Hi dames, hoeveel flesvoedingen hoort een baby te krijgen per dag voor een baby van 2 maanden? Nu doe ik alles op verzoek eigenlijk, maar ik heb het idee, dat ik teveel geef. Ik geef zelf nu 150 cc per voeding en hij heeft echt honger om de 2 of 2,5 uur ongeveer.
Als je 11/12 keer per dag 150cc geeft is dat inderdaad te veel. Je baby mag niet over het liter heen komen per dag dat is het max. Wat je daarbinnen doet is eigenlijk aan de baby zelf. Wat gebeurt er als je hem nog steeds op verzoek voedt, maar kleinere flesjes aanbiedt per keer?
nee, niet 11/12 x hoor, want hij slaapt de nacht wel door namelijk, hij krijgt zijn laatste flesje tussen 11.30 en 00.00 uur, en hij wordt pas weer wakker tussen 8 en 9 uur weer.
3 weken geleden, woog die nog 4900 gr. Dus hij zal nu zeker rond de 5200 gr. ongeveer zijn. Ik moet as maandag weer naar het cb
ff denken wij gaven toen 6 flessen, dus om de 3 uur, 's nachts geen fles beetje indikken met nutriton, of voeding voor hongerige baby's geven? hoe lang doet ie over een flesje?
ok, nou ik denk dat ik rond de 8 flesjes zit op een dag, kan soms ook 7 zijn, soms doet die een lange middagdutje.
de richtlijn is 150cc per kg lichaamsgewicht. dus als jouw kleine 5 kilo is, mag hij ongeveer 750 ml in 24 uur drinken. maar goed dit is een richtlijn, als het 850 is is het ook geen probleem. mocht hij hier ver boven zitten, zou ik toch eens gaan denken aan voeding voor hongerige baby's. maar als ik jou was zou ik gewoon tot maandag wachten en overleggen bij het cb.