Wie kan mij hier even mee helpen? We gaan vanavond richting Italië en hebben hiervoor al een vignet gehaald. We rijden via Zwitserland. Nu vroeg ik mij nog even af, aangezien Zwitserland niet bij de EU hoort, of de tol wel met euro's betaald kan worden? Wie weet dit en kan mij dit voor vanavond nog vertellen??? Alvast bedankt!!! Groetjes
Hoi, Om in zwitserland te rijden heb je het vignet nodig. Je moet alleen nog tol betalen voor de st bernard tunnel, mocht je die tunnel gebruiken. En het betalen hiervan kan, voor zover ik weet, gewoon met euro's. goede reis groetjes Agnete Travel counsellor
Wij gaan elk jaar naar Zwitserland in de winter en rijden er zomers ook door als we op doorreis zijn naar Italië. Wij hebben nog nooit tol hoeven te betalen. De meeste (en misschien wel alle..?) wegen zijn tolvrij omdat alle toeristen een vignet hebben. Wij gaan 's winters altijd met de autotrein naar Wallis en hebben vaak genoeg gewoon met euro's betaald. Je krijgt dan we Zwitserse Franken terug, maar die kan je de rest van de vakantie natuurlijk gewoon gebruiken. Prettige vakantie trouwens!