Ineens stort je wereld in en spat je droom uiteen..

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Rundeeprunwild, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hee meiden,

    ik heb al een tijdje niks meer van me laten horen, heb namelijk echt een hectische tijd achter de rug..
    Ik ben nu 11 weken en 1 dag zwanger en ik woonde samen met mijn vriend en we waren zo gelukkig!!

    7 februari had mijn vriend al een psychose gehad, weet niet of iemand van jullie dat al s meegemaakt heeft maar tis niet leuk:(
    Hij is toen na een week in een kliniek al vrijgelaten en ja sindsdien ging t wel goed maar toch ook weer niet, achteraf..

    Ik werd gelijk zwanger van hem toen hij uit die kliniek kwam en hij was er ook dol en dol blij mee.. Nou hartstikke gelukkig natuurlijk en we maakten plannen zodat ik huismoeder kon worden enz. Ik dus ontslag genomen en hij had een sollicitatie lopen bij een supergoed betalend bedrijf.. Zodat hij genoeg kon verdienen voor ons 2!

    Helaas bleef die sollicitatie maar op zich wachten en wachten en ondertussen zaten wij dus constant samen thuis, hij had ook al ontslag genomen. (Heel dom ik weet t:().

    Ondertussen begon ik langzaamaan weer verschijnselen op te pikken van die psychose en begon hij minder interesse in mij en mijn kind te tonen.. Hij zag ineens weer (net als de eerste psychose) andere mensen (mannen) in mij en hij zei dat dat kind niet van hem was maar van diegene in mij:$..

    Nou zo nog 2 dagen met hem in ons huisje gewoond en toen hij begon te zeggen dat hij die baby van ons wel ff met harde hand zou opvoeden heb ik men tas gepakt en bij hem weggegaan..
    Dat is toch wel zo niet leuk, ook nooit gedacht dat ik zoiets zou meemaken maar dat denkt iedereen natuurlijk die dat nog niet heeft meegemaakt.

    Ik ben super opgevangen door mijn familie gelukkig.. Zijn allemaal zo blij dat ik weer thuis ben, hij gedroeg zich de hele tijd al afzonderlijk tegen mijn familie dus ik zonderde mezelf ook automatisch af van hun.. Wist op een gegeven moment niet eens meer wat ik tegen mijn zus moest zeggen als ik op de koffie was.

    Ik heb gisteren samen met mijn broer met mijn ex gepraat, hij zit nu in ons huisje en ik bij mijn moeder. Hij wil helaas niet vrijwillig opgenomen worden dus er zal eerst iets moeten gebeuren voordat hij verplicht opgenomen kan worden.
    Ondertussen liggen mijn spullen nog in dat huisje en durf ik niet alleen heen. Enige met wie ik heen kan is mijn broer.. en die heeft ook zijn gezin en werk.. kortom een rotsituatie.

    Oh en de politie Flevoland wou niet eens ff met me mee naar hem toe voor het geval er iets zou gebeuren. Hij was al helemaal doorgeslagen die dag dus ik wou niet alleen heen naar hem.
    Ik de politie bellen of er misschien iemand mee wou omdat ik bang van hem was, werd er ijskoud gezegd: als u bang voor hem bent dan gaat u toch niet heen mevrouw??? JA GAAT NOGAL ALS HIJ IN JOUW HUIS ZIT EN JE SPULLEN LIGGEN DAAR zei ik.. pff..

    Nja je wordt iig lekker beschermd hier in flevoland.
    Tristan v.d. V (alphen a.d. rijn) had ook een psychose gehad en die hebben ze daarna ook zo laten lopen. En dan willen ze zulke gevallen gaan voorkomen??
    Moeten ze vooral telefoontjes zoals die van mij negeren..
    Want er moet volgens de politie eerst iets gewelddadigs gebeuren voordat er zo iemand verplicht opgenomen kan worden..
    Lekker krom in Nederland hier.

    Maargoed genoeg geklaagd, ze doen ook genoeg goeie dingen die politie;)

    Pff nou heb woensdag om 10 voor 10 mijn eerste afspraak bij de huisarts. Hopen dat het hartje klopt! Ben wel blij dat ik zwanger van hem ben hoor, absoluut geen spijt van.. Mijn kindje is hartstikke welkom bij mij en ook bij mijn familie!!

