omgangsregeling kraamperiode en de eerste maanden.

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Burnst, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burnst

    Burnst Lid

    5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, na een periode van 2 weken complete rust zit ik weer vol energie. Heb me de afgelopen 2 weken even alleen maar bezig gehouden met de leuke dingen. Het geboorte kaartjes is af. Kamertje is klaar. Alle kleertjes zijn gewassen en gestreken. Sinds dag 1 van mijn verlof schijnt de zon en heb dus eindelijk kunnen genieten van mijn zwangerschap.

    Ik heb niets meer van mijn ex gehoord!!! HEERLIJK!!! ik hoop dat ik deze rust in mijn hoofd en leven kan volhouden.
    Ik heb met het kraambureau overlegd, en mijn ex moet zich van te voren melden als hij wilt langskomen. (ik ga het hem niet aanbieden, initiatief moet van hem komen) en hij mag dan langs komen om de kleine te zien/in bad te doen, maar alleen als er geen andere visite is, en er een familielid van mij aanwezig is + de kraamverzorgster. Op die manier hoef ik hem niet te zien.

    Ga hem vandaag uit beleefdheid wel het ontwerp van geboortekaartje sturen. Als hij zijn naam er op wil, prima, maar ik ga niets wijzigen. Hij heeft geen beslissingsrecht :)

    Besluiten nemen en er achter staan geeft magische rust en ik raad het iedereen aan die ook in een ongelukkige situatie komt.

    Nog een paar weekjes... SPANNEND!!!

    liefs Burnst
     
  2. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Fijn te horen dat het zo goed gaat meid!
    Ik weet niet of ik hem de proefdruk van het kaartje zou sturen. Maar dat is meer in de zin van geen slapende honden wakker maken.
    Fijn dat je ook goede afspraken hebt kunnen maken met het kraambureau.
    Ik wens je een paar fantastische laatste weken van je zwangerschap en dat je ontzettend kan gaan genieten in je kraamperiode! Het is écht zo leuk moeder te worden!

    Laat je het nog weten als je bent bevallen?
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Eens met m'n voorganger. goed om te lezen dat alles de laatste 2 weken zo goed gaat maar ik zou ex abdoluut geen proefdruk sturen.
    waarom zou je dat doen??? hij heeft nu 2 weken niets van zich laten horen dus zoveel interesseert het hem blijkbaar niet. je zegt dat hij geen beslissingsrecht heeft dus daar hoef je het dus ook niet voor te doen. en grote kans dat het slapende hondjes wakker maakt.
     
  4. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    helemaal met mijn voorgangers eens.....ik zou hem echt geen proef van het kaartje laten zien....dan wakker je misschien iets op....
    geniet van je laatste zwangerschapsweken, en vooral dadelijk van je manneke!!
     
  5. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @Burnst..

    Niet laten erkennen, geen achternaam van hem mee laten geven/krijgen.
    GEEN omgangsregeling, en zeker GEEN proefdruk van het kaartje.

    Feit dat hij het nu al 2 weken laat afweten! zegt genoeg!
    Hij wil jou kind (deels zijn kind).
    Zou je een proefdruk sturen, dan zit je weer met alle gevolgen van dien..

    Ik vind jou nog aardig mild voor hem.

    Mijn ex had echt niet op bezoek moeten komen of mijn kind in bad moeten doen, alleen als de kraazorg er is en/of familielid..
    No Way!

    Ik heb een andere situatie gehad dan jou op dit moment..

    Maar mijn ex, kijkt tot heden, nu 4 jaar!, niet om naar zijn kind.
    Mijn oudste is nu erkend door mijn verloofde, en hij id DE vader voor haar.
    Hij houdt van haar, doet alles voor haar etc.
    Dat is in mijn ogen een vader.

    wat stelt DNA dan eigenlijk voor?
     
  6. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat gebeurd er als de achternaam van je kind hetzelfde is als de zijne en hij zijn verblijfsvergunning niet krijgt?
    Ik zou héél voorzichtig zijn!!

