Mijn zoontje van bijna 8 weken is al 2 weken flink verkouden en hoest veel. Eerst had hij koorts maar nu is hij koortsvrij. Afgelopen donderdag had hij zijn eerste vaccinatie moeten hebben maar we hebben het uitgesteld tot dinsdag in de hoop dat hij dan wat opgeknapt zou zijn. Nu twijfel ik erg of ik hem nou wel of niet moet laten vaccineren. Volgends de huisarts kan het gewoon zolang hij geen koots heeft maar hij zit gewoon niet lekker in zijn velletje. Wat zouden jullie doen ?
Bij mij op het CB zeiden ze: als we moeten wachten voor elke verkouden baby, dan krijgen ze hun laatste inenting als ze 18 zijn... Dus: verkouden is niet zo'n probleem, echt ziek (koorts) is niet goed. Maarrrrr.... als jij je er niet goed bij voelt, mag je het gerust uitstellen hoor! Je bent niks verplicht...
Ja het is zo dubbel he. Ik googlde even en daar staan zulke verschillende dingen op. Ik vind het vooral eng omdat hij nog zo klein is. En zo vol zit met snot waar hij nu al niet lekker van is. Als hij dan ook nog beroerd word van de prik....
wij hebben de eerste inenting ook twee keer moeten uitstellen van het cb omdat ze toen verkouden was...en ze bij onze cb dus echt niet enten als ze verkouden zijn.
Mijn zoontje is bekant al zijn hele korte leventje tot nu toe verkouden geweest. Hij zit op het kdv en is de ene verkoudheid net weg dan komt de ander alweer. Dus dan zou hij hier nooit zijn enting krijgen. Alleen als ik echt zoiet heb van je bent echt ziek dan stel ik hem uit. Moet trouwens over 2 weken zijn enting halen.
Milan is ook erg vaak verkouden. Ik stel daar de vaccinaties daar niet voor uit. Zolng hij geen koorts heeft zie ik het probleem niet.
Ik heb de vaccinaties wel altijd uitgesteld bij verkoudheden. Ik ga op mijn eigen gevoel af en niet op wat het CB zegt. Als de verkoudheid over is, ga ik dan gewoon even naar het inloopspreekuur voor de vaccinatie. Dan kun je hem halen wanneer je je kindje zelf weer fit vindt en 1 keer per week is er inloopspreekuur dus hoef je niet altijd een afspraak te maken. Als ik haar in de ene week nog niet fit genoeg vond, ging ik gewoon nog een week later. Vooral bij zo'n jong kindje zou ik het nog niet doen als hij verkouden is, dan maar wat later en dan schuif je de volgende inentingen ook gewoon op, zodat er wel steeds een maand of meer tussen zit.
Als ik het had moeten uitstellen, dan was mijn zoontje nog steeds niet geënt. Ohw hij had misschien deze week de eerste enting kunnen krijgen. Volg je eigen gevoel, dat is het belangrijkste hierin
Ik ga hem uitstellen. Het voelt gewoon niet goed. Overigens heeft mijn dochtertje nu ook hoge koorts dus makkelijk de deur uit kunnen we ook niet. Bedankt voor jullie reacties !
Tja, in principe kan het zonder koorts natuurlijk gewoon. Maar ja moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Het hoeft overigens niet zo te zijn dat hij zich beroerd gaat voelen van de vaccinatie, ons zoontje heeft er (gelukkig) helemaal geen last van gehad.
Mede omdat het zijn eerste vaccinatie is, doe je er goed aan om het uit te stellen tot hij helemaal fit is, denk ik. Je weet namelijk uberhaupt niet hoe hij op de eerst vaccinatie zal reageren, dus dan maar liever het zekere voor het onzekere.
Mijn manneke heeft ook zijn vaccinaties moeten uitstellen omdat hij het moment zelf koorts had. Ben dan een weekje later teruggegaan. Denk dat je er goed aan doet te wachten tot hij genezen is. Groetjes, Nanske
idd je eigen gevoel volgen, evt je huisarts even bellen om te informeren. Mijn zoon heeft vorige week zijn eerste vaccinaties pas met 3 mnd gekregen. Hij had in het zh gelegen met een virale infectie en was na het uitstellen nog niet klaar voor zijn prik, dus nog een keer uitgesteld. Was geen enkel probleem hoor!
Even een vraagje los van verkoudheid maar over vaccineren. Weten jullie (uit ervaring) of kindjes vaak hetzelfde reageren op vaccinaties of kan dat erg verschillen? Dus stel de eerste keer hebben ze er goed op gereageerd, betekent dit dat je dit vaker kunt verwachten of hangt het van de vaccinatie zelf af hoe ze erop reageren?
De eerste keer had Jenno er geen last van, de 2de keer heeft hij beetje koorts gemaakt... Hangt er een beetje vanaf hoe de baby zich voelt zeker? Ik weet het niet, maar het kan wel verschillen volgens mij.... Groetjes Nanske
Ik zou hem niet laten vaccineren. Gewoon omdat ik het lichaam niet nog meer wil belasten door lichaamsvreemde stoffen in te spuiten. Het is al voldoende gestoord door de verkoudheid, laat hem dat eerst maar eens 'opknappen' voordat er nog meer dingen komen. Reacties op een vaccinatie hebben we hier eigenlijk nooit gehad, maar wij volgen het rvp niet en geven niet 2 injecties tegelijk.
julian zou vrijdag gevaccineerd worden maar dat mag niet doorgaan omdat hij stront verkouden is dus dan word het nu 5 maart voor hij weer mag