Hier zitten vast wel een aantal ervaringsdeskundigen! Wij gaan deze zomer naar Legoland. Naast legoland en legohouse vraag ik me af wat nog meer leuke uitjes zijn in die omgeving (kids zijn dan 9 en 6). Eigen auto is mee. Ik hoor het graag. Bedankt alvast.
Overnachten jullie in de omgeving van Legoland? Wij hadden een huisje op zo'n 70 km van Legoland, dus de tips die ik heb zijn voor jullie misschien te ver. Maar wij hebben onderstaande plaatsen bezocht: - Ribe (Viking Centtrum) - Esbjerg (de 'hoofdstad van West-Jutland'), leuk stadje met o.a. het Fiskeri- og Søfartsmuseet (Visserij- & Zeevaartsmuseum), het Kunstmuseum, de 'Mennesket ved Havet' (gigantische witte sculpturen 'Mensen aan de zee'), volop restaurantjes, winkels, etc. - Fanø (eilandje) met pittoreske dorpskern, oude huizen met stro bedekte daken, mooie natuur en prachtige zandstranden (vanaf Esbjerg kun je een ferry nemen). - Skallingen (schiereiland) met prachtig wit zandstrand (vanaf de parkeerplaats bij Skallingen Strand begint een mooie wandeltocht naar Skalling Ende, van daaruit heb je een mooi uitzicht naar Esbjerg en Fanø); op het uiterste zuidelijke puntje kun je zeehonden spotten. - Leeuwenpark Givskud (combinatie van leeuwenpark en dierentuin)
Zitten in het park bij legoland. Maar in de auto stappen is geen probleem, al moet t natuurlijk niet té ver zijn.
Wij zitten nu in ribe, aanrader! Is voor jullie uurtje rijden. Esbjerg zoals eerder genoemd ook leuk! Mocht ik nog meer tips hebben volgen deze later! (Zijn er pas net )
Ribe VikingeCenter en Givskud Zoo inderdaad! En Rømø (schiereiland met breedste zandstrand van Europa (en je kunt er met de auto op)).
Wij zitten vlakbij kolding nu, gaan daar zo heen. Bedoeling is naar het kasteel/paleis en een speeltuin
Wij zijn net 2 dagen terug uit Denemarken. Legoland en Lego house zijn echt geweldig! Wat wij nog meer leuk vonden: - givskud zoo - ribe vikingcentrum - skaven strand, leuk met een schepnetjes diertjes vangen en windsurfen. - en een mijn waar je met een treintje in kan(kan even niet op de naam komen) -wow park Veel plezier vast!
Kolding vonden wij echt geweldig! Givskud ook. We wilden ook naar Ribe, maar die staat nu voor een volgende keer op de planning.
Naast al eerder genoemde dingen zijn wij ook nog naar Kongerness Jelling geweest. Een heel mooi interactief, overdekt, gratis, vikingmuseum. Voor als het een dag regent en je kinderen zijn dol op vikingen.
Ja kolding was leuk. Helaas waren de kinderen het na het kasteel redelijk zat dus niet echt fe stad in geweest voor de rest. Wel nog naar de speeltuin
Wij gister terug gekomen en hebben heel veel van bovenstaande gedaan. Wij zijn echter ook nog naar Kopenhagen gereden. 3u heen en 3u terug maar was het zeker waard. Tol was flink maar het waard. Stond nog op ons stedentrip lijstje en dit was makkelijk mee gepakt zo. Zoon vind lang auto rijden geen probleem dus voor ons prima te doen. Wij vonden het wel een aardig duur land. Was blij dat ik toch eea van huis had meegenomen. Een kopje koffie a 5,- is normaal.. broodjes 10,-. Ik wist dat het duurder was dan nl,maar vond het toch wat tegenvallen. Lego house is echt een aanrader. Wilde dit eerst niet doen want we hadden legoland al gedaan. Na gesprek met ander nl gezin door hun enthousiasme toch gegaan en zo blij dat we dat gedaan hebben!!