    Je kunt altijd uitbreiden maar nooit meer terug.
    Begin langzaam aan en kijk eerst hoe het loopt.
     
  7. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    Blij te lezen dat je weer rust hebt gevonden Burnst :)
    Ik zou hem ook geen proefdruk geven, hij kijkt er nu ook niet naar om en heeft zich ook niet druk gemaakt om jou en je kindje toen jullie nog bij elkaar waren.
    Laat hem lekker in zijn sop gaar koken.
     
  8. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    Hey lieve meid!!

    Wat een ongelofelijke goede beslissing heb jij genomen! En wat fijn dat het nu zo goed met je gaat en je eindelijk de rust hebt die je zo verdiend en nodig bent nu!!!

    En oei, ook ik ben het met mijn voorgangers eens, meid meid, stuur toch niet dat kaartje!!
    Hij heeft in die hele afgelopen 2 weken nix laten horen???
    Nee echt, laat die *** alsjeblieft in z'n sop gaarkoken!!!
    Stuur het niet op en maak indd geen slapende honden wakker!!

    Hier staat ook alleen mijn naam op het geboortekaartje, en nu mijn ex (wel een NL) al maanden NIX heeft laten horen, word ik er alleen maar blijer van!!!
    Helaas heeft hij mijn ventje wel erkend... En toen dacht ik ok dat dat het beste zou zijn vooral voor mijn zoontje, maar nu... Hij is verdorie nie eens een vader, een verwekker is het, zaaddonor, en geen stuiver meer!!

    Ga jij maar lekker genieten van deze laatste weken/dagen! En kies lekker voor jezelf en je kleine grote man!!! Ik ben nu al benieuwd naar zijn naam en zo.. Laat je het nog even weten?

    Veel liefs
     
  9. Burnst

    Burnst Lid

    5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een laat op de avond berichtje:

    Vandaag bij VK geweest. Alles gaat echt super goed! en kom eindelijk aan. De stress had er heel wat kilootjes afgevreten maar mijn lijf is dat nu lekker aan het inhalen :)

    Het geboorte kaartje is af, en hoe ik het ook wend of keer. Hij is en blijft de vader van mijn kleintje en wat mij betreft mag zijn naam op het kaartje. Maar als hij dit niet wil, dan niet. De beslissing is aan hem. Ik ga dit niet voor hem beslissen.

    Over het kaartje zelf heeft hij niets te vertellen. Die blijft zoals hij is! ik ben er namelijk super trots op aangezien ik hem helemaal zelf heb gemaakt.

    Ik heb hem beloofd het kaartje te laten zien voordat het de deur uit gaat straks, en hij mag dan wel een enorme l*l zijn, ik hou me aan mijn beloftes. Dan kan hij dat later ook niet tegen me gebruiken.

    Vandaag heeft mijn vader een mailtje van hem gehad. 4 regels! Hij respecteert dat ik rust nodig heb want hij wil me verder geen stress bezorgen en wilde dit EXPLICIET bevestigen. Mocht ik iets van hem nodig hebben dan kan mijn familie hem altijd bellen....

    Dat was het. Geen vraag: hoe is het? Hoe is het met de groei van de kleine? Kan ik iets doen? ach, het maakt me ook eigenlijk niets uit. Hij kan lekker de hik krijgen! moest er bijna om lachen. 3 weken heeft hij moeten nadenken over dit mailtje en dan stuurt hij dit. Zegt wel weer uit wat voor hout hij gesneden is.

    Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen/geboorte en natuurlijk naam en geboortekaartje. Nu tijd voor bed!

    Liefs Burnst
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.182
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Burnst, ik heb je hele verhaal gelezen en er schoten zoveel dingen door mn hoofd! Pfff.
    Wat enorm blij ben ik te lezen dat je voor jezelf en je zoontje hebt gekozen.
    Ik proef zo enorm in het hele verhaal dat je ex een dubbele agenda heeft en helaas ken ik uit mijn eigen nabije omgeving een verhaal wat er maar al te veel op lijkt (en dat is niet goed afgelopen).
    Je kleintje is van jou afhankelijk. Hou dat altijd in je achterhoofd.
    Zolang je zijn belang op de eerste plaats zet zal elke beslissing die je in de toekomst nog moet nemen de juiste zijn.
    Je ex is een volwassen kerel, die komt er wel.

