vallen in bedje.. en dan??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Terra, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    mijn zoontje kan zich sinds 1 week optrekken tot staan. OVERAL! je kent het wel, aan de kasten, de bank, de box, maar ook in bed.

vanavond bracht ik hem naar bed, en wilden hij al niet blijven liggen maar draaide zich om en trok zich omhoog. heb hem nog 2x op zijn rug gelegd en opnieuw kus gegeven en daarna weggelopen.

toen was ik beneden aan de trap hoor ik een knal! denk dat hij gevallen is in zijn bed bij het optrekken ofzo, knal tegen de rand aan. hij heeft 6 min gehuild, echt heel zielig.

wat doen jullie als je weet/ hoort dat je kindje zich zeer doet in bed?
    ga je dan toch maar even troosten? naar mijn idee moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen en gaat hij weer staan met gevolg dat hij weer valt. na de val is hij blijven liggen en gaan slapen.

2. tulip

tulip Niet meer actief

tja, moeilijk mijn dochter van ruim 1 1/2 is nog nooit gaan staan in bed, misschien denkt ze wel dat dat niet kan.;)

Maar ik denk dat ik toch wel zou gaan, misschien zonde als je weer opnieuw moet beginnen maar laten huilen als hij zich pijn gedaan heeft vind ik toch wel zielig.:)

maar goed ik ben een muts...;)

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hm, moeilijk. Ik zelf zou denk ik wel gaan kijken, ook al zou ik dan helemaal opnieuw moeten beginnen. Consequent zijn helpt, en als hij 2 keer valt denk ik niet dat die dat nog eens zo doet.

Als dat hier gebeurt trouwens ga ik wel altijd kijken, maarja ons meisje is in september alweer 2;)

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Als ik hoor dat hij valt en er verdriet van heeft, ga ik absoluut troosten! Dan loop ik op zijn kamertje rond tot hij rustig is en doe dan hetzelfde ritueel weer.

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    OOk ik ga erheen als ik hoor dat ie huilt als gevolg van een val in zijn bed, maar ligt er ook maar aan hoe die huilt denk ik(hard, zacht). Dan begint t ritueel maar opnieuw, ik wil mijn zoontje troosten als hij pijn heeft, gelukkig is t vaak snel over en als ik hem neerleg gaat ie slapen. BIj ieder kind wel anders natuurlijk!

6. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    die van mij is wel zo'n ezeltje die gewoon weer opnieuw gaat staan en omvalt :D

en als ik hem dan troost en hij gekalmeerd is begint ons ritueel opnieuw maar huilt hij soms harder dan hij deed bij de val. omdat hij denkt dat hij dan mee mag naar beneden ofzo?

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn zoon deed dat ook maar die was toen nog maar 6,5 maand en viel dus tegen de ijzeren spijlen van het bed,vond dat wel erg zielig dus liep altijd weer even terug.
    Stond me altijd wel op te wachten als ie wakker was gewoon staand in bed!:$:(

8. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    precies dat heb ik dus ook! staat gewoon te wachten tot de deur open gaat :D ('s ochtends dan he)
    maar dan is hij net wakker en staat in alle rust, dan lukt het hem wel.

maar op de een of andere manier 's avonds, denk omdat het donker is, kan hij niet zien waar hij zich vast kan pakken enzo. dat hij daarom omvalt. is heel zielig... maar als ik hem dan troost en opnieuw neerleg..? en dan valt hij weer? (nog niet gehad hoor). ga je dan terug en troost je hem weer?

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Blijf niet aan de gang nee, luister even naar het huiltje en als die wel meevalt laat ik hem gewoon.
    Leg hem altijd recht voordat ikzelf naar bed ga.

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Als ze echt overstuur is ga ik even naar haar toe om haar te troosten. Ze had vrij snel door hoe ze weer moest gaan zitten, dus eigenlijk geen val probleem gehad hier. Als ze eruit wil gaat ze nu ook steed staan en "mama" roepen.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn is eigenlijk nog nooit gevallen in bed...of iig niet zo erg dat ie zich pijn doet..hahaha! (hij is nog al een bikkel...huilt zelden door een val)

Maar als ik echt een knal zou horen en daarna gehuil...dan zou ik echt gaan kijken! Maar ook meer omdat ik dan zeker weet dat er echt iets is omdat ie zelden huilt als ie valt.

12. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    mijn vriend zei gister, ''nee wacht maar heel even, misschien is hij zo wel stil''.
    en ik later op de avond: ''zie je! de vrouwen op het forum zeggen ook dat ze dan even gaan kijken''. hahaha :p

voortaan ga ik even kijken. ik ging opeens denken van, oh straks is hij uit bed gevallen! (kan helemaal niet in een ledikantje). Of straks heeft hij was gebroken en steekt er bot uit zijn arm of beentje.
    met dat soort gedachtes kan je standaard maar beter even gaan kijken, haha.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hahaha ik ben ook zo hoor! Ik ben eigenlijk niet snel ongerust of geschrokken...maar omdat je het dan niet ziet is het anders heh! Hahaha!

Deel Deze Pagina