omgangsregeling

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door daisy185, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evientje

Evientje Niet meer actief

Succes desiree1983, hoop dat jullie eruit komen!

2. Marjootje1982

6 okt 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je al wanneer je zijn nieuwe vriendin en kinderen gaat ontmoeten??b(of heb je dat al en heb ik eroverheen gelezen?)

Lijkt me een heel belangrijk punt bij de mediator..

Neem toch aan dat het in het belang van jullie kleine is dat je weet wie er mede voor hem zorgt als hij daar is.

3. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    Ik zie haar nu wel elke keer als ik mijn zoontje bij hun kom brengen, maar weet bijvoorbeeld nog steeds niet hoe haar kinderen heten. En meer dan beleefd tegen elkaar doen is er nog niet geweest.

Als het goed is komt dat morgen ook ter sprake bij de mediator. Vindt het zelf ook wel een belangerijk punt.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Een kennis van mij heeft een andere regeling, namelijk 2 weekenden papa dan 1 weekend mama, in de vakanties doen ze 50/50. Zoiets is natuurlijk ook een mogelijkheid.

5. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    pfff, vanmorgen weer een afspraak gehad die helaas niet zo lekker liep. Mijn ex wilde geen compromis sluiten. Hij wilde perse totdat onze zoon 4 is, dus het ene weekend heel, en het andere weekend maar 1 dag.

Uiteindelijk samen met de mediator een beetje water bij de wijn gedaan en gezegd dat ik eventueel ook wel 1x in de 6 weken een weekend wil. En dat hij dan door het hele jaar heen, in overleg, de feestdagen die eventueel door de weeks vallen erbij krijgt. Hier moest hij eerst over nadenken.

Ik blijf voor mijn gevoel maar water bij de wijn doen, maar krijg er niks voor terug voor mijn gevoel. Ik snap heel goed, dat de kleine het meeste bij mij is en dat hij 5 dagen in de week werkt maar ik mag toch ook gewoon een weekend hebben? ook al werk ik dan niet?

Nog even een vraagje? misschien dat een van jullie het weet?volgens de mediator zou ik, mocht ik uiteindelijk het toch via de rechter het willen spelen, ik aan het kortste eind trek en de rechter uiteindelijk beslist dat hij hem elke weekend krijgt, omdat ik geen werk heb en omdat ons zoontje nog jong is en een band moet opbouwen.
    Iemand hier ervaring mee?

6. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ja, ik heb er ervaring mee en mediator heeft geen gelijk.
    Ze zijn juist zeer terughoudend bij jonge kinderen. Een band opbouwen moet met frequente korte contacten (en kort wil dus zeggen een paar uur). Ik ben destijds bij mediation niet akkoord gegaan met een weekendregeling.. niet eens met overnachtingen en heb bij de rechter daarin mijn gelijk gekregen. Ja, op termijn (2-3 jaar) moet dit wel gebeuren. Mijn ex heeft nu een omgangsregeling in mijn huis.

Note hierbij: dat is anders als vader samengeleefd heeft met het kind. Mijn ex en kind hadden geen band.

7. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    P.s. wat mij opvalt in een aantal posts is dat men noemt waar een vader recht op heeft. Diezelfde mensen zeggen dat het belang van het kind voorop staat. Onthoud dan dus dat het ook niet gaat om waar vader of moeder recht op hebben.

Een dergelijk jong kind is absoluut niet gebaat bij 3 aaneengesloten weken bij de niet verzorgende ouder en op de voordelen van co-ouderschap komen ze ook steeds meer terug.

8. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    helemaal mee eens!

ts je moet echt op je strepen staan hoor.. die ex van je is gek als jij maar 1x in de 6 weken een weekend 'mag' (en daar moet hij dan nog over nadenken) jullie zijn beiden de ouders, en hij heeft niet alleen zeggenschap over de regeling!

en ik zou een andere mediator zoeken.. volgens mij staat deze persoon achter je ex.. en niet achter jullie zoontje

9. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    bedankt dames!!

krijg ook steeds meer het idee dat dit allemaal niet op schiet met de mediator.
    En dat mijn ex alles wil bepalen, dat ben ik niet anders gewend. en helaas wil ik altijd iedereen te vriend houden.

