Utro meiden - DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sophy, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
  2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    En dan rea op de oude dingen :)

Betties een BANNER!! Te gek zeg en al meteen 6 weken erop! Onthou dat ik nog die 6 doosjes heb liggen als ze moeilijk doen over een recept. Wat jammer dat je geen foto hebt van de echo maar in ieder geval heb je dat heerlijk warme blije gevoel van het kloppende hartje en dan de volgende met ruim 8 weken is er al een heel mensje herkenbaar :)

McKenzie voel jij je meisjes eigenlijk al?

Tori wauw wat goed dat Yvi al zo makkelijk draait :) Ze gaat echt hard. Lijkt me zo mooi als je ziet dat ze weer iets heeft geleerd. Ben je nu ook echt begonnen met groente/fruit? Fijn dat de echo van de heupjes helemaal goed was, weer een zorg minder.

Hip onze winkelkoningin :D Het is mss ook.. kijk mijn prachtige kleine meisje :) Leuk toch ook als ze een nieuw mooi pakje aan heeft!
    Wat zielig van de aubergine en de allergische reactie. Klinkt trouwens alsof je vriend best een lastige vorm van hooikoorts heeft.. ik bedoel, met veel gerelateerde dingen waar hij ook last van kan krijgen. Hoop dat Tess niet voor de andere nachtschade groente ook allergisch is want geen aardappels en geen tomaat.. hmm.. dat beperkt je best. Ga je het wel binnenkort proberen om te zien wat er gebeurt?

Hier.. dank voor jullie lieve reacties :) Ik ben nu vooral opgelucht dat ik weet dat het eindig is. Hip, ik weet dat ook met inleiden ze niet direct komt, maar ik reken erop dat als we 39+1 beginnen (aangenomen dat het zkh het ermee eens is), ik haar uiterlijk die vrijdag met 39+5 in m'n armen heb.. dat lijkt me wel realistisch toch? Tot die tijd lekker in bed, rustig aan en ik ga het gewoon halen :)

En date.. laten we dat maar op de lange baan schuiven voor volgend jaar als alle beebs er zijn :)

3. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Yes Betties, een banner!! Ik heb dan wel niet zo'n voorraad als Sophy hihi, maar ik heb ook nog een doosje voor je als je geen recept krijgt.

Ik had ook geen foto gekregen van 6 weken, is de foto van de keer erop extra bijzonder!
    En dan zie je ook echt al een klein boontje die je kunt showen haha.

Ik voel mijn meiden nog niet. Af en toe lijk ik wel iets te voelen, maar omdat mijn darmen ontzettend rommelen door de ijzertabletten weet ik niet of het nu darmen of baby zijn.

Een baby heeft de placenta voor dus dat is al een stootkussen en vorige week lagen ze achter elkaar. Dus met mijn geluk ligt stootkussenbaby voor en de andere baby erachter waardoor alle schopjes gedempt worden. Maar ik heb gisteren weer met de Angelsound geluisterd en de baby's zijn druk in de weer, ook steeds weg zwemmen van de as haha.

Ik heb trouwens woensdag het kamertje besteld, nog helemaal niet verteld. Het kamertje wordt in november geleverd.

Mijn 20 weken echo is op 6 september. Maar met 16 weken zag alles er zo goed uit dat ik eigenlijk niet echt iets raars verwacht.

Hip, vervelend dat Tess allergisch is voor aubergine. Heb je de andere groente uit dat rijtje al geprobeerd? Zodat je zeker weet dat ze daar ook niet tegen kan?
    Of zijn die andere groente nog niet geschikt voor haar?

Tori, fijn dat de echo van de heupjes goed was. Hoewel je denk ik wel ziet of ze er wel of geen last van heeft is het toch goed dat je nu de bevestiging hebt gekregen dat er echt niets aan de hand is :)

Arme Sophy, je bent nu echt een broedmachine haha :D Maar je bent er bijna, dus inderdaad lekker rustig aan voor je meisje en jezelf natuurlijk.
    Heb je nog wat leuke series om te kijken?