    Nu binnenkort om werk zoeken en dan maar hopen dat ik niet meer zo misselijk ben. En dat ik niet meer afval, ben namelijk aan het afvallen van de stress..
    Voor mezelf vind ik t niet zo erg maar tis niet goed voor de baby natuurlijk;)

    Nou ik wou men verhaal hier eventjes kwijt hoor..

    xxx ellen
     
  2. MvKenL

    MvKenL Lid

    12 mrt 2011
    58
    0
    0
    gelderland
    jeetje meid wat een rot situatie waar je nu in zit en dan is dat nog heel zacht uitgedrukt natuurlijk!

    helaas zijn de regels in nederland indd heel krom als het om dit soort dingen gaat.
    er moet altijd eerst iets gebeuren voordat ze ingrijpen.

    ik heb (gelukkig) geen ervaring met mensen in mijn omgeving die last hebben/hadden van psychoses.
    maar kan me wel een beetje indenken hoe dit voor jou moet zijn.

    ik vind je in ieder geval heel strek over komen en je weet zo te horen goed wat je wilt en dat je zo veel steun van je familie hebt is echt super.

    het zal zeker geen makkelijke periode gaan worden maar met de steun van je familie zal je een heel eind komen denk ik.

    ik heb er ook alleen voor gestaan toen ik zwanger was van me zoontje.
    Mijn ex is er vandoor gegaan toen ik 8 weken zwanger was en tot op de dag van vandaag wil hij nog steeds niets met zijn eigen zoontje te maken hebben.
    toen Kian 5 maanden was heb ik me huidige vriend leren kennen en na 3 maanden woonden we samen en hebben nu een dochtertje van 4 maanden van ons samen.
    Voor hem is Kian gewoon zijn zoon en zo voelt dat ook voor hem.. hij heeft Kian erkent bij de gemeente als zijn zoon dus ik had het me niet mooier kunnen wensen.

    je zal een geweldige moeder zijn voor hem/haar en hopelijk bedenkt je ex zich nog en gaat als nog vrijwillig in therapie zodat hij in de toekomst misschien als nog een vader kan zijn voor dit kindje
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.982
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Uhmm meid...de politie kun je niet verwijten dat jij nog spullen in het huis hebt liggen.
    De politie heeft echt wel betere zaken te doen dan met jou meegaan om je spullen op te halen!!!!!

    Ik werk in de psychiaterie en psychose's kunnen erg heftig en gevaarlijk zijn.
    Ik raad je dan ook echt af om alleen naar het huis te gaan.
    Er is hele goede medicatie voor te krijgen, maar dan moet hij wel zelf eerst inzien dat er iets met hem aan de hand is.
    Een in bewaring stelling (gedwongen opname) wordt niet zomaar gedaan...dan moet hij echt een gevaar zijn voor zichzelf en zijn omgeving.

    Ik zou niet teveel op hem rekenen tijdens de zwangerschap of als je kindje geboren...dat voorkomt teleurstellingen.
    Je vriend is ziek....ziek in zijn hoofd....daar zal eerst wat aan moeten gebeuren voordat hij weer echt iets voor je kunt betekenen!
    In iedergeval veel succes!
     
  4. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    @Mvkenl

    Gelukkig is het met jou wel goed gekomen, ik heb er zelf ook alle vertrouwen in dat het met mij ook goed gaat komen..
    Hij wil idd ook zijn kind niet zien, hij zegt als het oud genoeg is mag het zelf naar me toe komen..
    Maar als hij niet in behandeling wil dan weet ik niet of ik m mijn kindje laat zien.. denk het niet..
    Maarja dat duurt gelukkig nog fftjes, wie weet wat er tussendoor allemaal nog gebeurt. In ieder geval dank je voor je lieve woorden!! Doet me heel goed:)

    @consider
    Ik weet hoe heftig die psychoses kunnen zijn, de eerste keer dat hij er 1 had heeft hij me 2x heel goed bij de keel gegrepen en dat weet de politie ook. De politie heeft 2 dagen terug gezien hoe mijn vriend was en ze zagen echt dat hij wild was. Maarja ze konden m niet meenemen omdat hij nog niemand had aangeraakt.
    En ik wou ook naar hem toe om te praten over opname en ik was bang dat hij daar boos om zou worden. Was niet alleen voor mijn spullen:) sorry dat ik je dat liet denken..
    Hij heeft de 1e keer medicatie gehad maar daar is hij met 2 weken mee gestopt. Hij had toen een kleine terugval en liet mij onder dwang 1 zo'n pilletje slikken (10mg zyprexia ofziets).. ik was helemaal van de wereld toen en sinds hij dat heeft gezien wou hij ze niet meer.
    Ik weet dat hij heel ziek in zn hoofd is, heb me sindsdien wel goed ingelezen over psychoses en het zelf meemaken daar leer je ook een heleboel van.
    Ik reken ook echt niet op hem met het kind hoor, financieel ook niet..
    Dank je iig voor je reactie:)
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.982
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik snap dat je met hem wil praten...maar meid, hij laat zich echt niet zomaar opnemen.
    Iemand die in een psychose zit die vind dat de hele wereld vreemd doet, behalve hij.
    Maar goed dat zul je zelf ook wel hebben gelezen.

