omgangsregeling kraamperiode en de eerste maanden.

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Burnst, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat ik nog even wil zeggen, ik heb een Turkse man toevallig en het is echt zo makkelijk om een kind naar Turkije toe te ontvoeren.

    Wanneer je wat centjes op zak hebt krijg je echt een hoop voor elkaar. Rijd er met de auto naar toe, kind komt in een dorp terecht en je ziet het nooit meer terug.
     
  2. Burnst

    Burnst Lid

    5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een kind kan vanaf zijn 15e er voor kiezen afstand te doen van zijn dubbele nationaliteit, hier mee vervallen ook de plichten zoals dienstplicht. Helaas kan dit niet eerder :(

    Het is bijzonder frustrerend dat je bij erkenning automatisch vastzit aan een dubbele nationaliteit. Mijn ex zegt zelf dat hij dit ook niet wil, maar we hebben geen keus. Als hij erkent heeft onze zoon automatisch de turkse nationaliteit en recht op een turks paspoort.

    Ik heb al contact gehad met de turkse ambasade hier over :(
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit is waarschijnlijk allemaal omdat hij geen NL´s paspoort heeft? Mijn man heeft namelijk een dubbel paspoort en onze kinderen hebben geen Turks paspoort.
     
  4. brigges

    brigges Niet meer actief

    Hij zet jou het huis uit.... wil pertinent erkenning..

    Klinkt alsof hij de buit binnen heeft... ingeburgerd in Nederland, relatie met nederlandse gehad, kind op komst...ff erkennen en hoppa verblijfsvergunning.

    Wat er met jou gebeurd interesseert hem geen drol, het kind eigenlijk ook niet. Het komt er bij mij op neer dat hij op papier die erkenning wil omdat dat gaat bijdragen aan die verblijfsvergunning.

    Is het zijn eerste kind? En dan een zoon? Stamhouder van de familie!!

    Je wilt je zoon zijn vader niet onthouden, en hij heeft recht op een goede band. Tuurlijk is dat zo, maar betekend erkennen en zijn achternaam dragen ook dat hij echt een vader gaat zijn voor je kindje?

    Wie is er 7 dagen per week dag en nacht aan het verzorgen? Dat ben jij! En daar hoort jou achternaam ook bij. Zie het als een soort van zekerheid voor jezelf en voor je zoon. Waarom wil je het risico lopen dat hij je kind straks legaal meeneemt naar Turkije en jij dan het nakijken hebt als hij het kind niet terugbrengt.

    Ik lees hier iets over dienstplicht, pfff moet er niet aan denken en je zoon misschien later ook niet.

    Als je ex nu al geen band wil met je kind, laat het dan voor wat het is.

    Ik heb zelf een goede band met mijn ex man, de vader van mijn zoon, maar toch ben ik elke keer weer blij als hij na een vakantie in Spanje weer thuis bij mij is, en dat terwijl het gewoon een nederlandse man is. Elke keer weer ben ik huiverig als ik het paspoort af moet geven ook al heb ik daar geen reden toe. Stel je eens voor dat je je kindje inclusief paspoort mee moet geven... daar moet je toch niet aan denken....

    Mijn advies dus: denk aan jezelf en aan je kind, wees lief voor jezelf en je kindje want hij is het NIET en zal het ook NOOIT worden!

    Sterkte hoor
     
  5. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief


    als ik zoek op internet dan staat er overal dat je automatisch een dubbele nationaliteit krijgt als het kind wordt aangegeven. Paspoort moet je dan nog zelf aanvragen. Was daar laatst ook niet iets mee met een kamerlid, die ook niet wist dat ze een dubbele nationaliteit had?

    Zit allemaal wel erg ingewikkeld in elkaar hoor... *sorry, zit noodgedwongen thuis en vind het leuk om dingen te zoeken op internet...*
     
  6. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ok dan zal dat wel zo zijn.. hier speelt het eigenlijk niet echt en ze zijn ook nooit aangegeven bij het consulaat en ben gewoon met mn man dus is het niet zo´n punt.
     
  7. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar sowieso, wanneer je dan een paspoort wil aanvragen bij het consulaat moet de moeder daar neem ik aan toch ook gewoon bij zijn?
     