Date tot volgend jaar opschuiven is inderdaad het beste. Misschien zijn er tegen die tijd wel weer nieuwe zwangeren :p

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Nou het is weer hoogtepunt en dieptepunt... Wat een ellende. Eind van de ochtend ineens weer een veeg rood bloed met een stolseltje. Schrik je je weer dood. Pffff. Ik lig nu een beetje op de bank en maak me zorgen over de steken die ik af en toe voel. En een beetje een dof gevoel echt achter mijn schaambeen. Misschien houdt het vruchtzakje toch niet....? Killing dit, kan niets doen. Ook ziekenhuis bellen heeft nu even niet zoveel zin.
    Zucht...

5. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ah nee :( :(

Hopelijk gewoon een gescheurd adertje. Als het bij dat ene veegje blijft en verder geen heftige krampen hoeft het niet perse slecht af te lopen.
    Die steken kunnen ook nog van het innestelen zijn, ik heb dat ook best lang gehad.
    Maar ik snap dat je je ongerust maakt hierover. Dikke knuffel!!

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ohh jeej bah betties wat schrikken! Doe rustigaan en mss toch het zkh bellen of je maandag ofO een echo kan krijgen? Zodat je weet waar je aantoe bent.
    Ik denk aan je!

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Knuffel Betties! Wat onwijs vervelend want het maakt onzeker.. Mss maandag bellen voor weer echo op vrijdag? en je hebt niet gister met de echo nog wat zwarte vlekjes gezien? Dan zit er nog wat bloed dat er nog uit gaat komen. Ik duim dat hey goed zit!

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Nee sophy daar heeft de gyn niets over gezegd. Ik kijk morgen weer aan en dan bel ik wel weer denk ik. Ni is het allemaal wel weer rustig. Buikpijn is vooral stressbuikpijn, pfffff. Geen kramp, weeenachtige pijn of menstruatiepijn. Maar goed, ik lig ook lpatben durf me nauwelijks te veroeren...

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    De keren dat het bij mij mis ging kreeg ik steeds meer menstruatieachtige pijn die bleef echt aanhouden en trok door naar mijn rug.

De krampen en buikpijn de eerste weken vd zwangerschap wat erbij horen door het groeien vd baarmoeder enzo die werden minder als ik me rustig ging liggen en ontspannen (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk na alweer bloedverlies) kon soms wel een uur ofzo duren voordat het weg was, maar het trok altijd helemaal weg.
    De buikpijn bij de mken werd wel minder en dan weer meer en weer minder, maar ging nooit helemaal weg bleef dat menstruatie gevoel houden.

Hopelijk stelt het je iets gerust! Dat het niet meer bloed is ook een goed teken natuurlijk.

Jammer zeg dat ze niet zo makkelijk zijn in jouw zkh, ik kon altijd bellen dag en nacht als ik me zorgen maakte. En met bloedverlies mocht ik dan meteen komen.
    Ze hadden liever dat ik 10x voorniks belde en evt kwam voor een echo zodat ik me daarna geen zorgen meer maakte, dan dat ik me thuis zorgen maakte.

Bij de 2de mk ben ik op zondagavond rond 22.00 meteen mogen komen voor een echo toen ik belde omdat ik bloedverlies had. En op maandag mocht ik weer terug komen omdat de vk het niet goed kon zien uitwendig en kon toen op maandag bij de echoscopiste voor inwendig.

Probeer vertrouwen te houden meid! Dit is een sterk beebje in je buik met 6 weken al hartactie dat moet goedkomen!

Knuffel!!

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Betties!

Blijf er vertrouwen in hebben!
    Komt goed :)

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    McKenzie je hebt het kamertje gekozen, wat leuk! Ging makkelijk toch met een extra bedje? Ga je ze eerst nog in een wieg leggen of meteen in een ledikantje?

Betties hoe is het vandaag? Ik heb zelf eerder gezien (bij de laatste missed abortion) dat de vruchtzak prima in orde was, maar dat er onder in de bmhals bloed zat wat er maar mondjesmaat uitkwam.. dus elke dag een beetje.. vandaar de vraag of er elders in je bm soms wat bloed zat. Dan hoeft dat verder niet schadelijk te zijn voor de zwsc :) Hoop zo dat het nu gestopt is en dat je geruster kunt worden :)

38 weken vandaag :D Ik ga zo de foto's van shoot in m'n album zetten :)

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties hoe is het nu? Hoop echt dat het gewoon goed zit!

