Is er bij jullie ook nog zoveel dat nog moet gebeuren?

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuw, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al jaren geleden zijn we verhuisd en hebben we verbouwd maar ik 'stoor' me eigenlijk best aan datgene wat nog niet af is..... Terwijl ik super blij ben hoe het geworden is hoor!

Enkele voorbeelden: er hangen nog 7 snoeren uit het plafond waar nog een lamp moet komen maar ml weet niet precies hoe....
    De inbouwkast in de bijkeuken is half af, dus kan niet even lekker soppen en de boel uit de dozen halen die er dus al tijden staan.
    Plinten ontbreken her en der. Dit kan ik helaas niet zelf want er moet bijvoorbeeld eerst nog ergens een kolom omheen.
    Garage is een bende. Eigenlijk moeten er mooie kasten komen zodat we alles netjes kunnen bergen, maar geld ontbreekt op het moment.
    En zo zijn er nog een aantal dingen.

Nu twijfel ik over wel of niet op vakantie te gaan met de kinderen of thuis blijven en klussen en het geld daaraan besteden. Ml heeft drukke baan en deze dingen kunnen niet zomaar even tussendoor.

Zo, heel verhaal......
    Erger ik me teveel of is het overal zo?

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Meid, breek mij de bek niet open!
    Zoooo herkenbaar!

En lekker op vakantie gaan hoor ;)

3. Eriva

Eriva Niet meer actief

Herkenbaar, wij moeten de zolder nog opknappen, de badkamer moet tzt vervangen worden en de tuin opnieuw betegeld. De afgelopen jaren hebben we steeds al wat gedaan, weinig op vakantie geweest daardoor. Dus steeds wat sparen en dan weer doen. Tja, met een eigen huis blijf je bezig he....

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zooooo herkenbaar :D

Wij zijn voor de verhuizing nooit toegekomen aan de deuren en deurposten verven....3,5 jaar geleden verhuisd en t moet nog stes gebeuren.

De deur van de badkamer moet nog wat bijgeschaafd worden zodat de deur tenminste fatsoenlijk dicht kan zonder er je gewicht tegenaan te gooien ;)

Kleine stukjes plint die los zijn gaan zitten, spoorloos zijn verdwenen en nu lelijke gaten achterlaten ;)

Lamp in de studeerkamer, hangt nog zo'n verhuisding

We zijn t huis een beetje aan t opknappen inmiddels, en er is nog 1 muur in de woonkamer die nog gedaan moet worden, mn handen jeuken maar op t moment even geen budget voor nog....dus moet wachten tot de zomer....

Die studeerkamer wat meer een rommelhok is en waarbij t lijkt alsof we elke dag meer troep verzamelen om naar t grofvuil te brengen.

En die losse snoeren in de woonkamer die nog even netjes weggewerkt moeten worden met gootjes, die we verdorie hebben liggen ;)

De vensterbanken opknappen, niet zo netjes afgewerkt en daar erger ik me groen en geel aan, ook binnenkort maar weer ff oppakken :)

En dan nog de verfresten op een paar ramen waar ik te lui was om afplaktape te gebruiken, gevalletje 'doe ik wel ff met de losse hand' en dit vervolgens te snel willen doen....

Dusss :D

5. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    herkenbaar hahah;D

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Oh schei uit schei uit. ..Hier t zelfde.

Alles op een lijstje schrijven en zo afstrepen.
    Met je man afspreken dat die elke week (ligt aan taakje ) een taakje doet ?

*doen we hier ook maar t helpt natuurlijk niet altijd haha*

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Inderdaad, zeer herkenbaar! Wij wonen hier nu bijna 4 jaar, maar zijn ook nog niet "klaar". :) We hebben laatst bijvoorbeeld een flinke slag geslagen op zolder, door inderdaad kasten te kopen, waardoor we heel veel spullen eindelijk uit dozen konden halen en echt netjes opruimen. Toch is ook dat nog niet helemaal klaar en staan er nog steeds een paar dozen. Ook andere dingen zijn nog niet af. Toch komen er in de loop van de jaren wel steeds meer dingen af. Het wordt wel wat, alleen het gaat in fasen.

Ik snap het dillemma van wel/niet op vakantie gaan. Ik kan die keuze niet voor jullie maken, maar wil je wel op het hart drukken om in ieder geval rust te nemen. Dus als je thuis blijft en niet op vakantie gaat, ga dan niet alle vakantiedagen keihard aan het werk in huis. Je hebt echt ook tijd nodig om met elkaar als gezin door te brengen, te ontspannen en tot rust te komen.