  8. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief


    paspoort voor het kind wel, maar ik lees dat het erg makkelijk is om een kind zonder toestemming van de moeder bij te schrijven in het paspoort van de vader. en dan kan de vader het kind dus gewoon meenemen.
     
  9. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    @ burnst, ik zeg dus niet dat je ex het gaat doen hoor. Ik zou het hem gewoon niet zo makkelijk maken, uit voorzorg! HIj heeft het niet nodig om het kindje te erkennen voor verblijfsvergunning. Hij kan zo ook een goede vader zijn. Laat hem dat eerst maar eens bewijzen. Ik denk en lees dat je wel genoeg voor hem doet, door hem zoveel tijd na de geboorte te gunnen.
    Ik weet niet of ik zo coulant zou zijn..
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja..

    En ook dit hele verhaal ik weet het niet hoor. Hoe lang waren jullie samen ts? Denk je niet dat hij met je is vanwege het verblijfsvergunning?
     
  11. Burnst

    Burnst Lid

    5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad een lastig verhaal, je kunt een (dubbele) nationaliteit bezitten zonder het te weten of zonder een paspoort van dit land te hebben. Een paspoort dien je namelijk zelf aan te vragen. Deze "krijg" je niet.

    Daarnaast heeft mijn ex idd geen dubbele nationaliteit. Alleen de turkse. De turkse wetgeving zegt, een erkend kind van een turkse ouder is ook een turk en heeft automatisch de turkse nationaliteit. De Nederlandse overheid zegt een kind van een Nederlandse moeder heeft automatisch de nederlandse nationaliteit. En dus heeft je kind (ook als je het niet wilt) een dubbele nationaliteit. De keus is aan de ouders welk paspoort ze voor hun kind aanvragen.
     
  12. Burnst

    Burnst Lid

    5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wienniethepoeh, dankje wel voor het doorgeven van al deze informatie. Zit zelf nu ook nonstop achter de computer dingen op te zoeken. Het vervelende is dat niks echt 100% zekerheid geeft maar alle informatie is meer dan welkom.

    Hij beschuldigd mij er constant van dat ik hem niet vertrouw. Hij heeft gezworen zijn kind niet mee te nemen. Hij wil juist meer dan ooit in NL blijven om zijn kind. Maar ja, wat is een belofte waard.

    Het komt er op neer dat hij erkenning wil omdat hij mij niet vertrouwd en bang is dat ik zijn zoon bij hem weg hou. Ik vertrouw hem niet omdat ik bang ben dat hij mijn zoon bij mij weg haalt.

    Ik zit er steeds meer over na te denken een advocaat in de arm te nemen die een omgangsregeling bemiddeld zonder erkenning, maar met alimentatie. Dan kan ik hem wettelijk zijn kind niet ontzeggen en hij heeft geen reisdocument om het kind mee te nemen naar het buitenland....
     
  13. Burnst

    Burnst Lid

    5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet zeker dat dit niet de rede was van onze relatie. Hij is er al tijden mee bezig een verblijfsvergunning te krijgen zonder dat hij aan "iemand" vast zit. Bijvoorbeeld door eigen bedrijf te starten. Hij weet ook vanaf het begin dat ik geen geregistreerd partnerschap wil.

    Daarnaast was onze zwangerschap niet gepland. Hij is ouder dan mij en gaf bij de test meteen aan geen abortus te willen maar maakte zich meer zorgen om mijn "levensstijl". Heb jaren in Amsterdam een heerlijk leven geleid zonder al te veel verplichtingen, een goede baan en lang leve de lol. Zijn zorg was of ik een kind wel "aankon". Nu 6 maanden later heb ik een stabiele omgeving geceeerd, mijn werk aangepast, en focus me compleet op mijn zoon en is hij de persoon die weg loopt voor al zijn verantwoordelijkheden :(

    Ik hoop ondanks alles dat hij in NL kan blijven om zijn zoon te zien op te groeien. Mijn vertrouwen kan terug winnen (niet in een relatie maar wel als ouders) en zijn leven op orde krijgt. Hij maakt het zichzelf alleen zo verdomd lastig. En dat snap ik dus echt niet.
     
