Omgeving Ridderkerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Hoi allemaal,

mijn mannetje en ik gaan komend weekend lekker een weekendje weg in een hotel in Ridderkerk. Zondag vieren we Sinterklaas bij familie in het westen.

Vrijdags en zaterdags moeten we onszelf dus vermaken. Kun je leuk shoppen in Ridderkerk? En weten jullie lekkere restaurants in de omgeving Ridderkerk waar je lekker en betaalbaar kan eten? De wok in Ridderkerk spreekt ons wel aan. Nog meer ideeen?

Jel

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Jen kan heerlijk eten bij Sint joris in Ridderkerk. Winkelen vind ik zelf leuker in Rotterdam of Dordrecht.

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ok, bedankt voor de tips. Nog meer tips?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oh bah ridderkerk en dordt en rotterdam... vreselijk hihihi

maar igg een fijn weekend met zijn tweetjes

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Winkelcentrum is wel aardig, maar om lekker te gaan shoppen, kan je beter naar Rotterdam of Dordrecht.
    Je kan de waterbus nemen naar Kinderdijk en de molens bekijken of met de waterbus naar Rotterdam of Dordrecht.

Welk hotel zit je?

6. Jel

Jel Niet meer actief

Ok, dat zijn ook wel leuke tips. We zitten in van der Valk.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dan zit je ook heel dichtbij het Zuidplein.

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik als Dordtenaar moet toch eerlijk bekennen dat je beter naar Rotterdam kan gaan. Als je echt wilt shoppen...daarna lekker eten op de witte de withstraat of in het scheepskwartier! Dan heb je zeker een leuke dag. Ridderkerk heeft niet echt iets leuks. Alleen Ikea Barendrecht zit "om de hoek"

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    In Spijkenisse kan je ook erg leuk shoppen!
    Is ongv 20 min rijden...

Je heb hier een groot winkelcentrum, en iets verderop een hele woonboulevard!:D
    En veel leuke restaurantjes enzo.

Fijn weekend!

10. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

zal lekker naar de primark gaan in rotterdam ;) Maar dan wel of op de vrijdagavond of vroeg in de ochtend.

Zelf durf ik het niet echt te zeggen ondanks dat ik er in de buurt woon.

11. Jel

Jel Niet meer actief

Ja, we kunnen idd ook nog altijd naar Spijkenisse gaan. Daar moeten we zondags ook wezen en we zijn daar al eens vaker wezen winkelen. Wel leuk daar idd.

12. Within

Within Niet meer actief

Ridderkerk zelf is inderdaad weinig te doen.. wok is goed eten, maar sint joris ook. Het centrum is nu in de decembermaanden wel gezellig, maar als je echt leuk wilt shoppen kan je beter naar Rotterdam centrum gaan. (Ridderkerk is wel overdekt voor slecht weer en Rotterdam zal heel druk zijn) Let er wel op dat je de auto daarvoor nodig hebt, er is niet echt een goede OV verbinding daar in het weekend. Overigens is aan de andere kant van de A27 de meubelboulevard van Barendrecht.

Voor de rest is er inderdaad weinig te doen in Ridderkerk :p Van der Valk zit wat dat betreft een beetje in een uithoek.. Maar het is wel een prachtig hotel!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het ligt er aan wat je gewend bent ;) . Als je uit een dorpje komt, kun je best leuk winkelen in ridderkerk ;) . Niet zo groot en massaal als in de stad, maar wel gezellig vind ik.

Zowel de wok als de griek staan goed bekend zover ik weet. Zefyros ofzo? Ik ben er zelf nooit geweest, maar ze hebben nu een 3 gangen menu voor 30 euro en ik zou dat best graag eens willen proberen...

En oja, ook leuk :p de bloemenjungle ;) . Niet heel groot ofzo, maar wel een érg betaalbare plantenwinkel... maar dan moet je natuurlijk maar nét wat nodig hebben.. en een mooie taartenwinkel, als je toevallig taarten bakt (taart en decoratie)

14. Within

Within Niet meer actief

De griek in Bolnes is dat toch? Die is erg lekker ja :)

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee, ik bedoel diegene op koningsplein. Naast de Wok zo ongeveer... mediterrane restaurant Zefyros

16. Jel

Jel Niet meer actief

Ik hoef ook niet zo nodig naar een grote stad. We komen zelf uit een klein stadje met twee winkelstraten, dus alles wat meer heeft vind ik leuk. ;)

Ik hou er ook niet zo van om in stad Groningen te winkelen, mij veel te groot en massaal, terwijl ik er 25 min. vandaan woon.
    Dus als het dan toch nog een beetje leuk shoppen is in Ridderkerk, dan gaan we daar gewoon wel kijken.

17. Within

Within Niet meer actief

En vind je het niets, sta je binnen 20 minuten in Rotterdam Centrum :p

@Griek: Oh ja! Die 2 haal ik altijd door elkaar. Maar ook die is lekker eten, 1 keer geweest.

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wil je nog iets van de historie zien in Ridderkerk, kan je in het centrum naar de Oudheidkamer, die is bij de grote kerk, midden in het centrum.

19. Within

Within Niet meer actief

Wil je bowlen moet je naar de Theetuin trouwens, die zit nog redelijk dichtbij het hotel. Je kan zwemmen in de fakkel, eventueel een filmpje pakken bij pathé de kuip (rotterdam) of wandelen langs de Rotterdamse weg (even de naam van het park kwijt) of het oosterpark.

20. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Oosterhof / alexandrium kan ook, ook wel stukje rijden en zal wel druk zijn.
    Rdam stad vind ik altijd erg leuk!
    Veel plezier!

Deel Deze Pagina