Het voelt ook gewoon allemaal niet goed, vanmorgen ook mijn zoontje weer weggebracht, kom je daar. Slapen ze nog! vertel dat de kleine veel slaapt, de afgelopen dagen, omdat hij druk is met staan/lopen. Krijg je als reactie; we vieren vanmiddag zijn verjaardag dus denk niet dat we tijd hebben om hem op bed te leggen!!!? (en dat is niet de eerste keer dat ze hem niet op bed leggen)

vanmiddag krijg ik dus weer een doodmoe kind wat een uur in de wind naar de rook stinkt terug.
    Sorry, dames voor mijn klaagmomentje. zit me even hoog.

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Die mediator is echt full of sh*t. Snel kappen met die mediation en een eigen advocaat zoeken, dit leidt nergens toe. Mediation werkt echt niet als 1 van beiden partijen zijn of haar zin wil doordrukken.

11. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het eens met de andere dames die het al noemen. Krijg bij jouw posts ook het idee alsof de mediator meer aan je ex denkt dan aan jullie zoontje!

Je hebt het recht op elk moment te willen stoppen! Of een andere mediator of een eigen advocaat...
    Zelf vindt ik 1 weekend in de 6 weken wel erg weinig voor jou!

Vervelend dat ze je zoontje zo over moe laten worden! En die rook zou mij ook echt niet lekker zitten! Bespreek dat ook samen!

12. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    Bedankt dames, zit er behoorlijk mee. Aangezien ik degene ben geweest die mediation heeft voorgesteld. Maar denk toch dat jullie gelijk hebben. Mijn ex laat deze week als het goed is weten of hij akkoord gaat met het voorstel en zo niet dan stop ik denk er gewoon mee en dan maar een onafhankelijk iemand, zoals een rechter, die die keus voor ons moet maken want die vreet zoveel energie.

13. Marjootje1982

6 okt 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ruk situatie zeg. Het lijkt erop dat de mediator niet echt objectief is.

Ik zou in jouw situatie spijkers met koppen willen slaan en dat gaat hem zo niet worden, als ik het zo lees.

Advocaten en rechter zijn onafhankelijk, mediator traject heb je al gehad dus daar kunnen ze je niet naar doorverwijzen.

Het lijkt tegenwoordig steeds vaker niet te gaan lukken met mediators, redelijk veel mensen stoppen het traject omdat het niet loopt en wenden zich dan toch weer naar de rechter.

Heel veel sterkte

14. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    Krijg net een mail van mijn ex, dat hij in principe akkoord gaat met dat ik ons zoontje 1x in de 6 weken een weekend heb. Maar een afspraak om van te voren even samen te zitten, om te overleggen over wat ik mee moet nemen enz, en om kennis te maken met zijn vriendin is absoluut geen optie, dat kon ook wel tijdens de wekelijkse overdracht, alsdus mijn ex.

Ik twijfel zo nu. Ga ik hiermee akkoord en geef ik hem zijn zin, maar dan is er wel rust. Of moet ik toch nog een keer de strijd aangaan en om uiteindelijk toch te proberen om het via de rechter te doen.

Maar ja, als ik voor het laatste kies, dan moet ik dat dus aan mijn ex vertellen en ik ben gewoon bang voor zijn reactie. Al vaker heeft hij gedreigd dat ik de kleine dan niet meer terug krijg als ik weer iets zou uithalen wat hem niet zinde. En hij gaat er nu vanuit dat onze zoon per nov de weekenden bij hun komt. Voel me zo machteloos......

15. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik persoonlijk zou er dus niet mee akkoord gaan. Het minste wat hij kan doen is op jou vraag tegemoet komen voor een ontmoeting en hoe wat te regelen. Doet hij dit niet? Is mijn inziens de deur dicht gooien... Jij breekt het dan niet af maar hij hoor!
    Zo'n vreemde eis is dit niet van jou, hij zou toch ook willen zien als jij een nieuwe partner hebt wie er bij zijn zoon over de vloer komt.

Ga vooral niet over je eigen duidelijke grenzen, je hebt genoeg toegekomen aan zijn wensen. Hij mag ook eens stap zetten! Het is geen eenrichtingsverkeer!

En dreigen met je zoon niet meer terug geven? Dat is gewoon kind ontvoering, en kun je zo aangifte van doen! Hij probeert jou bang te maken heb ik het gevoel zodat je akkoord gaat met als zijn eisen. Maar dat zou wel erg makkelijk voor hem zijn toch ;)
    Ben je er echt bang voor, dat laat je je zoontje niet meer gaan totdat je een duidelijke omgangsregeling op papier hebt...

Ik zou als ik jou was morgen meteen met het juridisch loket bellen voor advies. En meteen om een doorverwijzing vragen voor een eigen advocaat!

Succes meis!

