Zoontje slaapt overdag alleen nog bij mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Styx85, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Styx85

Styx85 Nieuw lid

7 feb 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna 7maanden wil overdag niet meer in zijn bedje slapen. Zodra hij zijn kamer ziet begint hij al te huilen. Laten huilen helpt echt niet. Dus dan laat ik hem maar bij mij slapen, ben nu bang dat hij er aan gewend raakt. Het stomme is dat hij s'avonds geen probleem ervan maakt, dan slaapt hij goed. Is dit een fase en gaat het wel over of is hij er al aan gewend geraakt. Wie kan mij helpen? Ben nu toch wel een beetje radeloos...

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Volgens mij is er (volgens oei ik groei) rond de 28-29 weken een periode waarin kinderen verlatingsangst krijgen doordat ze dan snappen dat mama ook weg kan gaan. Ze willen dan vaak niet alleen gelaten worden. Wat dat betreft dénk ik dat het een fase is die wel weer over gaat.

3. Styx85

Styx85 Nieuw lid

7 feb 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie. Ik kan hem dus gewoon bij mij laten slapen?

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn zoontje heeft ook zo'n fase gehad. Ik legde hem wel in zijn eigen bedje, maar ging dan op zijn kamertje de schone was opruimen of een beetje afstoffen, zodat hij kon zien en horen dat ik er nog was. Zat dan vaak ook een beetje tegen hem te kletsen dat hij toch echt moest gaan slapen en dat zodra hij weer wakker werd mama hem weer uit bed kwam halen. Zodra hij dan sliep ging ik naar beneden en voordat hij echt weer helemaal wakker was was ik alweer bij hem.

5. Styx85

Styx85 Nieuw lid

7 feb 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is fijn om te horen, dat dit normaal is bij mijn zoontje. Hopelijk gaat het snel voorbij!

6. fafje

fafje Niet meer actief

mn zoontje heeft ook soms periodes dat ie ineens in mijn armen in slaap wilt vallen, teriwjl ik hem altijd gewoon gedag en weltrusten kan zwaaien en weggaan..

ik ga er gewoon in mee, maar probeer het tegelijk ook af te bouwen..in elk geval niet te laten wennen aan het ritueel dat ie steeds in mn armen in slaap mag vallen.maar bijv elke x ietsje eerdre in bed terug leggen ofzo...tot ie weer helemaal klaarwakker kan...

meestal is het hier even 2/3 dgn...maar heeft ook rond 9 mnd verlatingsangst fase meegemaakt en dat was wel echt 1,5/2 weken wat lastiger lalemaal...

Deel Deze Pagina