Mckenzie leuk zeg dat de kamer is besteld. Gaan jullie na de 20 weken echo brginnen met het kamertje of niet?

tori hoe is het bij jouw? Heb je het ouderschapsvrrlof aangevraagd? Dit moet officieel 2 mnd van te voren, kun je zolang de vrijdag vrij nemen of kun je al eerder metvouderschapsverlof beginnen?

Tess is op het einde van haar sprongetje en ze geeft er nog ff zwiep aan. Gisteravond wou ze niet slapen en vannacht was ze 5 x wakker.
    Wat een vies weer vandaag trouwens bleeehhh alleen maar regencen wind

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Mooie foto's sophy, erg leuke herinnering is dat he! Leuk allemaal die verschillende achtergronden :D

Ik ga vanaf morgen lijnen! En ga me aanmelden bij een sportschool en 2x in de week sporten op woensdagmorgen BBB en op zaterdagmorgen bodyshape.
    Ik ben na de zwangerschap volgensmij stiekemaan wat bijgekomen ipv dat er steeds wat afgaat en ik ben er nu klaar mee! Hopelijk gaat het een beetje snel zodat ik gemotiveerd blijf. Mijn vriend gaat ook mee lijnen die mag ook wel wat kwijt. Ik heb al een tijd niet meer op de weegschaal gestaan, durf niet zogoed, maar morgen zal ik moeten hihi. Denk dat er wel 10 tot 15 kg af mag. Pppfffff.....

Oja en die rottige ongi is er weer sinds gisteren cyclus van 19 dagen deze x. Zonder hulp een brusje maken straks gaat niet lukken denk ik, mijn lf is super kort, achja nog maar niet druk om maken, is nog ff helemaal niet aan de orde.

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi meiden,
    Vandaag gaat het goed. Geen bloed of bruin gespot ( tot nu toe). Misschien wel een beetje te goed, want mjn god wat voel ik me beroerd. Kotsmisselijk! Weet mog dat ik altijd riep 'kotsen met een smile', maar was duidelijk even vergeten hoe het echt voelt om je zo beroerd te voelen.
    Manlief is voetbal kijken bij zijn pa en ik heb beloofd om mijn heerlijk lasagne te maken. Nou dat gaat in fasen... Ik heb nu de uien gesneden en ben net even boodschappen gaan halen, want ik was weer eens wat vergeten... Kom ik thuis hangt me er toch een uienlucht in huis, ik word echt niet goed... En dan zo gehakt bakken, brrrrr alleen het idee al.
    Kortom, het gaat geloof ik toch wel prima ;)
    Maar maak me wel ernstig zorgen over het feit dat ik morgen moet starten in mijn nieuwe baan... Haha, hoe ga ik dat doen?! Gelukkig kennen ze me niet en denken ze misschien alleen maar, wat een raar tiepje...

Sophy, ik ga je fotos bewonderen!

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties wat fijn om te lezen dat het weer helemaal goed met he gaat!
    En dan nu de hele dag in stapjes lasagne maken hihi.
    Ja die misselijkheid en alles wat erbij hoort is zeker niet fijn, maar het geeft je wel een zeker gevoel. Hopelijk heb je niet de hele zwangerschap om de haverklap bloedverlies dat lijkt me verschrikkelijk.

Succes morgen bij je nieuwe baan! Het zal er waarschijnlijk niet naar uien stinken haha. Hoeveel uur ga je werken?

Ik bedenk mr net dat elpie al 4 daagjes mama is, ben benieuwd hoe het met hun faat en hoe haar meisje heet.

16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Is elpie bevallen! Wow! Ook een utro mama toch?
    Heb net besloten dat ik me toch nu al opgeef voor moeders voor moeders. Ook al voel ik me superonzeker. Misschien gaat het gewoon allemaal goed en ik wil heel graag (weer) wat terug doen. Nooit gedacht dat ik ooit ook pregnyl nodig had, zo zie je maar...
    Ik doe het gewoon!

