Hallo iedereen.. Onze dochter slaapt al een week of 6 van 22u tot 6 uur door. Af en toe een keer wakker maar met speen viel ze gelijk weer in slaap. Nu word ze ineens wakker tegen 3/4 uur. Speen helpt niks.. Als ik de fles geef slaapt ze daarna wel weer. Is dit zon sprongetje?? Ben benieuwd of meer dit hebben gehad en hoelang
Inderdaad misschien gewoon honger... Mijn dochter sliep gelijk door maar zodra ze sochtends vroeger kwam wist ik dat het weer tijd was om de fles op te hogen en sliep ze weer door.
Lekker aan toegeven! hier elke nacht 1 fles rond 5 uur. Rond die weken kwam ze ook opeens rond 1 uur voor een fles. Ik heb hem lekker gegeven en daarna sliep ze weer ( ze kwam wel om 5 uur nog een keer) Ze had gewoon honger. Was na een weekje weer over.
Typische periode voor meer honger . Kijk maar even naar haar: is ze niet ineens ook veel alerter en actiever geworden?
Ja dat zijn van die fases inderdaad. Als ze graag wat wil drinken dan zou ik het geven. Zal nog wel vaker gebeuren, zulke periodes.
mijn ervaring. kinderen onder de 3 jaar slapen zelden continu door, ( ik zeg niet dat ze nooit doorslapen ) maar tot 3 jaar hebben ze vaak periodes en fases dat ze wakker worden, zo kan het 4 maanden goed gaan om vervolgens weer weken of maanden midden in de nacht 1 keer of vaker wakker te worden. de periodes worden minder maar zelfs in de basisschool periode kan het blijven, zo is onze tweede bijv heel gevoelig, zij sliep "door"bij 3 jaar maar nu met 6 jaar is ze nog wakker de laatste week waarop ze aan het eind van de week jarig is, ze plast weer in bed en word wakker tijdens de sinterklaas periode, schoolreisjes en verjaardagen van de juf vind ze spannend, feestjes van andere kinderen of die haar cadeautje wel leuk vinden... en dat zijn echt periodes waarop zij weer nachten wakker van kan liggen. ik zou het dus accepteren zoals het komt, en er vooral zoveel mogelijk in mee gaan. lekker een flesje geven als ze dan weer verder gaat slapen.
Iedereen bedankt voor de reacties... ze is idd wat alerter en grijpt dingen bewust vast..nieuwe geluidjes aan t maken en haar voetjes vind ze heel interresant Blij om te horen dat t een fase is.. ik ga er gewoon aan toegeven...vind t ook niet erg hoor. Maar was benieuwd naar anderen Liefs