Op het CB zeiden ze dat ik een patroon aan moet brengen, slapen-fles-knuffelen-spelen in box-slapen... Nou mijn dochter is na de fles knock-out en gaat na boertje en 15 minuten rechtop houden slapen, dan uurtje voor volgende voeding wakker en dan knuffelen en spelen in de box... Dit maakt toch niet uit, als ze haar rust maar krijgt toch???
Hier is dat ook zo hoor, dochter wordt wakker, wil eerst knuffelen en spelen enzo (behalve 's ochtends, dan heeft ze honger als ze wakker wordt). Meestal valt ze tijdens de fles in slaap. Hier is het dus vaak slapen - fles - knuffelen - spelen - fruit - spelen in de box - fles - slapen. Zitten hier trouwens op 4-5 flessen per dag, en krijgt 's ochtends (of vroeg in de middag) fruit en later op de dag groente. Tja, het consternatiebureau... vaak hebben ze geen idee waar ze 't over hebben volgens mij... En als mama zijnde weet je 't toch vaak het beste, tis immers jouw kind
hier was het ook drinken voor het slapen! maar dat was vooral omdat hij alles uitspuugde anders omdat hij zo druk speelde nu dronk hij half slapend waardoor het ook rustiger ging en dan bleef het meestal wel binnen
Hier ook! Inderdaad... behalve de eerste 2 flessen van de dag. Maar ik vind dat prima hoor. Zolang hij zijn flessen maar goed drinkt én gezellig kan spelen, knuffelen en babbelen... prima toch? Ik moet wel zeggen dat het soms wel even rekken is tot de volgende fles (en dan krijgt hij die vaak 30 minuten eerder) maar hij leert zich steeds beter te vermaken. Vanmiddag zelfs de eerste serieuze pogingen tot draaien in de box!
Hier de ene keer eerder wakker dus eerst spelen want dan hebben ze nog geen honger en de andere keer wel meteen eten omdat ze na het slapen honger hebben. Ik doe alles op verzoek, het is niet gemakkelijk voor mijzelf maar wel voor mijn kleintjes want zij doen t er goed op.
Zou me niet teveel van het CB aantrekken. Als jullie ritme werkt is het toch ook prima? Hier helemaal geen ritme overdag. Meneer slaapt amper dus die is eigenlijk gewoon altijd wakker. Valt na z'n fles vaak wel even in slaap, maar is ook zo weer wakker... Kan wel proberen een ritme te creeëren maar daar reageert hij tot nu toe voor geen meter op. Ach, heb er nu nog tijd voor dus ik maak me er nog maar niet al te druk over. Komt vanzelf wel...
Ach, zie het consultatiebureau gewoon als je moeder die soms goedbedoeld advies kan geven..... soms kan je er iets mee, soms ook niet of kies je een tussenweg. Ons is ook aangeraden een vast ritme aan te houden. Het gaat dan vooral om voorspelbaarheid. Dus dezelfde volgorde in dingen. Dat gaat bij jullie dus al vanzelf zo, prima toch?! Vooral bij onrustige kindjes kan dit erg goed helpen, niet elke baby heeft dit nodig.