Omheining voor kachel, tips gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zoek, een soort houten ding, wat om onze gaskachel heen kan. Vroeg had je zon houten rekje waar ook was op gedroogd werd, die uit drie delen bestaat, zoiets denk ik.. maar hoe heet dat?

De kachel staat nu uit, dus geen probleem. Maar onze zoon is er graag tegen aan aan het slaan. Ik haal hem wel weg, maar voorkomen doe ik niet.

Iemand tips? Of om te kopen of evt om te maken??

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Die hadden we ook voor onze houtkachel.
    Dat werkte prima.

5. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Wij hebben ook een houtkachel en in de zomer kwam ze er ook gewoon aan maar als de kachel wel aan was kwam ze niet eens in de buurt want door de hitte komen ze er niet bij in de buurt. Maar dat is zoals wij erover denken. Voor onze volgende dame zullen we er dan ook geen hekje omheen zetten.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij hebben er ook nooit een hekje omheen gehad. In ons oude huis hadden we een ouderwetse gaskachel. Nooit wat gebeurd.. nu hebben we buiten een houtkachel en als die aan staat zegt de kleinste zelf al heet au au

7. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Je kan er ook een oude box omheen zetten (van die oude inklapbare boxen). Dan zaag je de bodem en 1 deel van de zijkant van de box los en dan heb je een goedkoop hekje die je in de zomer makkelijk in kan klappen en weg kan zetten.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ieder zn ding. Ik ga het risico niet lopen dat ik met mn kind naar de spoedeisende hulp moet voor fikse brandwonden.

Beter voorkomen dan genezen.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ook een goede tip! Ik ga dr volgende week eens naar op zoek.

Tis ook nog voor hooguit twee maand. Dan zijn we hier weg. Dus t moet geen 100 euro kosten :D

10. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
  11. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Daar heb je gelijk in hoor. Ik wilde alleen aangeven dat door de hitte een kind er al zeker uit de buurt zal willen blijven. Mijn ouders hadden thuis en olie kachel en met alle kinderen en later 15 kleinkinderen is er nog nooit een brandwond geweest door de kachel.
    Toen we in dit huis kwamen wonen hebben we ook gezegd dan moeten we wel wat om de kachel zetten met de jongste van toen 10 weken. In de praktijk bleek dat ze er niet eens in de buurt wilde komen. Vandaar mijn reactie.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja zo, ik denk ook wel dat er een soort natuurlijke reactie is. Maar het lijkt me dood eng.

Hij slaat er nu graag tegen aan. En kijkt in t glas van dichtbij. Ik ben bang dat hij het niet direct snapt straks.

Ik ga trouwens zelf zo'n soort hekje maken, we wonen hier nog enkele weken dus iets duurs kopen doen we toch maar niet. Volgende week maar mee bezig

Deel Deze Pagina