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Is dat een echt dreigement denk je? Mijn ex heeft ook wel dingen geroepen, maar ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij die dingen echt niet zal doen.

Maar als je hier echt bang voor bent, is dat sowieso al een reden om de omgang met hem te beperken lijkt me..?!!

17. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    Heb een paar maand terug al een "pauze" ingelast voor de omgang omdat hij onze zoon toen mee wilde nemen naar het huis van zijn nieuwe vriendin op te dagen dat hij hem had en ik niet mocht weten waar zij woonden of wie ze was. Dus ik zie hem er zeker wel voor aan.

Juridisch loket ben ik gisteren al geweest, zij adviseerden ook dat als ik het niet eens was met het besluit ik altijd vrij sta om te stoppen met de mediation en om een advocaat te nemen.

Ik ben altijd zo sterk en goed gemond, maar als het op mijn ex en mijn kind aankomt......

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Eén weekend in de 6 weken(!), dat is echt geen normale en fatsoenlijke omgangsregeling. Redelijke gebruikelijk is gewoon om het weekend, de helft van de vakanties en de feestdagen in overleg.

Nogmaals, kappen met die mediation en laat je door het Juridisch Loket doorverwijzen naar een advocaat (met een doorverwijzing krijg je ook nog korting op je eigen bijdrage voor de toevoeging indien je daarvoor in aanmerking komt).

19. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    Maar het meeste moeite heb ik met dat er geen communicatie is. Hij wil totaal niet weten wat er buiten zijn dagen om met onze zoon gebeurt.
    Daarom ben ik zo tegen die weekenden, mijn ex is bij ons weggegaan toen onze zoon 2 maanden oud was en sindsdien heeft die hem nog nooit een nacht meegemaakt. En daarvoor die ook niet echt veel. Maar vindt hem gewoon nog veel te jong om bij iemand de nacht door te brengen die nergens vanaf weet of bij iemand die hij amper kent (zijn vriendin). Want weet toch dat mijn ex er snachts echt niet voor uit gaat.

Dan doe ik nog liever, tot hij 4 is, hem elke week 1 dag naar hem toe dan eens in de 2 weken een weekend. Maar ja, dan heb ik geen enkel weekend "rust" zeg maar. Zo moeilijk.....

Heb mijn ex een mail gestuurd en de mediator dat ik nog een laatste gesprek wil. afwachten dus maar weer.

20. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Wij hebben zo'n regeling waarbij dochter elk weekend bij haar vader is; het ene weekend van vr tot zondagavond en het andere weekend van vr/za. Komt het zo uit dat hij eens niet kan is ze het weekend bij mij en compenseren we dat weer een andere keer. We hebben juist afgesproken dat, wanneer er eens oppas nodig is ze bij voorkeur bij een van de ouders verblijft omdat je mij een groot plezier doet als ik een keer een heel weekend met haar heb en hem als hij haar extra kan zien. We wonen een dik half uur rijden van elkaar en met school en zijn werk is anders geen optie. Om het weekend haar vader zien vind ik te weinig; ze is gek op hem. Vakanties is 3 om 3 weken. Heeft ex extra vrij en komt het uit met school mag ze extra gaan. Ze was 2 toen we uit elkaar gingen en van begin af aan doen we het zo.
    Eigenlijk nooit een probleem. Nu is de band tussen ex en mij ook goed dus dat scheelt wel enorm en nieuwe partners zijn ook netjes voorgesteld. Ex kan het vinden met mijn man en zijn vriendin vind ik ook een aardig mens. Is dochter bij ex belt ze mij, is ze bij mij belt ze hem en nu ze groter wordt wordt het makkelijker (is nu 7) dus kan ze ook appen en skypen.
    Ja het is jammer dat ze alle weekenden weg is en ja door de week is drukker, maar is er iets waar ik haar graag mee heen neem kan er in overleg veel, zo niet alles en vice versa.
    Ze heeft 2 ouders en is gek met ons beide en dat vind ik het voornaamste.....

Hoop dat je ex bijtrekt over het kennismaken.... Dat lijkt me wel lastig als je niet weet waar en bij wie je kind is... Maar anderzijds de ex van mijn man is me vaker tegengekomen en negeert me volledig dus ja, dan heb je kans om te weten hoe, wat en waar en dan wil de ander niet. Dan ben ik wel zo dat ik daar mijn energie niet insteek die verantwoording vind ik bij haar liggen, maar jij bent heel duidelijk in je wens en ik zie het probleem van je ex niet zo...

Deel Deze Pagina