over hun kind? Ik vind dat vreselijk egoistisch!!

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ligt er helemaal aan hoe de vader is... Als ze alleen maar aan zichzelf denken wat HIJ zelf wil vind ik dit niet een kermerk van een goede vader...

Geloof me, sommige mannen die een kind hebben verwekt zijn echt GEEN vader! Ik kan het weten.

Ik zou dit dan ook eerst zeker willen weten als ik TS was.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Geloof me, ik heb zelf ook een bult aan ervaring als het gaat om vaders en echtscheidingen.

Een ander slot op de deur en een uitgebreidere omgangsregeling willen vind ik geen reden om je kind dan maar voor jezelf te houden.
    Sorry, maar sommige vaders worden ook snel neergezet als grote egoistische boemannen.
    Bedenk je goed dat je kind 2 ouders heeft en ook recht heeft om met deze 2 ouders op te groeien.

Wel jammer dat vader niet wil praten om samen tot een oplossing te komen. Dat zou natuurlijk de beste manier zijn om er samen uit te komen.

Ik zou als ik TS was alles wat ik heb voorgesteld en alle afspraken die gemaakt zijn op papier zetten met de datum erbij zodat je tijdens een rechtzaak altijd kan aantonen wat er vanuit jouw kant al gedaan is om tot een redelijk oplossing te komen. Dit niet om de vader een hak te zetten! Maar om een rechter te laten zien dat jij graag wil meewerken en dat er vanuit jou enkel goede bedoelingen komen.
    Veel succes!

5. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Ik zou als ik de vader was toch ook echt wel mijn kind willen zien.
    Het gaat tot slot ook om zijn zoon/dochter en heeft er net zoveel recht op. Het is ook zijn vlees en bloed.

En een nachtje uit logeren is niet zo erg. Zolang het ook al vanaf het begin af aan mee opgroeit weet het ook niet anders. De situatie is nu eenmaal zo.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik denk ook ( mits je zeker bent dat hij een goede vader is en geen gevaar en dat je kindje zich ook goed voelt bij papa ) dat je het kindje makkelijk bij pappa kunt laten slapen.. 1nachtje in de 2 weken en daarnaast de afspraak dat hij ( op tijden dat het jou uitkomt ) altijd langs mag komen bij zijn zoontje..

Een kind kan nooit een goede band opbouwen met papa als hij hem maar een keer per twee weken ziet..

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja... ik heb helaas de ervaring met een ''vader'' wat echt GEEN vader is! En nee ik voel me totaal niet rot als zon vader zn kind niet ziet!

Ik ben van mening dat een baby mama nodig heeft. En een ECHTE papa snapt dit.

neemt niet weg dat hij (mits hij een goede papa is) wel kans moet krijgen goed betrokken te zijn bij zn kind. Maar kwa nachten enzo is mama toch de eerste die nodig is...

8. Rem

Rem Lid

24 jul 2011
    40
    0
    0
    Hallo,

Lees net je bericht. Is er ondertussen een regeling in de maak? Ben benieuwd waar je op uitkomt. Zelf net het zorgdeel van het ouderschapsplan in concept afgerond en ben wel benieuwd naar andere invullingen (mijn zoontje is 13 maanden oud).

groetjes Rem

9. 90mich

90mich Lid

9 dec 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondertussen is er nog geen regeling gemaakt.
    We komen er echt niet uit.
    Laat gerust 3 weken niks horen ook met oud en nieuw niet toont op geen elke manier interesse.
    Hij is wel nog een keer geweest en probeerde daarna te praten maar als hij het andw niet krijgt wat hij wilt horen gaat hij weg.
    Ik heb hem veel mogelijkheden gegeven om bij hem te komen zodat hij hem ook beter leert kennen.
    Hij veranderd met de dag.
    ik stuur hem zelfs fotos maar ik moet hem dan eerst een sms sturen haal me van de blokkade af, dan stuur ik hem een foto en blokt hij me weer.

Ik ben bij het opvoedbureau geweest en ook hun adviseren mij de regeling op te bouwen.
    Het is nu aan mij een omgangsregeling te maken en die maak ik als volgt:

Om het weekend in de oneven weken(dan gaat jaydenn ook) op zaterdag van 11:00 tot 17:00
    Per 01-03-2012 van 11:00 tot 19:00
    Per 01-05-2012 van zaterdag 11:00 tot zondag 11:00
    Per 01-08-2012 van zaterdag 11:00 tot zondag 16:00

10. 90mich

90mich Lid

9 dec 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als ik hem aanbiedt of vaak zeg je mag hem altijd komen opzoeken ookal zou dat elke dag zijn, krijg ik nee wil ik niet want ik wil hem niet met jou zien.

Mijn zoontje van 3 is overigens erg gehecht aan hem aangezien hij vanaf dat hij 8 maanden is al deel uitmaakt van zijn leven.
    Het opvoedbureau adviseerde mij hem niet weg te houden bij hem en dat het juist goed is dat ze contact blijven houden.
    Maar nadat ik dat tegen hem vertelde zei hij: Jou kindje is afgesloten hoofdstuk want hij heeft een eigen vader.

11. 90mich

90mich Lid

9 dec 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nog even ter aanvulling.
    Ik vind zeker dat een kind zijn vader nodig heeft.
    Ongeacht welk geslacht dat maakt niks uit.
    Dat zie ik ook aan mijn andere zoontje die gaat ook gewoon naar zijn vader toe dat vindt ik ook belangrijk.

Maar met zo een kleintje staat het welzijn bij mij voorop.
    Hij heeft hem de eerste drie weken meegemaakt en verder niet.
    Hij kent hem dus ook niet, heeft hem 1x meegekregen kwam 3 kwartier te laat en liet niks weten toen ik vroeg hoe het ging.
    Ik vind dat je dit gewoon op moet bouwen, zo leert hij zn kind kennen en aan zijn andere omgeving.

Als iemand mij echt wilt hebben en hier zelf mee te maken heeft gehad kunnen jullie mij ook mailen op (pb me dan even)
    ik kan evt ook de regeling die hij in ogen heeft (elke week 2 nachten en om de week 3 nachten en vier dagen) doorsturen.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dat is ook wel ver weg ja! Vind het persoonlijk echt niet kunnen een kleine baby lang bij de mama weg te houden. En ik blijf er bij dat een goede papa dit snapt.

suc6 ermee!

Deel Deze Pagina