    Hoe gaan zijn ouders er mee om?
    Misschien kunnen zij ook op hun inpraten.
    En ik zou ook even zijn huisarts inlichten over dat hij zijn medicatie niet meer inneemt, dan is die in iedergeval daarvan op de hoogte.
    Helaas kan het soms erg lang duren voordat mensen zien dat er echt wat met hun mis is.
     
  6. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    ja dat heb ik niet alleen gelezen dat heeft hij me ook verteld toen hij nog niet tegen mij was gekeerd. En hulp wil hij idd niet, heb zijn psychiater en huisarts al gebeld dus die weten ervan maar kunnen niks doen natuurlijk..

    Hij was een paar dagen terug na de ruzie met mij bij zn ouders ingetrokken en daar is hij dus ook 'doorgeslagen'.. Hun de politie gebeld want hij begon te dreigen en toen heeft hij daar een huisverbod gekregen. Er staat ook iemand op bevallen daar thuis dus das wel logisch voor haar veiligheid. Dus zijn ouders kunnen helaas ook niks doen, we kunnen alleen maar afwachten..
    Dus dat ga ik ook doen en ik maak me niet al te veel zorgen anders maak ik mezelf ook nog 'gek' bij wijze van:)
     
  7. Sherry

    Sherry Niet meer actief

    Is het huis van jullie samen? Of staat het op naam van beide?
     
  8. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    @sherry

    ja het huis is van ons beiden en het staat dus op allebei onze naam.. hoezo?
     
  9. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    wat vreselijk dat het nu zo loopt.

    Ik wil je graag een hart onder de riem steken, maar weet niet zo goed hoe omdat ik vind dat jullie wel veel beslissingen hebben genomen die ik zelf echt heel anders zou doen.

    Iemand die psychotisch is zo dichtbij hebben is wel erg heftig. ik hoop dat hij snel inziet dat hij zijn medicijnen moet gaan gebruiken en dat jij ondertussen afstand kunt nemen.

    Is er kans dat je bij je oude baas terug kunt komen?
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    Vreselijke situatie zeg!

    Hoe heb je dat nu met jullie huisdieren? Zijn die bij jou of ben hem? Of laat hij die wel met rust?

    Veel sterkte in elk geval.
     
  11. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    De dieren doet hij normaal tegen die doet hij geen kwaad..
    Sinds vanavond is er hoop gelukkig!!
    Ik heb hem godzijdank over kunnen halen om vrijwillig hulp aan te nemen. Hij heeft ook 2 uur lang met onze buurman gepraat (die belde me op) en hij beseft gelukkig eindelijk dat de fout bij hem ligt en dat hij een psychose heeft...
    Ik ga morgen samen met mijn buurman met hem praten maar er is gelukkig een begin:D
    Natuurlijk vestig ik hier niet teveel hoop op maar ben allang blij dat het zo loopt..
    Enne.. ik heb heel veel hulp van familie, buren en God en van andere mensen om me heen en hier op t forum en daar ben ik echt dankbaar voor.. Bedankt iedereen..
     
  12. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Vanmorgen heb ik hem gesproken en hij is weer terug bij af.. lijkt wel of hij van gisteravond niks meer weet. Gelukkig is de klap voor mij niet zo groot omdat ik hier al rekening mee had gehouden:)
     
  13. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Misschien een hele stomme vraag:

    Maar ben je niet bang dat jou kindje straks ook psychoses en dergelijke heeft? Dat soort dingen zijn vaak erfelijk dacht ik?
     
  14. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Wil toch graag even op die opmerking reageren hoor..

    Volgens mij is het een stukje erfelijkheid(je hebt er dan aanleg voor), maar een groot deel is ook afhankelijk van andere factoren.
    Bijvoorbeeld van wat een persoon mee maakt in zijn leven/jeugd, trauma's, grote en spannende gebeurtenissen(zoals papa worden). Bij dit soort "grote" dingen kunnen mensen dan doorslaan. Of als iemand langdurig overvraagd wordt.. Naja, er kunnen honderdduizend redenen voor zijn..