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Nee, gelukkig niet herkenbaar.. Zou me dood ergeren :)

Kunnen jullie niet elk weekend enkele klusjes doen? Neem aan dat hij niet ook 's weekends werkt :(

7 lampen ophangen en enkele plintjes lijken me nu geen dagtaak ;) ik vind dat echt luiigheid als dat niet kan op een zaterdag.. Neem dan 1 klusje per keer.. Bijv alleen die 7 lampen.. Nog geen uur en je bent klaar ;)

Edit: lees zelfs dat het 7 snoeren zijn = maar 1 lamp :(.. Kom op zeg.. Dat moet toch lukken :( Haal je er desnoods je ouders/schoonouders/vrienden/buren bij als je niet weet hoe het moet zodat je het samen even kan doen.. 10 minuutjes werk voor 1 lampje..

Ook de garage opruimen kan toch gewoon? Gewoon op een zaterdag of zondag even beide de handjes uit de mouwen steken, of 's avonds ipv voor de buis of pc? Brrr hier zou dat kriebelen hoor :)

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Sneeuw, dat is een moeilijke beslissing!

Even goed nadenken of je je vakantie hard nodig heb, anders zou ik lekker gaan klussen of een wat goedkopere vakantie boeken?...

Veel succes! Komt ooit wel af. Al herken ik het gevoel. Wordt druk in mijn hoofdje als er nog zoveel gedaan moet worden. Heb dat nu al met ons huis. We willen het verkopen en willen het graag mooi opleveren. Moet nog wat dingen gedaan worden maar hoop dat het gauw af is want kan er slecht tegen. Liefst doe ik alles in één dag maar hebben nu een baby van 7 maanden het gaat niet meer zo vlot.

Resultaat van de overloop:

Bekijk bijlage 385415
    Voor
    Bekijk bijlage 385416
    Na

En de slaapkamer:
    Voor
    en..
    Na

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Herkenbaar.. maar dan kleine dingen
    wonen hier nu 5 jaar.

Wat er nog steeds moet gebeuren :
    Plafond plinten badkamer+wc
    Plinten gang boven
    Radiator ombouw kamer dl (is hij vorig jaar mee begonnen maar nooit afgemaakt :( )
    Buitenboel verven

11. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Zo herkenbaar!!:D:D:D
    Maar mooi dat we nu eindelijk eens echt op vakantie gaan!!

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Jaaa hier ook! Wonen sinds 2jr in een gezellig driekamerappartement, maar het is nooit "af" lijkt wel. Nu hebben we de baby-uitzet staan. Staan is ook het juiste woord. Waar ik me aan erger is dat alles er wel is, maar niet "ingericht". We hebben toch vrij krappe ruimte waardoor alles lukraak lijkt neergekwakt te zijn. Als je van de keuken naar de bank loopt moet je het wasrek opzij zetten om erdoor te kunnen,wil je het gordijn openen dan moet de kinderwagen opzij geschoven worden enz enz. Eettafel staat letterlijk tegen de bank aan, we zitten nu naast elkaar te eten ipv tegenover. Ziet er niet gezellig uit vind ik en met mijn dikke buik moet ik echt manouvreren.
    Maar ja, we moeten het doen met de ruimte die we hebben, en we willen binnenkort een wasdroger aanschaffen, kan dat grote lompe wasrek eindelijk weg!

13. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sugerblossom: mooi zeg, dat laminaat.....

Miss mac: als het zo simpel was, dan was het natuurlijk al lang af...... Heeft met dimmers te maken en aansluitingen terugvinden etc. En 7 snoeren verdeeld over de woning natuurlijk.... En ja, ml werkt ook veel in het weekend.

Wel fijn jullie 'leed' te lezen......hihi......gedeelde smart.....

Ml houdt absoluut niet van lijstjes maar pakt echt wel aan als hij tijd heeft.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dank je wel Sneeuw! :)

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #15 Skyscrapper, 25 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2014
    Toen ik hier 7 jaar geleden binnenkwam waren de muren zalmroze, de gordijnen oranje (oei, dat vloekt als de neten) en de bovenverdieping kanariegeel.:$:$:$

Ik heb toen alles gesausd en geschilderd naar normale kleuren en dat knaptte al zoveel op! Een jaar later de meubels in de woonkamer vervangen.

Jaar daarop de bovenverdieping van laminaat voorzien en de trap laten bekleden.

jaar daarna de oprit laten betegelen, dat was door het grind en onkruid een ware openbare poezenplee.

jaar erop even niks ivm met auto noodgedwongen moeten inruilen voor een nieuwere en betrouwbaardere

jaar daarna de zolder helemaal opgeknapt. (op de overloop daarvan na dan.)

Dit jaar wordt het de achtertuin die helemaal opnieuw betegeld moet worden en nieuwe schuttingen moeten worden geplaats (degene die er staan vallen om als je er al zachtjes naar blaast)

Wat er nog gedaan moet worden:
    Keuken, badkamer, vloer woonkamer en hal en {eigenlijk het belangrijkste maar geen centjes voor) alle kozijnen moeten vervangen worden voor kunststof.