    Sterkte met de laatste loodjes en een hele goede kraamtijd gewenst!!!
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Je bent niet te hard. De biologische vader is in Nederland verplicht om alimentatie te betalen, die kan gewoon via de rechter afgedwongen worden ook. Ook als hij dan zou roepen dat hij het kind niet erkent, kun je een DNA-test laten afdwingen en zodoende kan uiteindelijk de alimentatie ook afgedwongen worden.
    Achternaam is iets waar je beide uit moet komen, maar als hij geen alimentatie wil betalen, zou ik 'm ook lekker laten l*llen. Je zou er evt een deal van kunnen maken: prima om je zoon zijnj achternaam mee te geven, maar dan dus WEL alimentatie en dat volgens wettelijke maatstaven.
    Dus dat hij niet wil tekenen voor alimentatie is leuk, maar daar heeft hij alleen zichzelf mee: een rechter zal hier weinig begrip voor hebben en dat kan iig nooit in zijn voordeel gaan werken in een rechtszaak.... Hij is verplicht te betalen, punt uit.

    Ik vind je omgangsregeling zeeeeeeer coulant! Ik weet niet of ik in jouw schoenen mijn ex zoveel over de vloer zou willen hebben, zeker niet in zo'n kwetsbare periode als de kraamperiode.
    Voor je zoontje is het natuurlijk heel prima en fijn dat hij een band met zijn vader kan opbouwen. Ik heb zelf een paar keer jonge vaders begeleid, die dus ook te maken hadden met een kind uit een verbroken relatie en mijn advies was altijd dat tot een jaar of 2 de omgangsregeling in zou houden dat ze minimaal wekelijks een aantal uren met hun kind door konden brengen, omdat tot die leeftijd het erg nodig is om iemand wekelijks te zien om een band op te kunnen bouwen: langer ertussen is voor zo';n kleintje een eeuwigheid en zit dan in de weg om een echte vertrouwelijke band te krijgen met de vader.
    In eerste instantie gebeurt dat bij de moeder thuis, en op z'n vroegst zodra het kind naar KDV of gastouder gaat, kun je de omgangsregeling ook zo gaan regelen dat vader het kind mee naar zijn eigen huis mag nemen, (maar ik ben zelf eigenlijk voorstander vanaf een maand of 6 op z'n vroegst).

    Sterkte en aarzel niet om er wel een rechtszaak van te maken, (ga niet tot het alleruiterste om toch maar echt samen tot afspraken te komen, als hij daaraan niet meewerkt): zorg dat je alles op papier hebt, (communiceer hierover bijvoorbeeld veel per mail, over de afspraken), zodat je de rechter kunt laten zien dat jij er alles aan hebt gedaan om tot een afspraak te komen. Daarmee voorkom je dat een rechter je eerst weer wegstuurt met een opdracht tot mediation....
     
  12. Sherry

    Sherry Niet meer actief

    Bij het lezen van je verhaal gaan bij mij ook alle alarmbellen rinkelen. Mag ik vragen uit welk land hij komt?
     
  13. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Meis,

    PAS OP!!!!!!!!!!!

    Ik weet niet waar hij vandaan komt, en ik heb ook niet alles gelezen, maar pas aub op!

    Ik heb ook een zoon van een buitenlander, en jongetjes zijn heel belangrijk, waarschijnlijk de enige reden waarom jou zoon zijn naam zou moeten dragen.

    Laat hem niet erkennen, laat hem eerst maar eens moeite doen: Erkennen kan ALTIJD nog. Maak geen overhaaste beslissingen.

