omgevingsspray vlooien en kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Magickwings, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Gatverdergatver!
    Onze hond heeft voor de eerste keer in haar 11 jarige leven een waar vlooienfeestje in haar vacht.
    Ik ontvlooi al 9 weken iedere 2 weken met Frontline, Advantix en Stronghold (niet tegelijkertijd natuurlijk), maar ze heeft nog steeds vlooienpoepjes in haar vacht (en niet weinig!)
    De nasty little buggers zelf kom ik niet tegen, maar ze moeten er dus wel zijn.

Nu heb ik Bolfo Fleegard spray gekocht om mee in het huis te sprayen (want daar zit blijkbaar het probleem).
    Alleen staat in de gebruiksaanwijzing dat dit niet gebruikt mag worden in ruimtes die toegankelijk zijn voor kinderen tussen de 0 en 4 jaar. Even googlen heeft me geleerd dat dit bij alle omgevingssprays zo is.

Wie heeft hier ervaring mee? Hebben jullie toch de spray gebruikt en zo ja, hoe lang gelucht?
    Want zonder een spray kom ik waarschijnlijk niet van die vieze beesten af... Ik heb ook Bayer al gemaild met deze vraag, maar nog geen antwoord ontvangen.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Toen onze kat hardnekkig last van vlooien had, zei de dierenarts dat veel vlooien resistent zijn tegen veel middelen. OA frontline.
    Ik weet zo even niet meer welke middelen nog wel werken, maar die ik van de dierenarts meekreeg werkte heel goed.

Wij hadden omgevingsspray bij de tuinwinkel gekocht, biologische, die mocht wel bij kinderen maar die mochten dan wel niet 4 uur na sprayen in de ruimte (nou, het stinkt ook niet normaal...) bij ons zaten de lieve vlooien vooral tussen de kieren van het parket, daar lag eeuwenoud stof zegmaar dat je met zuigen niet wegkrijgt.

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Anders doe je even beneden straks als de kleintjes op bed liggen en dan ff de ramen open beneden en de woonkamerdeur en keukendeur dicht dat het niet doortocht ?? Dan moet het morgen wel weer toegankelijk zijn voor de kids denk ik, doe je ff stofzuigen voor zij beneden komen..

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier een keer de hond van mijn moeder te logeren gehad. Gevolg dat ik leefde in een vlooienhuis. Ze zaten overal en ik werdt lekgeprikt zowat.

Enige wat hielp... bestrijdingsdienst en tapijten er allemaal uit. Gadver de gadver... Als ik een witte broek aan had dan was die ineens wit met zwarte vlekjes.

Nou lag er van dat goedkope tapijt en dat is de hemel voor vlooien. Die willen daar echt niet meer weg.

Hier dus geen goede ervaringen met welke spray dan ook.

5. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Zorgen dat je alle randen van de kamer mee neemt en vergeet niet onder kasten te spuiten. Vaak rollen daar de vlooieneitjes onder. En komen uit door trillingen van de grond.
    Vergeet ook niet voordat je gaat spuiten eerst goed te stofzuigen en de zak gelijk weg te gooien. je zou eventueel een vlooienbandje kunnen kopen en deze in stukjes knippen en een paar in de stofzuiger zak doen.
    Een paar uurtjes luchten is echt nodig helaas. Het is ook een hele nare lucht.

Let op dat je de hond niet over doseert met vlooienmiddelen. Misschien dat het verstandig is om een ander vlooien middel te gaan gebruiken. En gebruik je het om de twee weken? Frontline werkt 4 weken tegen vlooien.

6. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik gebruik advantage tegen de vlooien. frontline, daar zijn ze inmiddels resistent tegen.

je hebt Knock Down van Exil, dat helpt direct tegen de meeste beestjes en spray je direct op je huisdier.

wat de omgevingsspray betreft; vaak staat er op de bus dat je elke dag moet stofzuigen als je dat middel gebruikt. dit is NIET waar. als je elke dag gaat stofzuigen, dan zuig je het middel weg en helpt het dus niet meer. dit is helaas een verkooptruc van de fabrikant. mijn zus had dit gedaan en het hielp dus allemaal niks. ze heeft contact gehad met de fabrikant en hij vertelde dus dat je even niet moet zuigen.

ik hoop dat je gauw van de vlooien af bent!

7. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Bedankt voor de tips!

Om 's avonds te sprayen als de kindjes op bed liggen had ik inderdaad ook bedacht, maar het lijkt me ook niet zo gezond voor de hond. Normaal gesproken mag ze al niet boven komen en nu natuurlijk helemaal niet.

Maar ik ga woensdag met de kindjes weg, de hond mag in de tuin.
    Manlief gaat dan stofzuigen, dweilen en het huis insprayen en na het intrekken laten we het een paar uurtjes goed luchten.
    Ik neem aan dat het dan wel weer veilig genoeg voor de kleintjes is.

Ik baal hier echt zo van he, zo vies... bah.

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Kan wel 3 maanden duren voor je echt van een vlooienplaag af bent hoor.. En bedenk goed dat ze niet alleen in huis leven, maar ook buiten met dit warme weer.. Je huisdier kan dus elke keer dat ie buiten komt weer nieuwe vlooien oppikken, en die gaan niet gelijk allemaal dood.. Als je buurtkatten/honden hebt met vlooien dan kan het nog langer duren voor jouw huisdier vlooienvrij is!

1x per 4 weken behandelen is genoeg, vaker kan schadelijk zijn voor je huisdier! In principe werken alle middelen, daar wordt regelmatig op getest, alleen maar 5% van de vlooien is volwassen, en de rest is eitjes en larven.. Goed stofzuigen en omgevingsspray kan dus een uitkomst zijn..

Zolang je maar consequent bent in het behandelen gaat het echt wel over, maar heb even geduld :)

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wij hebben het ook wel eens gehad, we hebben 2 katten en een hond dus soms ontkom je er niet aan lijkt het wel. ;)
    Inmiddels werken Frontline en Bolfo bij onze dieren niet meer, op het moment is het Advantage bij ons dat werkt. De dierenarts kan je vaak ook wel vertellen tegen welke middelen vlooien resistent geworden zijn in jullie regio want daar hangt het geloof ik een beetje mee samen.
    Overdoseren kan inderdaad schadelijk zijn voor je hond, wees er voorzichtig mee hoor! Het is nou eenmaal schadelijke troep die je 'm geeft.
    Verder kan ik alleen maar dezelfde tips geven als hiervoor, veel stofzuigen, ook vooral op plekken waar je niet loopt of zit, onder banken en kasten dus. En de plek waar de hond ligt ook goed reinigen en inspuiten!

10. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    wij hebben 3 jaar geleden ook heeeeeel erg veel vlooien gehad , de vorige bewoners van dit huis hadden 3 honden met lang haar (en die gore haren kom ik nog steeds tegen :S )
    onze hond heeft tot we hier kwamen wonen ook nog nooit vlooien gehad , vond het zo smerig en heeft ook n hele poos geduurd eer t over was , rondom ons gevraagd wat de buren gebruikten en precies dat gene NIET gekocht ;)
    verder hebben we hem toen 2 pillen gegeven , vlooieanticonceptie en fleakill ofzo , was heel smerig maar na 30minuten zag je al die viezerikken van zn huid afvliegen elke dag gedweild met dettol en met n in alcohol gedrenkte doek geveegd in de hoeken en bij de plinten .
    nadat we 2 dagen eerder gespoten hadden met spray .
    mijn vriend heeft het toen gedaan en ik ben met mn kinderen naar de dierentuin gegaan :)

Deel Deze Pagina