omgangsregeling met partner over kind

Discussie in 'De lounge' gestart door Romaisa, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

hallo dames,

Ik kom er niet goed uit. Ik woon samen met me partner en we hebben een zoon van 2.vader heeft hem erkend en ik heb alleen het gezag.
    Nu is ons relatie een beetje onstabiel vanwege familieproblemen.

Ik ben zeg maar bedreigd en aangevallen door schoonfam toen ik zwanger was.
    Schoonma heeft me kind ook gehandicapt gewenst enz.

Nu wil ik als er iets met mij zal gebeuren absoluut niet dat me kind bij die schöonfamilie gaat. ik heb het met me partner besproken en zegt dat tie me wensen accepteerd. Maar ik heb er geen vertrouwen in, we zijn al velen keren uitelkaar geweest waarop hij lekker bij zijn fam zat die zulke erge dingens gedaan hebben.

Nu zegt hij dat niet meer te doen, maar toch.

Wat kan ik het beste doen? Me parter gezag geven en omgangsregeling make dat me parter me zoon niet naar fam kan meenemen. En mijn moeder voogd maken zodat mejkind bij haar kan als me parter naar zijn familie gaat? Het gaat dan om de schöonma/broers/zussen. De rest van fam gaan we wel en schoonpa.
    Ik ben ook zo bang als we uit elkaar gaan me man gezag heeft en me kind naar ze meeneemt. ik wil me kind wel bij zijn vader houden.

Wie zit er ook in soortgelijke situatie en hoe hebben jullie het geregeld?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik vind het lastig want in principe zeg jij nu feitelijk zijn familie mag ons kind niet zien en mijn familie wel, ik vind persoonlijk dat je dat niet kan maken, waarom mag je man je kind niet meenemen dan? k bedoel bedreigingen oke is zekerniet goed te praten maar neem aan dat je man in bescherming springt?

3. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

Hai spikkel,

Jawel zijn familie mag me zoontje wel naar toe natuurlijk. Bedoelde alleen zijn moeder/broers/zus die hebben veel gedaan gezegd. Ook aangifte gedaan.
    Me partner beschermde ons geen 1 keer, hij was bang voor wat zijn vader wat voor reactie hij zal geven. Ik vind dat me partner wel zijn kind en mij mag beschermen.

Ik was 7 maanden zwanger en alleen op weg naar huis toen schoonma en zus me in me buik schopte en me nog eens bedreigde.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Alles vast laten leggen bij een notaris.

Zulke mensen verdienen het niet omgang te hebben met een kind wat ze vervloeken

5. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

hai edelweiss,

Ik had net een notaris aan de lijn en ze stelde voor om via een advocaat een omgangsregeling te maken waarin komt te staan dat hij ze niet bij hun mag meenemen. Maar dat het wel moeilijk zal worden.

Het geeft me echt zorgen om te denken dat milan me zoontje daar naar toe gaat.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zijn jullie nu nog samen of uit elkaar??? Want zolang je samen bent heeft een omgangsregeling niet zoveel nut.

Je moeder voogd maken terwijl de vader in zicht is.... er zullen weinig rechters zijn die na jouw overlijden dan vader buiten spel zullen zetten. Het gaat nl om hoe de vader met het kind omgaat en niet om de familie van de papa.
    Wanneer jij onverhoopt komt te overlijden zal er een rechter beslissen bij wie het kind wordt geplaatst... dus een rechter kan besluiten niets te doen met jouw vastgelegde regeling!

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar een notaris overtreft de rechter.

Hier willen we absoluut niet dat de kinderen naar bepaalde mensen gaat dit hebben we vast gelegt bij de notaris en deze personen kunnen dus nooit de kinderen op eisen.

Bij een notarieel testament komt er geen rechter aan te pas.

8. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

Jawel nog samen.
    Ik wïl juist me partner gezag geven en me ma voogd maken als ons beiden iets zou gebeuren. Maar wil alleen niet dat me partner hem na zijn ma, zus en broers brengt. De rest van zijn familie gaan we ook gewoon naar toe. Daar mag tie wel heen.

Ja in t belang van kind. Partner beschermd hem niet tege die ma en zus enz.
    Al vaker gebeurd. Dus vandaar.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja. .. ik zou nog even wachten met t gezag als ik het zo hoor. Je kan dit namelijk niet meer terugdraaien en zo te horen zijn er nog veel dingen onduidelijk ook kwa de veiligheid van je kindje... dit staat natuurlijk voorop. Zelfs voorop familie.

10. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

Hey edelweiss,

De notaris zei dat het via een advocaat moest. Maar dus kan het wel via een notaris.
    Kan je me een beetje informatie geven. En bedankt voor je reacties.

hey vagans,

Daar zit ik ook mee. Ik wil zien of me partner wat sterker word en kind voorop kan zetten. Pf wel lastig vind ik.

