omgedraaide rolverdeling????

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Heel herkenbaar! Wij hebben nog geen kinderen, maar ook hier krijgen wij steeds vragen waarom ik veel meer werk dan mijn partner. Ik vind het heerlijk om bezig te zijn vooral nu ik mijn eigen bedrijfje heb. Het is nu gewoon niet noodzakelijk dat mijn vriend full-time werkt. Dus is er tijd over voor opleidingen etc.

Als ik ooit zwanger mag raken dan zal ik ook gewoon blijven werken. Om de hele simpele reden dat ik gewoonweg veel meer verdien dan mijn vriend. Nou heb ik wel de mazzel dat ik volledig aan huis werk behalve als de scholen beginnen en uitgaan hihi

Lekker laten kletsen en vergeet niet dat je niet aan iedereen verantwoording verschuldigt ben! Zolang jullie je er prettig bij voelen is het toch prima?

Liefs,

Sam

2. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Hier gaan wij waarschijnlijk het helemaal om gedraaide wereld doen.
    Levy is nu bijna 12 weken. En ben toch echt van plan weer te gaan werken. Mocht het zo zijn dat ik meer ga verdienen als mijn vriend (vanwege opleidingen enz) dan is dekeuze snel gemaakt. Dan zorgt mijn vriend 24 uur voor Levy dagen in de week.
    Ik ga onze zoon niet naar t kdv doen. Ieder zijn ding...Maar heb geen kind genomen om t naar t kdv te brengen.

Ik ga me ook echt niet verantwoorden naar mijn omgeving toe.
    Als me vriendinnen het niet kunnen begrijpen dan toch lekker niet.
    Geen verantwoording hiero...Mijn leven Mijn keuze

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Super toch!!! Ik zou willen dat ik zo'n man had! Laat iedereen maar praten, het is toch nooit goed!

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dank jullie voor alle reacties... pppffff voel me meteen een stuk beter.
    had echt het idee iets raars te doen ofzo.... ik ken namelijk helemaal niemand die het omgedraaid heeft...

gelukkig is het geen familie die dat zeggen... meer kennissen ( aangetrouwde vrouwen van mijn beste vrienden ) ze vinden mijn man een profiteur... lekker thuisblijven terwijl je vrouw hard werkt.... maar wat ze niet weten is dat zijn 20 uur werken voor hem mentaal en fysiek een fultime baan is.... in hun ogen is het een grote gezonde vent die het maar mooi voor elkaar heeft en ik ben dom dat ik erin trap...

en hun mannen zeggen er maar niets over want die zouden dolgraag minder werken... maar dat is thuis niet bespreekbaar... want dan moeten hun vrouwen dus iets meer gaan werken...

he bah ik voel de woede al opborrelen.... het irritante is dat het allemaal achter onze rug om gaat..... dus je kunt ze er nooit mee confronteren... het is allemaal "van horen zeggen"....

in de koelkast zetten maar deze kennissen en er niet meer over nadenken maar......

gr Jose

5. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja, dat vind ik echt niet kunnen. Jammer dat je toch met dit soort mensen te maken hebt... Lijkt me heel kwetsend voor zowel jou als je man, zulke ondoordachte en vooral idiote opmerkingen...

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Meid ik kan alleen maar zeggen; perfect geregeld toch;)

En weet je, als je naar een ander moet luisteren is het nooit goed.
    Ik ben gestopt met werken en daar is dan ook weer commentaar op.

Als het goed is voor JOUW gezin en jullie zijn er gelukkig mee dan is dat toch prima. DAAR gaat het uiteindelijk om.