    Maar het wil absoluut niet zeggen dat je kindje dit dan ook perse krijgt hoor!!

    Edit: Ellenbaby, hoe is het nu met jullie??
     
  15. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    HOi sorry dat ik zo'n tijd niet gereageerd heb!!
    Nou hij woont nog steeds in ons huisje, wordt er binnenkort door de rechter uitgezet aangezien ik alles betaal.. Ik heb ondertussen werk gevonden godzijdank:D Met mn kindje gaat ook alles supergoed echo's zien er goed uit.. Met mij zelf gaat het ook super, heb me er goed doorheen kunnen slepen met een hoop steun van iedereen.. Sta nu weer hartstikke positief in het leven en ik ga er het beste van maken samen met mijn kleintje:D;)
    Die zwakte om een psychose te kunnen krijgen is inderdaad erfelijk.. meestal vragen ze ook gelijk of zoiets ook in de familie voorkomt. Gelukkig weet ik waardoor hij mede die ziekte heeft gekregen. Hij is heel ongelukkig geweest in zijn jeugd en is eigenlijk nooit tevreden geweest met zijn leven.. Hij heeft er ook geloofswaanzin bij en het komt ook door het blowen.. Dat is de grootste oorzaak.. maar de psychiater zei wel tegen me, het had er vroeg of laat toch uitgekomen of hij nou had geblowt of niet. Het heeft het wel degelijk versneld/ erger gemaakt.
    Als mijn kind echter positief in het leven staat en niet ongelukkig is of naar verkeerde dingen zoals drank/drugs/verkeerde vrienden grijpt is de kans miniem dat dat met mijn kind ook gebeurt;)

    Zo.. hoop dat jullie t nog lezen haha.. had niet gedacht dat er nog op gereageerd zou worden dus heb er verder niet meer naar gekeken:D
     
  16. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Wauw wat een super goed nieuws! zodra hij foetsie is, kun jij lekker verder met je leven.
    Fijn om te horen dat je er zo positief instaat, harstikke goed! Het is natuurlijk nog mooier dat je kleine beepje in de buik het ook zo goed doet. Zag je banner al roze gekleurd haha heb je een voorgevoel?
    succes en jij komt er zeker wel hoor.
     
  17. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja goed nieuws he! Haha ben er zelf ook blij mee.. vooral dat mn kleintje t zo goed doet en dat mijn bloeddruk perfect is hahaha:D
    Lol ik vond de kleur roze leuk staan op grijs.. heb juist een voorgevoel dat t een jongen wordt!!:p
    Leuk dat je zo vrolijk reageerd:D word ik blij van haha:D Thnx!
     
  18. pasopikschop

    pasopikschop Actief lid

    15 mei 2009
    325
    0
    0
    Ellen,

    Wat een ontzettend heftige situatie en wat dapper wat je allemaal onderneemt!!
    Gelukkig heb je weer werk, dat is wel heel fijn!!
    Hopelijk heb je snel weer je eigen stekje terug om een nieuwe toekomst te beginnen. Wil je heel veel sterkte wensen!!
     
  19. moedervantomasz

    moedervantomasz Bekend lid

    28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    meid toch, wat heb jij een boel meegemaakt..

    nou wees blij dat je straks je huisje terug hebt.. en je lekker verder kan met je leven en dat van je kleintje helemaal super dat beeb het zo goed doet:d zijn toch positieve voortekenen voor jou toekomst:D:D

    heel veel suc6 meissie.... hier kun je alle steun krijgen die je nodig hebt:)

    maar nu gaan we gewoon genieten van de mooie beebjes die groeien:D:D
     
  20. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Wauw dank jullie wel voor de leuke reacties!:D
    Heb net nog beter nieuws gekregen.. kwam net thuis van mijn werk, msn opstarten.. had hij me een offline-bericht gestuurd dat hij vanaf vanavond weer bij zijn ouders gaat slapen en ik het huisje in kan!
    Heb natuurlijk wel gezegd nu eruit, blijft eruit en hij mag de sleutels achterlaten in t huisje..
    Phoe zeg alweer een zorg minder!
    Alleen kan ik nu niet meer naar mijn schoonouders toe:( Kan ik juist zo goed mee opschieten.. nja moet ik maar voor lief nemen:D
    Ben hier veel te blij mee haha..
    Meiden bedankt voor jullie steun
     

Deel Deze Pagina