bloedverlies of miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door laura1989, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Een kleine week geleden heb ik de stap gezet om een zw test te doen omdat ik het erg lang vond duren met mijn menstruatie.
    En ja hoor ik ben zwanger.

Enkele dagen erna kreeg ik ineens helder bloedverlies
    Dat heeft ongeveer 2 dagen aangehouden ( max 3 maandverbandjes per dag)
    Daarna ging het over na bruin bloed( oud bloed) en had ik nog maar een dun inleg kruisje en in de avond niks meer.
    Krampen valt reuze mee af en toe wat steken en lichte buikpijn.
    Dat baart mij wel wat zorgen.
    Btw heb contact met een vk ook een echo stond op de planning over enkele weken. Maar nu komt dit tussen door.

Wat kan dit zijn? Een miskraam?

2. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Het kan inderdaad een miskraam zijn. De kans dat een bloeding een miskraam is is volgens mijn gyn en vk 50%. Dus ook 50% kans dat het niks is.
    Ik heb sinds 5 dagen na mijn positieve test bloedingen gehad en sommige inderdaad ook heftig dn gepaard met krampen. Ik heb toen een heel vroege echo gehad in het ziekenhuis met 6 weken en niks aan de hand en een mooi hartje op het scherm.
    Met 9 weken weer een erge bloeding en toen de termijn echo vervroegd en wederom niks aan de hand met onze smurf:) zelfde met 12 weken.
    Blijkt dat ik dus gevoelig ben voor bloedingen, maar meldt dit bij je verloskundige, vraag of je eventueel voor een eerdere echo mag (tussen 6-7 weken zie je vaak een hartje) en als het aanhoudt laat je vooral onderzoeken. Soms is het niks, maar soms heb je behandeling nodig om het tegen te gaan.
    Ik duim voor je dat het voor jou ook een goede afloop is. Ik zit nu net in mn tweede trimester! Dus het kan, probeer positief te blijven al weet ik dat dat heel moeilijk is in de onzekerheid.

Liefs

3. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Bij mij is na een miskraam het HCG al heel snel aan het zakken. Zeker met de vroege miskramen. Mijn testen lopen dan heel snel af. Je zou als je eerder zekerheid wil ook kunnen kijken of je testen aflopen. Als ze aflopen, kan je er bijna zeker van zijn dat het om een miskraam gaat.

4. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is heleaas een miskraam geweest want mijn test sloeg vanmorgen hartstikke negatief uit. Krijg vandaag de vroege echo maar is ook gelijk om te kijken of er niks is achter gebleven.

Gelukkig is wel het hcg uit je lichaam en heeft het op dat gebied geen herstel periode dat de cyclus opnieuw moet herstellen.

Bedankt voor de antwoorden

5. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Wat jammer Laura. Nou hopelijk is het dan inderdaad een schone echo en kunnen jullie verder gaan om te proberen voor een tweede uk :) Veel sterkte en succes!

6. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    De baarmoeder was helemaal schoon dus gelukkig heeft mijn lichaam mooi alles eruit verwerkt en afgestoten..

We proberen het gewoon opnieuw en merken het wel wanneer het raak is.
    Alleen jammer dat je nu niet weet wanneer je eisprong is en je je volgende menstruatie krijgt.

Kun je na een miskraam direct zwanger raken?

7. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik ben al een aantal x direct na een miskraam zwanger geraakt. Je kunt evt. Ovulatietesten gebruiken om je eisprong te bepalen.

8. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Kan zeker inderdaad :) vrij veel mensen in mijn omgeving hadden de volgende maand meteen weer geluk.
    Ik zou inderdaad dan ook ovulatietests gebruiken, geeft wat meer inzicht

9. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ik het spontaan wil laten gebeuren en niet met ovulatie testen werk.
    Want als je met die testen werkt heb je sneller gemeenschap omdat het moet moet omdat je zwanger kunt raken en niet omdat je er zin in hebt zeg maar.
    Dus ik ga die testen niet gebruiken en als ik over 6 weken nog geen menstruatie heb doe ik gewoon een zw test.
    Maar als je je eisprong Wilt weten zijn die testen wel natuurlijk erg handig.

10. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Jammer dat het is mis gegaan meid.
    Hier was ik na een vroege miskraam direct zwanger en nu bijna 12 weken.
    Mijn bloeding begon op 3 december maar mn eisprong was alweer op 12 december. Hier kwam het eitje dus heel vroeg. Vlak nadat het vloeien gestopt was.

11. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd erg snel geniet ervan��
    Hier gaat het ook wel weer goed komen.
    Het is alleen klote om mee te maken. Maar kan altijd wel eens voorkomen natuurlijk.

Deel Deze Pagina