omgeving negatief over bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mymiracle, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hier ook hoor: mensen (o.a. moeder) die BV maar niets vinden en bijna lijken te 'hopen' dat ik er snel mee ophoudt. Grappig ook dat ik alle opmerkingen herken die jullie neerschrijven: of ik idd niet te vaak aanleg, of ik nog wel genoeg voeding heb (het kan zomaar ophouden :rolleyes: ), of het niet heel onhandig is om steeds die borst 'bloot' te gooien (nee, ik heb er geen last van: jullie blijkbaar wel).

En inderdaad, zoek mensen met wie je wel 'normaal' over je onzekerheden kan praten. Ik vind het vooral frustrerend om niet eens ff lekker van me af te kunnen praten. Als er probleempjes zijn is er toch altijd nog de fles? Mijn motivatie wordt er niet minder om (eerder meer), maar het geeft het gevoel dat je nooit ff kan spuien als er probleempjes zijn en dat vind ik wel rottig. Tegen negatievelingen zeg ik namelijk altijd dat alles prima gaat om dat gemekker over die fles/kunstvoeding maar te voorkomen. Dus zoek idd iemand bij wie je wel lekker met je verhalen terecht kunt.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Meid je krijgt overal commentaar op straks. Bijvoeden pas met 6 maanden ?! Veel te laat volgens mijn moeder. En zo hebben (schoon)ouders en de omgevind over alles wel hun mening (samen slapen, wel/niet laten huilen, ja zelfs het soort luiers dat je gebruikt).

Mocht je straks behoefte hebben aan "lotgenoten" ;) kun je altijd kijken of er een borstvoedingscafe bij jou in de buurt is. Of of er in jou buurt een voedende moeder bijeekomst is van de VBN of LLL.
    Of je komt natuurlijk gewoon hier !

Veel plezier straks met voeden komt vast goed.

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Precies, ook hier op het forum natuurlijk! Er is altijd een luisterend 'oor'.

Ik ben zo blij dat ik 2 zussen heb die hun 4 kinderen ook allemaal minimaal varierend van 15 tot 26 maanden bv hebben gegeven. Is toch wel lekker om even gal te spuwen als je voor de zoveelste keer spruw hebt en geen zin hebt in woorden als 'dan stop je toch?'.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bedankt Nemo en Appelje, ik zal hier straks nog veel te vinden zijn, als dat gezeur nu al begint :(
    laat staan als de kleine er is, ach ik moet me ook niet laten ontmoedigen, het negatieve commentaar zou me juist meer moeten motiveren! net zoals Pinjo, tegen de negatievelingen zeggen dat alles goed gaat en als het niet goed gaat met anderen erover praten die het wel begrijpen ;)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh hier ook. Mijn man of ik geven de fles en in principe niemand anders. Als je de fles niet goed vasthoudt bijv., gaat ons mannetje smakken en ik heb geen zin om er continu bij te staan om te vertellen dat ze het niet goed doen/anders moeten doen.

Ik kan echt de kriebels krijgen van mensen die denken recht te hebben jouw kind op te eisen.

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Pfffff.ze zijn idd gewoon jaloers,omdat zij graag de fles willen geven,dat kunnen ze toch ook nog als jullie kindje wat ouder is,of is het dan niet meer leuk om een flesje te geven

Goed dat je bv gaat geven meis,
    en dat jou moeder zegt van bij mij lukte het ook niet bv is niet voor ons weggelegt,nou laat jij maar eens zien dat het wel kan,Mijn oma had dat ook tegen mijn moeder gezegd en bij mijn moeder lukte ook,

meis je kunt het en ga ervoor,en laat andere lekker lullen

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn moeder heeft ons vroeger ook borstvoeding gegeven. En ze heeft daar toen ook erg voor moeten vechten. Ik was te vroeg geboren en toen heeft ze moeten kolven. En dat was toen nog iets heel raars. En bij mijn zusje was er ook iets.
    Dus mijn moeder is altijd erg voor borstvoeding geweest en heeft ook altijd gezegd wat een flauwekul niet genoeg voeding.. maar mijn schoonmoeder heeft nooit borstvoeding gegeven en vond het eigenlijk ook maar niks. Riep altijd van nou met de fles worden ze ook groot en tegen die tijd zal je voeding al wel terug zijn gelopen.
    Ik vond borstvoeding geven eigenlijk helemaal niet zwaar, vond het heel bijzonder en ook wel fijn eigenlijk. Het enige wat ik er zwaar aan vond en dat was eigenlijk ook pas toen mijn zoontje wat ouder werd. Is dat mijn vriend doordat ik borstvoeding gaf en dus altijd 's avonds ons zoontje zijn voeding gaf en in bed legde er geen handigheid in kreeg. Dus als ik een avond weg was dan werd ik gebeld dat hij de fles niet pakte oid.
    Maar als ik jou was zou ik maar proberen me niet te veel aan te trekken van al dat commentaar. Commentaar krijg je toch..
    Laat ze maar praten en doe waar jij je prettig bij voelt!

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    he meid!
    Goed dat je zo graag bv wil geven!
    In het begin is het moeilijk (vond ik toch maar ik had een prematuurtje) maar eens je gaat voeden op verzoek is het gewoon relaxed vind ik; Je hebt de voeding altijd bij, altijd mooi op temperatuur, en het is zo'n fijn momentje!
    Trek je niets aan van die commentaren, het is jouw keuze, ik zou dat gewoon zeggen dat ze zich niet moeten moeien!
    Hier ook af en toe kritiek maar ik reageer er niet meer op. bij familie en vrienden voed ik gerust in het openbaar, nooit commentaar gehad.
    Ergens anders doe ik het wat discreter, zoek ik een rustig hoekje op. Maar je kan bv zo plannen dat je voed net voordat je weggaat, en met wat geluk ben je alweer thuis voor de volgende voeding :D Ik heb er iig geen problemen mee.
    Heel veel succes en nog een tip: volg je eigen gevoel, ga niet alles stipt opvolgen wat er in de boeken staat enzo, voed gewoon op verzoek, en geniet ervan!

