Misschien een rare vraag... Zojuist naar het ziekenhuis gebeld om een afspraak te maken (ivm 2 eerdere miskramen). Nu ben ik een beetje overrompeld en heb nu 3 afspraken staan 1e is de echo, 2e met de gynaecoloog en de 3e met een verpleegkundige. Heeft iemand hier ervaring mee en weet wat de bedoeling is van de afspraken?
Ik heb er ervaring mee. Maar het is toch altijd zo, als je bij de gyn onder controle komt ?? Hier in het ziekenhuis in elk geval wel. Of bedoel je dat je eerst een echo krijgt, en dan pas een paar dagen later een afspraak met de gyn ??
Sorry ik heb er geen ervaring mee Eerst een echo en een uurtje later afspraak met de gynaecoloog. Word dan de echo besproken? En waarvoor is dan nog de afspraak met de verpleegkundige? Die is namelijk wel een paar dagen later...
Ik was ivm korte luteale fases ook doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik heb toen alleen een afspraak gehad met de fertiliteitsverpleegkundige (dus niet gyn of arts). Zij heeft toen de echo gemaakt en ik zou ook onder haar begeleid worden voor een eventuele zwangerschap. Zij staat weer onder toezicht van de gyn. Misschien krijg je op deze manier wel een intake bij de gyn, maar wordt je verwezen naar de verpleegkundige omdat zij misschien jouw aanspreekpunt gaat worden??
Bij de laatste zw.schap onder Co. Bij gyn in 2 ziekenhuizen..... Ene ziekenhuis waren al controles incl. Echo bij gyn en het andere ziekenhuis eerst een echo bij verpleegkundige en daarna bij de gyn voor bespreken. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn laatste zwangerschap geen normale situatie was en daardoor dus op deze manier de controles had. Is zeker niet standaard!
Ook ervaring mee eerst de echo om te kijken of alles oké gaat met de baby daarna een afspraak met de gyn om alles te bespreken.. En dan verpleegkundige die wat dingen met je bespreekt over het bevallen enz.. Tenminste dat doen ze hier zo. Hoop dat je er wat aan hebt.. Groetjes
Er wordt eerst een echo gemaakt, vervolgens bespreekt de gyn de echo met je, en de verpleegkundige gaat waarschijnlijk de bevalling etc etc met je bespreken. Hier in het ziekenhuis is het zo dat 3 aan 4 keer bij de verpleegkundige terug komt gedurende je zwangerschap. 1e afspraak is vlak na de 1e echo. 2e afspraak is rond de 3 maanden 3 afspraak rond de 6 maanden en 4e afspraak is rond de 9 maanden. ( zo is dat hier ) Ook kan het zo zijn dat je voortaan ALLE controle afspraken bij de verpleegkundige krijgt. Maar dat ligt aan het ziekenhuis.