omgeving negatief over bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mymiracle, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Pfff stomme commentaar van anderen, ja zo ken ik er nog wel een paar... Ik kom uit een echt kv-familie... Tot nu toe viel het me nog heel erg mee qua commentaar. (al kreeg ik wel af en toe domme vragen, zoals: oh mag dat wel, bv geven na 6 maanden?) Maar ik ben benieuwd hoe het zit als ik (volgende week) dus echt over de 6 maanden heen ga... Ik reken al met een hoop stomme commentaar.

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

@cossy... ik zou echt zoiets zeggen van: BV na 6 maanden? Nee daar gaan ze dood van :rolleyes: En dan vervolgens je tiet in zn mond stoppen hihi

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ach jawel hier met de tijd ook wel een keer maar niet steeds als ik daar ben met de kleine of als hun hier zitten.
    Ik vind het met name erg belangrijk dat mijn kleintje niet van allemaal verschillende mensen een fles krijgt.
    Trouwens net als met huilen, ik en mijn vriend troosten de kleine en niet een tante of wie dan ook.
    Wij zijn de ouders en willen geen heen en weer kindje.

Oke nu weer on topic hahaha sorry.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

:)

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Juist door de negatieve reacties van mensen om mijn heen ben ik sterker geworden! Hoe vaker mensen tegen me zeiden dat 'het nu toch wel tijd werd om te stoppen' hoe gemotiveerder ik werd om door te gaan!

En nu..... GEEF IK BIJNA 1 JAAR BORSTVOEDING! En ik geniet iedere voeding weer! Dikke (middel)vinger voor alle mensen die negatief praten over het geven van borstvoeding!

6. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat heb ik ook! Ik zit nu al over een jaar heen en mijn ouders vinden het nu dus echt tijd worden dat ik ermee stop. Ze vinden het maar raar dat Sofie nog steeds bv krijgt. En alleen al door die opmerkingen ben ik van plan om zeker de 2 jaar vol te maken :D

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Af en toe verbaas ik me waar mensen zich mee bemoeien. Zo ook laatst toen waren kennissen van mijn schoonmoeder op bezoek (ik logeer daar 1 tot 2 dagen per week samen met Kyra) en toen vertelde ik dat ik nog steeds zelf voedde.

Haar reactie was: Eeeeuw, dat je dat nog wil zeg. Het was wel te verwachten want dat mens is er altijd negatief over (een paar dagen bv is toch echt wel de max volgens haar :( ), maar ik had echt zoiets van waar bemoei jij je mee. Gelukkig had haar man wel fatsoen en zei: "maar het is wel het beste en ook nog eens veel goedkoper ook nog".

Ik heb zoiets van zolang ik mijn kind geen schadelijke dingen te drinken geef, heeft ze haar commentaar maar voor zich te houden. Er niet mee eens zijn, of het zelf niet willen is prima, maar ga mij er niet mee lastig vallen.

En het is dat ik mijn schoonmoeder niet in een lastig parket wilde brengen maar anders had ik haar echt op haar belachelijke houding gewezen. En als ze bij mij op visite was geweest had ik haar het huis uit gezet!

8. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    dat heb ik ook, hoe negatiever de mensen hoe meer gemotiveerd ik raak... zeggen ze; wanneer stop je nou? dan zeg ik; over een jaartje of 2 hahaha moet je die gezichten zien!

9. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    in de jaren 70 was het ook heel gewoon om flesvoeding te geven. Sterker nog...borstvoeding gaf je uit armoede. Als je flesvoeding kon betalen gaf dat toch wel een beetje aanzien...daarbij was ook de informatie verstrekking nul komma nul. Lactatiekundige? wat een moeilijk woord...

ik denk ook niet dat er zoveel commentaar op wordt gegeven uit jaloezie, maar uit onwetendheid. Sommige mensen willen zich daar tegen verdedigen, ik heb het er niet over. Ik doe er niet geheimzinnig over of zo hoor...maar ik begin er ook niet over, het is iets van mij, mijn man en m'n kleine mannetje. Ik voed nog drie maal per dag als ik vrij ben en twee maal per dag als ik werk. Ik ben van plan dat nog heel lang te blijven doen, althans zo lang het lukt en we allebei nog willen natuurlijk...

10. 4days

4days Niet meer actief

Nou toch denk ik dat sommige opmerkingen ook uit jaloezie komen hoor. De laatste jaren is steeds duidelijker en bekender geworden hoeveel voordelen borstvoeding biedt. In feite weet dat tegenwoordig vrijwel iedereen, zeker wat betreft de eerste zes maanden. Ik denk dat heel veel vrouwen zich daardoor een beetje schuldig, of zelfs een beetje aangevallen voelen. Want dat borstvoeding beter is wil automatisch zeggen dat kv slechter is. En zij hebben hun kindje dus iets gegeven wat slechter is, niet het beste... En dan krijg je al gauw vervelende opmerkingen...