11. knap

knap Niet meer actief

Je partner dan geen gezag geven..

Maar de rechter staat toch echt boven de notaris hoe mooi je soms dingen ook geregeld hebt.. Vader kan na jou overlijden altijd nog de voogdij krijgen ook al staat je moeder via jou testament als voogd.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee bij het testament zelf niet.... maar na jullie overlijden komt er wel een rechter aan te pas. De meeste rechters zullen wel meegaan in het verzoek van de ouders over waar de kinderen naar toe gaan. Maar in geval van TS heeft ze het (zoals ik het dan lees ) over haar eigen overlijden... en daar doelde ik op dat een rechter over het algemeen niet om de vader heen zal gaan... tenzij er echt bewijs ligt dat de vader niet voor zijn kinderen kan zorgen.

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Heb je een baan? Dan kan je misschien een tijdje op jezelf of bij iemand anders wonen en heb je toch nog je inkomen etc.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit.

Als jij bang bent dat je partner hem naar hen brengt, terwijl hij weet waarom jij dat absoluut niet wil, vertrouw je je partner dus eigenlijk niet. Als hij nu al niet goed voor je kind op komt, vraag ik me af of je wel moet willen dat je kind naar hem gaat als er iets met jou gebeurt. Wat is eigenlijk de reden dat je hem gezag wilt geven?

Eerlijk gezegd vind ik ook dat je moeilijk kunt zeggen tegen een vader "je mag wel gezag over je kind, ook als er iets met mij gebeurt, maar dan mag je hem niet meenemen naar je moeder en zus."

15. kwebbel86

TS: ik heb wat andere onderwerpen van je gelezen en je schrijft daarin dat je al vanaf januari regelmatig ruzie hebt met je partner. Dit lijkt mij voor je kind ook geen gezonde situatie. Je kind is een dreumes en begrijpt donders goed wat er aan de hand is! Zo'n situatie is voor hem ook niet goed!

Verder denk ik dat je best jong bent, gezien het taalgebruik (ik wil je niet aanvallen!!!!) Je schrijft bijv. "me ma" en "tege die ma", enz.

Als je twijfelt over je relatie met je huidige partner dan zou ik dat serieus gaan bespreken. Zie je geen toekomst, dan zou ik als de sodemieter m'n koffers pakken en ergens anders gaan wonen! De reden waarom ik dit schrijf is wat je zelf schrijft:
    'Ja in t belang van kind. Partner beschermd hem niet tege die ma en zus enz. Al vaker gebeurd. Dus vandaar.'
    Bovenstaande lijkt mij al een reden om serieus te overwegen wat je nu wilt in je relatie. En denk daarom vooral aan je kind!

Je wilt liever niet dat je zoon naar je zwagers/schoonzussen gaat mocht er iets met jou gebeuren, is daar nog een speciale reden voor?

16. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

haï kwebbel ja ook eigen huis.

En janna,

Ik vertrouw hem ook niet 100% met de familie dingens.
    Hij heeft zelf geen contact met zijn zus en zijn ma gaat hij paar keren per jaar naar toe voor de plicht als zoon. Maar ik wil echt niet dat zij ook maar deel uit maken van milan.

Laatst was ik op een begravenis, viel schoonzus mij en milan aan weer!
    Niemand deed wat en partner zag t niet maar hoorde t wel en alsnog heeft hij niks gezegd. Vanwege zijn vader waar hij respect voor heeft.

17. kwebbel86

Dit lijkt mij reden genoeg......

18. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

Hai kwebbel,

Ja ik had vaak ruzie is nu al verminderd.
    nee ben niet zo jong maar heb last van reuma aan vingers kort alles een beetje af.
    En ja ben ook niet echt gezond lichamelijk

19. kwebbel86

O oke, goed dat je het verduidelijkt :)

Ik herken wat je zegt: ruzie is nu al verminderd, met andere woorden: straks gaat het beter..

Maar is dat wat je wil ?

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dus je partner en de vader van je kind, heeft meer respect voor zijn eigen vader/familie, dan voor zijn eigen kind? met als gevolg dat hij niet ingrijpt terwijl jij geschopt word door zijn moeder en zus?

Wat is dat voor een achterlijk zooitje?

Als dit waar is wat jij zegt, had mijn partner in dit geval al lang al een schop onder zijn hol gehad, met de mededeling dat hij mooi bij zijn ouders mag gaan wonen net zolang totdat hij zijn partner en kind op nummer 1 zet, en dat hij op komt voor zijn eigen kind!

Meid kweek wat ballen, zoek een baan en een eigen huis, want die lapzwans is geen knip voor de neus waard!

Deel Deze Pagina