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Goed bezig betties!

Elpie heeft de een geplande keizersnee gehad 14 aug.of niet?

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Betties heerlijk dat t bloedverlies is gestopt en dat je missrlijk bent ;) rustig aan met de lasagne he.. Ik vind die geur van gebakken vlees ook niet zo. En mvm goed zo!

Hip alweer ongi blehh.. Je zou er haast van aan de ac gaan met zo"n korte cyclus.

Hier trouwens nog niks.. Geen voorwee, oefenwee, kramp.. Helrmaal niks.. Moppie vindt t fantastisch nog :)

Elpie heeft de 14e een ks gehad en heeft een prachtige dochter. Je kunt een foto in haar profiel/banner zien :)

19. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ah Betties wat een opluchting dat het bloeden is gestopt en je weer lekker misselijk bent! Vies hè die geurtjes als je zo beroerd bent.
    Ik had er ook zo'n last van! Je kunt ook later starten met MvM, alle beetjes helpen. Ik ben ook pas gestart in week 10 toen ik wat zekerder was.

Hip, gatver wat een korte cyclus. Ben je er net vanaf, komt de volgende lading alweer. Hoort dat bij het ontzwangeren of niet?

Sophy, haha als het aan je meisje ligt dan komt ze nog laaaaang niet. Gelukkig heeft moeders het voor het zeggen!
    38 weken, wauw!!

Het kamertje bestellen ging prima. Een extra bedje kon erbij, en ik kreeg inderdaad 15% tweelingkorting. Ook meteen twee matrasjes gekocht en speciale lakentjes. Ik wil ook een nannycare kopen voor beide bedjes, een collega raadde dit aan. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, jullie?

Ik wil de baby's eerst bij me in een wiegje. Een tweeling cosleeper vind ik niets, veel te groot, dus ik neem gewoon twee losse wiegjes naast elkaar. Ik wil bv geven, dus handig om ze bij me op de kamer te hebben voor de nachtvoeding.

Na de 20 weken echo ga ik echt beginnen inderdaad, dan wordt het kamertje geverfd en komen er nieuwe gordijnen. De meubeltjes laten dan nog wel even op zich wachten, maar dan is de basis maar alvast klaar.

Ik begin trouwens weer zo snel moe te worden joh en snel last van mijn rug. Als ik twee wasjes heb gedraaid en opgehangen moet ik echt een tijdje gaan liggen vanwege de pijn. Hebben jullie dit ook (gehad)? Mijn buik is natuurlijk al wel wat groter dan normaal bij 17 weken, dus ik sjouw ook al flink wat gewicht mee, dat zal ook niet meehelpen hihi.

Ik denk trouwens dat ik gisteren echt een schopje voelde. Ik voelde twee kleine schopjes echt en daarna niets meer. Ben zo benieuwd of dat een baby was!

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Betties succes vandaag! Hoop dat het meevalt (qua misselijkheid/raar typje ;)) en dat je het naar je zin hebt!

McKenzie leuk he die voorbereidingen :) Zo wordt het ook alweer een stukje echter en kan je lekker zwijmelen bij het idee dat je straks twee gevulde bedjes hebt. Nannycare heb ik wel van gehoord maar niet besteld. Denk dat ik er te zenuwachtig van word, juist omdat baby's niet altijd regelmatig ademhalen :) Ik zag wel dat sommige verzekeraars hem vergoeden. Enne.. denk dat je echt één van je beebs hebt gevoeld :D Als je denkt dat het de baby is, is dat meestal ook zo.. zal je zien dat het de komende weken steeds sterker wordt :)
    Snel moe.. ja hier dus heel erg.. geen pijn maar wel dat na-elke-actie-even-liggen al vanaf het begin. Gewoon aan toegeven zou ik zeggen.

Tori alles goed? Fijn dat je met ouderschapsverlof kan beginnen, dat het toch nog geregeld is :) Heb je dan een jaar 1 dag in de week?

Hip.. succes met de weegschaal ;)

Deel Deze Pagina