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik denk dat dat dus niet waar is. Als je er niet mee bezig bent denk ik niet dat die informatie bij je komt. Ik wist ook niks van borstvoeden af. Totdat ik zwanger was en op zoek ging naar informatie op bijv. internet.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

lees al een tijdje mee uit interesse, want hier geen commentaar op het geven van borstvoeding, (ik ken juist bijna niemand die FV geeft, in mijn omgeving veel BV, ook als dat behoorlijke problemen met zich meebrengt).
    Maar misschien leuk als opkikker: zat laatst te voeden toen een vriendinnetje van m'n stiefdochter hier te spelen was, (7 jaar en de jongste thuis). Toen ze in de gaten kreeg dat ik aan het voeden was, kwam ze eens kijken en zat met grote ogen alles te volgen. Toen Thirza even losliet en weer aanhapte, reageerde ze met: Getver! Dus ik: Da's niet vies hoor, de melk is heel lekker zoet, dus dat vindt Thirza hardstikke lekker!
    Vervolgens zat ze de boel nog eens uitgebreid te bekijken en zei: Doet dat niet pijn dan? Ze dacht klaarblijkelijk dat Thirza een paar stevige tandjes had die ze er eens goed inzette, ;) Toen ik zei dat Thirza geen tandjes heeft, maar ook als ze tanden heeft niet bijt, was het goed... :) M'n stiefdochter kent het onderhand wel, dus die wilde spelen, maar vriendinnetje bleef kijken tot ik klaar was met voeden, LOL
    Heb ik hier alvast een ooit-aanstaand moedertje bekeerd tot BV? LOL

13. 4days

4days Niet meer actief

Hmm ja misschien heb je gelijk.. Maarja op zijn minst alle vrouwen die (onlangs) een kind hebben gekregen weten het dan toch...? De vk vertelt het altijd... En ook op tv bij reclames over opvolgmelk zeggen ze altijd erbij dat de eerste 6 maanden bv beter is... Hmm, het blijft lastig.

14. mymiracle

ik ben echt heel blij met al jullie reacties en ervaringen :)

ik ben niet verlegen of zo en ik weet dat BV de normaalste zaak vd wereld is (voor mij en mijn man) maar als ik BV geef en er zit een negatieveling in de kamer dan ga ik echt boven voeden, zeker in het begin, misschien als ik genoeg routine heb dat ik het dan juist voor hun ogen doe om te pesten :evil:

mijn man vindt BV gelukkig nu al de normaalste zaak vd wereld, hij wil voor mij en hem ook altijd het beste en het gezondste en dus voor zijn kindje ook, zo ziet hij het :) hij gaat gelukkig ook tegen zijn moeder in als ze erover zeurt uit onwetendheid.
    dat weet zijn moeder ook dus zeurt vaak als ze hier is en mijn man op het werk is :(

15. mymiracle

ja dat klopt wel, ik kreeg tijdens de intake bij de vk al meteen een berg BV info mee ;)

16. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb 2 en half jaar borstvoeding gehad... mijn moeder had heel wat kritiek over haar heen gekregen hoor.. want ze voedde mij als peuter echt overal live en kolfde niks af... vreemden en vrienden gaven altijd negatief commentaar omdat ik een peuter was en nog borstvoeding kreeg dat vonden ze een raar gezicht het is natuurlijk ook best lang maar goed mijn moeder en ik genoten er nog beiden van dus ja waarom niet .. gelukkig heeft ze zich er nooit wat van aangetrokken wat andere over haar dachten hoor ,.. ze wilde mij zelfs nog langer voeden maar ik vond het na 2 en half jaar wel genoeg geweest :p

17. mymiracle

vraagje tussendoor, helpt anijsthee echt om de BV op gang te brengen? in mijn kraamdossier staat dat het handig is om anijsthee in huis te hebben als je wilt gaan borstvoeden namelijk, weet iemand hoe dat zit?

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

@mymiracle... het is nog nooit bewezen, maar ik eet bijna standaard iedere dag nog steeds beschuit met muisjes. En soms een lange tijd niet, als ik het dan weer eet, voel ik de dag erna meer stuwing.

Maar zoals ik al zei, volgens mij is het nog nooit bewezen ;)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zoals wendyp al zegt, volgens mij is het nooit bewezen ;)!
    Maar "baat het niet dan schaadt het niet" zou ik zeggen ;)!
    Verder vind ik ook met sommige dingen, als je er zelf maar in geloofd, dan werkt het wel/beter ;)!
    Je hebt overigens ook borstvoedingsthee en dat heeft mi dezelfde werking, dus dat het alleen werkt als je er zelf in geloofd!

20. honeybee1983

22 jul 2008
    60
    1
    8
    Gelukkig hier bijna alleen maar posotive reacties! Ook ken ik bijna alleen maar mamas die borstvoeding geven. Zo heeft mn moeder mij en mn twee zusjes alledrie borstvoeding gegeven en mn oma vind t ook geweldig om te zien!

En voor mn man is t de normaalste zaak komt namelijk uit kenia hij vertelde zelfs dat hij als 13 jarige tiener op school info kreeg over borstvoeding, hoe aan te leggen, bijvoeding etc!

Deel Deze Pagina