Hier ook een boel negativisme, kan er wel verdrietig om worden. En we hebben zo geworsteld in het begin samen. Ze hapte namelijk niet goed genoeg, waardoor het HEEl erg pijn deed. Gelukkig heeft de lactatiekundige het goed geleerd (mijn meisje had weer een te breed gehemelte en moest speciaal leren happen...). Wel fijn als je kleine 15x per dag wil drinken! En nu nog wil ze heeeeeel vaak, 10-15x per dag. Ik voed altijd zelf, alleen de oppas geeft een flesje, of papa als papa oppast. Ik kolf niet extra af voor anderen en ook niet voor papa. Ik heb er een gruwelijke hekel aan en mijn dochter moet de fles toch niet zo. We vinden het allebei genieten. Eerst wilde ik 3 maanden, toen 6 en nu zie ik wel wanneer we er genoeg van hebben. De laatste opmerkingen: Zou je nu niet stoppen, het heeft wel lang genoeg geduurd? Heeft je melk nu nog wel genoeg voedingsstoffen? Dat gaat teruglopen hoor! Je moet Kv bij gaan geven! Laat je haar nu alweer drinken? Das niet goed hoor, ze moet wel iets van ritme krijgen en wat meer rust (jij pakt toch ook koffie als je wil?). Borstvoeding na een jaar (ze heeft eczeem, koemelkallergie)? Gadverdamme, toch wel uit een flesje dan? Nee gewoon aan de borst. Dat vind ik niet kunnen. Pech, kijk je maar de andere kant op dan! Mijn man en ik weten echter dat we het beste doen, en ze geniet met volle teugen, daar gaat het om!
Hier is het tijdschrift van de LLL staat een artikel in: goed voor 't zog. Is een leuk artikel. (laden kan wel even duren)
bedankt Nemo het is dus niet bewezen maar zou kunnen werken, dat haal ik eruit, wel interessant om te lezen!