Oh ja hier trouwens nooit commentaar gehad van mn vriend dat ie ook eens een flesje wil geven. Hij beseft dat dat "mijn" taak is en hij doet gewoon andere leuke dingen met haar :) Geen probleem..

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik krijg hier ook vaak zat de opmerking dat het zo'n gedoe is.
    Ik snap dat niet want als de BV eenmaal goed gaat, is er niks makkelijkers. Midden in de nacht naar beneden om een flesje warm te maken, terwijl je baby in zn bedje ligt te huilen, dat vind ik pas gedoe.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Helemaal mee eens! Je moet het echt even leren in het begin, maar als het eenmaal goed op gang is bestaat er niets makkelijkers. Als je met je kindje op pad gaat, hoef je niet na te denken over flesjes, water en bakjes met poeder, je hebt zijn/haar eten altijd bij je! Op de juiste temperatuur, schoon en genoeg.
    Ik geef nu nog maar één keer borstvoeding per dag, maar als ukkie niet lekker is of ontroostbaar, vind ik het maar wat fijn dat ik hem dan een keer extra aan kan leggen voor een paar slokjes. Hij wordt er zo rustig van (en ik ook!)

Niets ten nadele van vrouwen die er niet voor kiezen, maar ik vind het de beste keuze die ik ooit gemaakt hebt (afgezien van het stoppen met de pil om dit prachtige ventje te maken dan ;) )

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier precies hetzelfde hoor...

Krijg al een rotgevoel bij het idee, dat ze straks in de toekomst geen bv meer wilt :( Stom eigenlijk hé?

12. mymiracle

ik kreeg weer een opmerking toen ik zei dat ik bv wil gaan geven, ik was er klaar mee en heb gezegd dat we het op onze manier gaan doen en dat ook zo houden, dus in discussie gaan heeft helemaal geen zin, mijn moeder en schoonmoeder komen uit de tijd dat FV een trend was, vandaar dat ze er zo makkelijk over doen, nou mijn gevoel zegt dat ik BV moet proberen en het niet zomaar mag opgeven, mijn moeder heeft borstkanker gehad aan beide borsten en BV schijnt die kans met procenten te verlagen. nog een goede reden dus, bedankt voor jullie reacties, en erg jammer dat er zoveel mensen zijn die ook tegen jullie negatief doen, blijf dicht bij jezelf!

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Weet je wat het is. (iemand schreef dit al eerder volgens mij) Je krijgt overal commentaar op!

Ow geef je bv, nou dan krijg je een kindje die verlatingsangst heeft. Ow geef je fv, nou jij hebt ook geen doorzettingsvermogen. Ow werk je? Heb je daaarvoor een kind gekregen, ow werk je niet meer, het is goed hoor, om je kindje af en toe uit handen te geven. Ow geef je potjes, die eet straks als ie 2 is nog niet met de pot mee, ow geef je a la rapley, wil je dat je kind stikt ofzo? Geef je al met 4 maanden eten? Dat is niet goed voor de darmpjes hoor, Geef je pas bij 6 maanden? blablablabla.. Kan nog wel even doorgaan ;)

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

En nee... ik ben niet gefrustreerd haha.

Ik was trouwens ingister met mijn moeder aan het kletsen over hoe geweldig Sasha wel niet was. (het bekende mama-oma-kleinkind gesprek hihi) Toen zei ik, nu nog even doorslapen en dan ben ik helemaal een gelukkig vrouw. Zij: Ja dan denk ik toch dat je met borstvoeding moet stoppen, want ze is het gewend om snachts te komen. Dan kun je haar meteen in dr eigen kamertje leggen. Ik: Hou toch eens op met dat gezeik (ja was gefrustreerd) ik stop niet met borstvoeding. Ma: Ik bedoelde het niet zo, maar je moet het zelf maar weten. *zucht*

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vreselijk gewoon! Maar O zo waar...!

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Poeh wat een zeurende mensen allemaal.
    Ik wist al voordat ik zwanger was dat ik BV zou gaan geven en daar 300% mijn tijd en energie in ga steken.
    Mijn moeder is het helaas ook niet gelukt maar die zegt ook eerlijk dat het toen een andere tijd was.
    Ik zal eens vragen in mijn omgeving wie er problemen mee heeft dat ik BV ga geven dan hoeven ze niet langs te komen.
    Oh enne afgekolfde melk geven is voor papa en niet voor oma's en opa's.

17. mymiracle

inderdaad! mensen moeten gewoon iets te zeuren hebben, jammer he? heel goed trouwens dat je voet bij stuk houdt en bv blijft geven en oma even weer op haar plek zet, bv heeft echt niks met doorslapen te maken, hoe naief kan je zijn? ALS je wat te mekkeren wilt hebben zorg dan dat je goed geinformeerd bent over het onderwerp waarover je wilt mekkeren, hahaha :evil:

18. mymiracle

precies! :evil:

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Opa's en oma's mochten dat van mij ook best hoor. Af en toe.

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Maar nou was er bij mij gelukkig ook niemand negatief. Tenminste niemand die er bij mij toe doet.

Deel Deze Pagina