Omgekeerd dag en nacht ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Theebeeb, 19 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ons zoontje heeft een omgekeerd dag en nacht ritme, dat denk ik tenminste. Slaapt de hele dag en is s'nachts erg veel wakker.
    Ligt te woelen, kreunen en huilen. Soms slaapt hij een uurtje maar zijn oogjes staan vaak op stokjes. Gewoon echt wakker.
    Ik voed hem overdag om de 3.5/4 uur en snachts op verzoek.
    Maar s'nachts is hij niet hongerig. Drinkt zijn fles dan ook niet leeg.
    Iemand tips?
    We zijn best wel moe.

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    nog gefeliciteerd :)
    misschien wat last van krampjes snachts?
    gaan jullie vaak naar buiten? misschien helpt dat ook?
    misschien moet hij nog even wennen en is het maar tijdelijk. hoop dat het snel beter word en jullie ook je rust krijgen.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Inderdaad misschien krampjes...
    Verder overdag veel licht en geluid! 'S nachts donker, geen geluid, geen oogcontact...
    Succes ermee!

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
  5. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd hoe klein hij ook is, 's nachts voeden met alleen overlooplamp aan, niet kletsen, snel weer terug in bed (na boertje) en overdag wel gezellig doen en enthousiast als hij wakker wordt.

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Overdag geen gordijnen dicht, voor het raam liggen te slapen in bijv. de wandel wagen bak, gewoon doorgaan met huishoudelijke dingen zoals stofzuigen, schoonmaken, tv aan enz. Voor het naar bed gaan een vast ritueel, badje, flesje en naar de slaapkamer, waar het wel donker is. Geen lawaai, licht enz.
    Overdag ook lekker veel buiten wandelen, en zoveel mogelijk licht.

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Even een herkenningsverhaal, we zitten in hetzelfde schuitje. 2 weken geleden was mijn mannetje net zo oud als die van jou nu. Toen had ik dit topic kunnen openen met dezelfde tekst als jou.
    Ik heb me er toen maar bij neergelegd en dacht steeds: ooit zal het wel goedkomen. Nu, 2 weken verder, zijn we er nog niet helemaal, maar gaat het echt al stukken beter! Hij slaapt snachts tukjes van 2,5-3 uur (dit was 1,5 uur) en na het voeden moppert hij nog wel een beetje in zijn bedje, maar het blijft bij mopperen (dus beetje kreunen/steunen), na een minuut of 10 valt ie uit zichzelf in slaap.
    Ik ben dus al enorm blij met deze winst, en ga er vanuit dat het vanaf nu alleen nog maar beter wordt (en dat ie uiteindelijk doorslaapt, gaaaaaap).
    Het is ook niet niks voor zo'n kleintje, denk ik altijd maar.
    Succes in ieder geval.

Deel Deze Pagina