Ik waste de haren van mijn dochters twee tot drie keer per week met shampoo en klein beetje cremespoeling. Nu kreeg ik laatst de tip en advies dat de haren van mn dochters dit echt niet nodig hebben en dat 1x per week of anderhalve week echt voldoende is. Dus dit ben ik gaan proberen. Mn dochters gaan nog steeds twee/drie keer per week in bad maar dan spoel ik hun haren alleen even uit met water. De haren zijn na een week niet wassen echt niet vies te noemen dus in dat op zicht bevalt het goed. Maar.....de haren worden zo pluizig! Veel klitten met name in de puntjes.......Ik wil eigenlijk wel graag de haren wel zo weinig blijven wassen maar het sluizen en klitten vind ik niets!! Hoe doen jullie dit??
Ik heb soort creme wat ik daarna in mijn haar doe. Vroeger was het van Henna, verkrijgbaar bij de drogist. Zit in een witte tube. Helpt tegen pluizen en klitten Je hebt trouwens ook van die sprays. Kan je elke ochtend gebruiken.
Ik heb wel eens gelezen dat je een beetje azijn kunt toevoegen aan het laatste spoelwater. Zelf niet geprobeerd overigens.
Ik gebruik ook een crèmespoeling, maar das wel altijd na de shampoo. Misschien zit er veel kalk in het water waardoor de haren van je kids gaan pluizen ofzo? Ik zeg ook maar wat, heb het net zelf verzonnen
Ik was de haren van mijn kinderen altijd alleen maar met water. Isabelle heeft heel lang haar en voor haar gebruik ik 's ochtends antiklitspray. Als ik dat niet doe gaat het ook best wel klitten en pluizen, maar met die spray helemaal niet. Het ziet er altijd mooi glanzend/gezond uit.
Gewoon een leave in conditioner aanschaffen. Of een beetje zwitsal haarlotion gebruiken. Ruikt ook nog eens heel erg lekker
Ja, maar als je een leave in conditioner gaat gebruiken oid, dan kun je net zo goed je haar met shampoo wassen, dat was volgens mij juist niet de bedoeling?
Ik was het haar van mijn dochter eigenlijk altijd alleen met water en het is echt nooit vet. In de punten doe ik een héél klein beetje haarmasker. Conditioner doet echt heel weinig voor het haar, daar krijg ik zelf ook de klitten niet mee uit mn haar. Ik zou dus een goed masker kopen en deze alleen in de punten aanbrengen en goed uitspoelen.
Ik smeer bij mijn dochter na het wassen altijd een beetje perfecte krul lotion (van Andrelon) erin. Ze heeft geen krullen maar het werk wel tegen het pluizen en klitten, haha.
Nee hoor, niet als je het met mate gebruikt. Je hebt speciale anti klitspray voor kinderen (van Schwarzkopf)