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh je wil het niet weten...... toen we moeite hadden om zwanger te raken hoorde ik achteraf dat een van die meiden had gezegd dat mijn lichaam onbewust mijn partner afwijst omdat hij een slechte gezondheid heeft....

dan ben je toch gek???? het zou niet eens in me opkomen om daarover na te denken...maar inderdaad erg kwetsend...

ze komen morgen op bezoek.... kraambezoek nog wel en dat na 9 weken..... tjsa kennelijk ook niet belangrijk dat we na ruim 2 jaar eindelijk zwanger waren en nu ons wondertje hebben.... ze had het druk zei ze...om 5 minuten later te zeggen dat ze iedere dag op het strand zitten, maarja haar man is mijn beste vriend... goede gozer. durft niks te zeggen anders had ik haar allang m,n huis uitgetrapt...

sorrie fff of topic

kennen jullie dat?, lieve vrienden of vriendinnen maar helaas met monsterlijke partners...

gr Jose

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ooooooh wat een opmerking!!!!
    Nou die zou ik echt wel daar op aan spreken.
    Als iemand dat ooit ook bij ons zegt over mijn man:x kan vluchten!!

meis jullie hebben een perfecte oplossing vind ik.
    En die opmerking van profiteren, ik herken het heel erg van toen mijn man van turkije naar hier kwam, naar school moest en dus toen niet MOCHT werken!:x

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb geprobeerd om me in te houden en niet te reageren. Maar sorry: waarom moet je je zo uitlaten? Waarom is het nodig tussen neus en lippen door alle kdv-kinderen en hun ouders even een sneer te geven?

Nu on topic (!):

@ts: zoals zovelen hier al zeggen: trek je niks aan van die mensen. Mensen zullen altijd commentaar hebben, je doet het nooit goed. Ik werk drie dagen en ik krijg ook vaak de opmerking van 'zou je niet thuis willen zijn? Ik ben altijd thuis...' De kunst is natuurlijk om het het ene oor in te laten gaan en het andere oor uit, maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Wij zijn sociale wezens en trekken ons nu eenmaal snel iets aan. Ik probeer het altijd maar zo snel mogelijk weer van me af te schudden...

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Maar je man zou profiteren omdat jij meer werkt en hij thuis voor zijn kindje zorgt??? Wat een flauwekul.. Vind ik eigenlijk een belediging voor alle ouders (vaders en moeders) die minder of helemaal geen betaald werk doen om voor hun kindje te zorgen. Wat doen die vrouwen zelf dan? Werken ze zelf wel fulltime en hun man ook?? Want anders profiteren zij toch van hun man? Of mag het dan wel.. Beetje raar.. als ze zelf part-time werken beledigen ze zichzelf eigenlijk met deze opmerking..

11. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou sorry hoor, ik ken haar niet maaruh, volgens mij zit het niet helemaal goed daar in het hoofd zullen we maar zeggen.... Daar maak je gewoonweg dus geen opmerkingen over, over dat de gezondheid van een partner het zwanger worden bemoeilijkt.... Tja, dat is dan een lastige situatie als haar man jouw beste vriend is, laten we zeggen ik ken jouw gevoel van heel dichtbij, helaas en weet ook een beetje hoe machteloos dat voelt als er niks aan zo'n persoon te doen valt.:x:x:x

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja het is echt lastig....

ik heb het vaak geprobeerd hoor.... maar op een gegeven moment is de maat vol...

soms denk ik wel eens helemaal afkappen die vriendschap... maar die vriend heeft behalve haar broers geen vrienden, alleen collega,s goh hoe zou dat nou komen???

en ja... profiteren???? het is knap zwaar als je naast je 20 uur gevoelsmatige fultime baan ook nog een de zorg voor kids hebt... dat thuisblijfmoeders het zo makkelijk hebben vind ik trouwens onzin.... dat is soms nog wel pittiger dan je werk... daar kun je even rustig aan doen... thuis gaat dat lastig..

gr Jose

13. tanja8

tanja8 Niet meer actief

mijn man zit inmiddels een half jaar werkloos thuis maar geniet daar heel erg van!!
    Hij kan ook echt goed huishouden, eten koken, als hij straks weer aant werk gaat dan valt het tegen.
    Als ik nu thuis dan is het schoon en netjes en onder controle:)

Deel Deze Pagina