    Zorg ervoor dat je kindje jou naam heeft, en ook dat je alleen het gezag hebt. Wat nu als hij geen verlijfsvergunning krijgt, en je kindje mee wilt nemen? (En JA dat lukt als hij zijn kop ernaar zet)

    Pas op, ga niet met hem in zee, laat hem eerst maar bewijzen dat hij vader wilt zijn. Jou zoon kan straks prima zonder vader, liever dat, dan een vader die er niet voor je is.

    Als je erover wilt praten, kan dat gerust, ik heb hier helaas ervaring mee, ook juridisch gezien. PAS OP MEID!
     
  14. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb toch het hele verhaal gelezen...

    Geniet van je rust, de kleine zal inmiddels ieder moment wel komen denk ik. Maar denk erom: Het is jou kindje. En laat je niet gek maken, tot nu toe staat de wet aan jou kant.

    Maar een kaartje doorsturen: Hoop dat je het niet gedaan hebt, daarmee kan hij namelijk aantonen dat jullie overleg plegen, en het samen doen, en dus ook samen het gezag zouden kunnen hebben........
     
  15. mama05

    mama05 Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    zo wat een verhaal!!

    maar ook bij mij gingen de alarm bellen rinkelen!!! goed dat je voor jezelf hebt gekozen en hoop dat je een goede bevalling en een mooie kraamtijd krijgt!!!

    maar pas wel goed op jezelf en op je kleine man!!!
     
  16. nijnonijntje

    nijnonijntje Niet meer actief

    Hier ook alarmbellen inclusief vele zwaailichten!
    O meid, ik kan je niet zeggen wat je moet doen, maar geef je toch het advies hem niet in jullie leven te betrekken.
    Ik zou niet willen dat je spijt gaat krijgen straks.
    De verhalen over dit soort situaties zijn overal te horen en te lezen. En het zijn geen mooie verhalen.
    O lieve meid PAS OP!!
     
  17. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ben benieuwd hoe het met je gaat meis. Ben je inmiddels al bevallen van je zoon? Eind mei was je toch uitgerekend?

    Nahja.. hoop dat alles goed is met jou en je beebje!
     
  18. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja dat vraag ik mij eigenlijk ook wel af,... Hoe is alles gegaan?
     
  19. torrach le

    torrach le Fanatiek lid

    30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb niet alles gelezen maar....

    het LBIO doet niets voor je zolang er bij een advocaat geen echtscheidingsconvenant is getekend die ook door de rechter is bekrachtigd... hiervan moet je hun het ORIGINEEL kunnen overleggen... en het LBIO doet niet eerder iets voor je als je ex minimaal 6 maanden achterstand heeft....

    paspoort (opnieuw) aanvragen kan alleen als beide erkende ouders aanwezig zijn op het gemeentehuis en er een aanvraag is ondertekend door beide ouders....
    ik ben nu al bijna 3 jaar bezig dat mijn ex-man meewerkt aan een id-kaart of paspoort voor mn zoontje maar zonder succes... ik had een aanvraag ondertekend door hem met een kopie van zijn id-kaart die hij ook had getekend met machtiging maar ik kreeg niets omdat hijzelf aanwezig moet zijn!!
     
  20. Burnst

    Burnst Lid

    5 apr 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames, alles gaat goed hoor! helaas nog steeds geen kleine uk om vast te houden. Wel eentje die heel vervelend op mijn blaas drukt...
    De klok tikt en de dagen lijken wel 48 uur te duren.

    Heb mijn ex dus laten weten dat ik momenteel geen beslissingen maak over erkenning en dat ik nu rust wil. Hij is daar mee akkoord gegaan. We hebben afgevallen dat hij na de bevalling 2x per week een uur langs mag komen, in de ochtend wanneer kraamzorg of een ander familielid aanwezig is. Nu is het afwachten of hij ook echt initiatief toont om langs te komen. Voor mijn zoon hoop ik van wel... Ik ga nu even afwachten. Ik heb geen verwachtingen. Ik laat het even op zijn beloop gaan.

    Ik hou jullie op de hoogte! hopelijk kan ik snel een geboorte berichtje plaatsen. Want bah, wat ben ik die buik zat!

    groetjes Burnst!
     

Deel Deze Pagina