  14. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief


    Ik zou dit echt doen! Het is echt niet dat ik je bang wil maken hoor, maar je hoort zoveel rare gevallen en het is dan juist vaak dat het kind de dupe wordt. Die wordt ineens uit zijn vertrouwde omgeving gehaald.
    Succes in ieder geval, ik kan me namelijk niet eens voorstellen hoe moeilijk dit voor jou moet zijn.
    Dikke knuffel in ieder geval!
     
  15. Burnst

    Burnst Lid

    5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje wel! en mijn kleine is al een wondertje, net als de jouwe! ik weet al vanaf mij 19e dat ik bijna 100% onvruchtbaar ben en dan toch zo'n klein wonder in je buik! dat verdiend al je aandacht en liefde!
     
  16. yvonne41jaar

    yvonne41jaar Actief lid

    5 mrt 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier even een tip van mij, een niet erkend kind kan toch allimentatie voor geeist worden.
    mijn zoon, neit erkend door zijn vader krijg maandelijks wel allimentatie wat ik heb afgedwongen via een advocaat. geen gezeur dat hij hem mee wil nemen naar het buiten;and, reispapieren worden er dan neit afgegeven aan "de vader:

    succes

    gr yvonne
     
  17. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    * breek even in..*
    WEat een verhaal. Mijn nekharen gaan ook omhoog staan!! Ik zou hem het kindje nooit laten erkennen. Jou eerst op straat zetten & liegen over erkenning&verblijfvergunning... Ik vind het te vaag en ook een beetje eng..
    Maar heb je ook al bij de gemeente gevraagd hoe dat zit met dubbele nationaliteit en erkenning. Mijn vriend heeft ook onze kindjes erkent. Hij is canadees en onze kinderen kregen alleen de nederlandse nationalitiet. Pas als we zouden trouwens krijgen ze een dubbele nationaliteit.
    Heel veel sterkte met alles!! Hoop dat alles goed komt. Maar mijn advies is echt om hen niet te laten erkennen!!
    Groetjes
    * breekt weer uit*
     
  18. carmen78

    carmen78 Actief lid

    22 aug 2010
    122
    0
    0
    Ik ben gister met mijn vriend naar de gemeente gegaan om kind te erkennen. Daar gaf de man vd burgelijke stand aan dat hij als vader met erkenning geen rechten krijgt zoals gezag. Dit moet na de geboorte aangevraagd worden bij de rechtbank. De erkenning geeft aan dat hij aangeeft dat hij de vader is en evt zijn naam mag dragen en dat hij ook dan tekent voor de plichten die het meegeeft zoals financieel e.d.
    Bij erkenning mag de baby ook nog jouw achternaam krijgen.

    Ik zou als ik jou was niet te snel een beslissing nemen. Erkennen kan later ook nog.
    Ik snap ook dat je graag wil dat hij een band opbouwt met de vader, ook al heb je maar foto's voor later als hij het land uit is.

    Sterkte meid!!
     
  19. Burnst

    Burnst Lid

    5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eindelijk een beslissing genomen (met behulp van de reacties hier, mijn verloskundige en maatschappelijk werk).

    Mijn grens is bereikt. Ik kan de emotionele marteling met verwijten en eisen van zijn kant niet aan en dit zorgt voor steeds meer lichamelijke problemen voor mij en mn kindje.

    Vanaf nu tot de bevalling wil ik absoluut geen contact meer, geen onderhandelingen, belletjes, smsjes, etc. Na de bevalling is hij om de dag een uur welkom om zijn zoon te zien, maar wel altijd met een mij en ander persoon erbij.

    Na 6 weken zal ik advocaat/mediator aanstellen om zijn rechten en plichten vast te leggen. En tot die tijd ga ik me niet meer druk maken om erkenning, achternamen, bezoekrecht etc. Ik ga nu voor mij en mijn kindje kiezen! Genieten van de laatste 8 weken zwangerschap. Ik had dit besluit al veel eerder moeten nemen.

    Iedereen bedankt voor het advies en de steun! het heeft mij (mede) de kracht gegeven om dit besluit te nemen.

    Liefs Burnst
     
  20. YellowButterfly

    YellowButterfly Niet meer actief

    Wat goed dat je voor jezelf opkomt en dat het je rust geeft. Geniet van de laatste weken en straks natuurlijk van je kindje!
     

Deel Deze Pagina