En als dat allemaal gedaan is kunnen we weer van voren af aan beginnen met sauzen want 2 drukke kids in huis kunnen behoorlijk hun sporen achterlaten.

Met andere woorden: Het is nooit af!!!!

16. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar we hebben een huurwoning die zowel van binnen als buiten zwaar verwaarloosd was. De bedoeling was dat we de boel binnen eerst zouden doen maar mede door het uitblijven van de winter zijn de tuin en schuur nu bijna klaar en moet er binnen nog veel gedaan worden. Gelukkig niet in de woonkamer en onze slaapkamer daar heb ik heel erg op gehamerd dat ik niet in een half afgemaakte kamer ga zitten. Ik wil heel graag de rest van de kamers op gaan ruimen maar het meeste moet naar zolder maar daar durf ik niet op met de vlizotrap. Daar komt nog wel een vaste trap maar dan moet eerst het dak worden geïsoleerd en dat wordt maar uitgesteld. Op de overloop loop je nog op het beton maar daar kan geen vloer in vanwege de nog te maken trap. En als die trap dan klaar is krijgen we waarschijnlijk bijna een nieuwe badkamer en dan wil ik niet dat die werklui over de net nieuwe vloer lopen.

Al met al moet er nog genoeg gedaan worden maar dat komt vanzelf. Ik probeer me er niet al te druk om te maken maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.
    We gaan gewoon lekker op vakantie als we een weekje thuis blijven dan wordt er alleen maar geklust en dan heb ik nog geen vakantie gehad.

17. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Dat snap ik, maar jullie zijn al JAREN geleden verhuisd :(
    Zo zie je maar.. Van uitstel komt afstel..

Gewoon eraan beginnen, dat is met alles.. En als het te ingewikkeld is een goede vriend/buur/familie vragen om te helpen met de dimmers.. Een paar uurtjes en klaar..

En een paar plintjes zijn écht niet zo moeilijk om te zetten om daar jaren over te doen.. Kun je bijv 's avonds na het werk of in het weekend doen, al is het maar 1 plint per dag.. Iets is beter dan niets ;)

Doet mij altijd denken aan " help mijn man is klusser".
    Als je die programma's ziet zitten ze al tig jaren in de puin omdat ze zogezegd " geen tijd" hebben, maar als ze van dat programma MOETEN, hebben ze ineens een halve badkamer in 2 dagen af ;)

Vaak is het gewoon dat men door de bomen het bos niet meer ziet en denkt " pff waar moet ik beginnen :(" En het daarom uitstelt/afstelt..

Is zo met alles, met afvallen, stoppen met roken, etc

Gewoon elk weekend 1 klusje van de lijst, gewoon tijd voor maken/inplannen

Gewoon aan beginnen, anders kom je nergens.. Een middagje/avondje handjes uit de mouwen met z'n 2, en je garage is lekker opgeruimd, niks moeilijks aan :D

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ja, heel herkenbaar!

Oké wij hebben een huis gekocht dat hiervoor vol stond met wietplanten.
    We hebben al veel gedaan maar er moet ook nog veel gebeuren, denk dat we over 10 jaar wel een keer klaar zijn.
    Gelukkig ben ik ook handig maar met 2 kleintjes komt daar niet zo veel van terecht.

19. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klopt dat we denken 'pfffff waar moet ik beginnen en hoe', daar heb je gelijk in...... Helaas is mannetje inhuren even te duur en vrienden hebben het al druk met hun eigen beslommeringen.... Het komt wel hoor, maar niet 1, 2, 3 en klaar.... 's avonds ben ik zelf ook bekaf met 2 kleine kids dus kan van ml dan niet verwachten dat hij iets groots aanpakt...... En id garage moeten eerst kasten komen die nu te duur zijn....

20. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ach hier ook nog genoeg te doen.
    Maar reken maar dat het afkomt. En vlot ook we wonen hier nu bijna 3 jaar.
    Binnen is alles klaar alleen buiten nog.
    Ik was het zat dat dat niet opschoot dus ben zelf begonnen.
    Klimtoestel besteld en laten bezorgen schoonpa ingeseind mee te helpen. Terrassen schoongemaakt en onkruid vrij gemaakt. Bloembakken gesloopt etc etc.
    Ik ben klaar met alle smoesjes "nee we hebben geen tijd" "nee s avonds ben ik moe" we zijn nu al dagen achter een s avonds aan het klussen in de tuin en het levert ook energie op dat ik zie dat de tuin mooi vorm krijgt.

Dus probeer wat minder smoesjes te verzinnen en gas erop. Dan s avonds maar eens wat meer doen. Hier een peuter lopen en een baby van 7 weken. Waar we nog veel wakker mee zijn s nachts maar ja ik wil de tuin ook klaar hebben.

Deel Deze Pagina