Aangezien de meesten van jullie in dit gedeelte van het forum het nodige hebben meegemaakt qua uit elkaar gaan en alles wat daar bij komt kijken wil ik jullie vragen om even met me mee te denken. Het gaat om mijn broer. Hij en zijn vriendin zijn nu een aantal dagen uit elkaar. En ze hebben ook een peutertje samen. Er is geen ruzie. Zij heeft met de kleine de (huur)woning verlaten. Hij heeft de kleine wel erkend, maar geen ouderlijk gezag. Mijn broer werkt heel erg veel, en zij weinig. De kleine is nu dus voornamelijk bij haar. Wat kan ik mijn broer adviseren in de te nemen stappen? Want er zal nu toch wel een en ander geregeld moeten worden. Kan hij nu nog ouderlijk gezag aanvragen? Hoe regel je een omgangsregeling (heet dat zo?). En hoe regel je de kosten? Hebben jullie tips, trucs en valkuilen? Ook omdat je natuurlijk nooit weet of er nog ruzie gaat komen. Met het oog op de kleine willen ze het allebei zo netjes mogelijk afronden. Maar we hebben dit allen niet eerder om handen gehad, en ik wil mijn broer graag helpen. Het is niet niks, het verdriet van een verbroken relatie, en dan ook nog juridisch aan de gang moeten. Dank jullie wel
Ze kunnen/moeten een ouderschapsplan op stellen. Via google kan je voorbeelden/formats vinden. Ook kunnen ze een mediator inschakkelen. Belangrijste blijft het belang van het kindje voor op te zetten. Dus beide ouders in zijn/haar leven. Dat kan co-ouderschap zijn of om het weekend of een andere vorm.
ik ben zelf gedeeldelijke voogdij over mijn zoon dit is via de rechter vast gesteld hier heb ik geen kosten voor hoeven betalen omgangs regeling kan hij het beste via een advocaat regelen en zo met moeder een regeling op te stellen dat jou broer de kleine ook krijg te zien maar hou rekening dat moeder ook moet tekenen voor gedeeldelijk voogdij hij heeft de kleine erkend dus heeft recht op zijn kind te zien
Ze kunnen ook allebei (apart of samen) naar een maatschappelijk werker gaan. Zij helpen ook als mensen uit elkaar gaan, met alle rompslomp die erbij komt kijken... Wij zijn nu allebei met een individueel traject bezig.. maar ik ben bang dat we een gezamelijk traject in gaan om op een goede manier uit elkaar te gaan.
Ook dank voor jouw tip love2bmama. Ik had geen abonnement op dit topic dus kreeg geen melding. Sterkte met alles.