Nog steeds in de maxi cosi

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Peppabig, Oct 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    283
    63
    Zoals de titel al zegt: mijn dochter yzit (nog steeds) in de maxi cosi.
    Iets wat wij heel normaal vinden maar wij lijken wel de enige.

Ze is 16 maanden, en past er nog prima in. Ook vind ik dat dit het veiligst is en dat is toch het belangrijkste!

Is het nou echt zo raar dat ze er nog in zit?
    Overigens is dit ook wettelijk verplicht.
    Ze weegt rond de 8 kg.

Meer kindjes die lang in de mc zaten?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zolang ze erin past, moet ze erin zitten, het is de meest veilige optie. Onze oudste zat met 1 jaar nog in de Maxi-Cosi, simpelweg omdat ze er nog in paste.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Onze dochter heeft ook tot ongeveer 16 maanden in de maxi cost gezeten ze zou er nu nog steeds wel in passen.

4. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

Jul 22, 2015
    1,224
    1,240
    113
    Zolang ze erin past is er niks mis mee toch! Lekker veilig juist. Wij zijn toevallig net overgestapt naar een groep 1 stoeltje. Zoontje is 15 maanden en werd nu toch echt te krap in de maxi cosi :)

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,103
    3,491
    113
    Zolang het goed past, is het de beste optie.
    Hier was hij er echter met 10 maand al uit. Hij was toen al wel 11 kilo. Hebben toen wel bewust voor een achterwaartse vervolgstoel gekozen.

Aegyo likes this.
  6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,294
    25,760
    113
    Prima toch! Had ik heel fijn gevonden als mijn zoon zo lang met de maxicosi had gedaan. Maar hij was er met 9 mnd al uit ivm zijn lengte en gewicht. En dus konden we een dure vervolgstoel gaan kopen, omdat hij nog wel achterwaarts moest.

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Heel goed zelfs! ik hoop dat onze zoon ook nog lang past. Onze autostoel mag tot 13 kilo en 86 cm, als hij doorgroeit op zijn lijntje zal het tegen de 12-14 maanden zijn dat hij daaraan zit.

Als ze qua lengte en gewicht nog binnen de maxicosi normen valt, zolang mogelijk erin laten zitten, het zeker het veiligste.

8. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Zoon zat hier in de maxi-cosi tot 16 maand, toen werd hij te lang (hij woog ondertussen 10 kilo). Hoe langer ze er in past, hoe beter, toch? Lekker veilig :)

9. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Super toch?
    Bij ons zaten ze er ook tot een maand of 15/16 in :thumup:

10. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    283
    63
    Wat fijn om te lezen dat iedereen het hier wel snapt!

Na vandaag de zoveelste opmerking begon ik echt aan mezelf te twijfelen.

Een opvolg stoel hebben we al, maar die is vanaf 9 kg en dat weegt ze nog niet.
    En idd zo lang het past blijft ze er gewoon in zitten.

Hoe vaak ik nu wel niet heb gehoord dat het “raar” is. En dat het zielig is “want zo ziet ze niks”
    Maar veiligheid voor alles.

11. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

May 5, 2017
    305
    107
    43
    Female
    Zoon tot 23 mnd :D
    Hij liep er zelf heen kreeg ik ook rare reacties op.

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Geen probleem toch? Hier zijn we met 1 jaar wel overgestapt op een vervolgstoel maar dan om de praktische redenen.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Lekker laten zitten. Is gewoon het veiligste.
    Onze dochter heeft er ook tot dr 2 jaar in gezeten. Ze liep er heen en eruit:D

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,572
    1,870
    113
    Female
    Ik zou haar er in laten zitten zolang het past.

Hier heeft de oudste er tot 10 maanden ingezeten, toen paste hij er niet meer in. De jongste heeft er tot bijna 13 maanden ingezeten.

15. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Ik vind het ook niet raar. Geen idee hoeveel M nu precies weegt, maar ze past nu net maat 68 (meestal). De bandjes van de maxi cosi kunnen nog een stukje verder omhoog, dus zij zal er ook nog wel een hele tijd in kunnen. Q was ook klein en heeft ook lang in de maxi cosi gezeten. Ze mocht er in de auto op een gegeven moment zelf in klimmen en vond dat super leuk. Ook bij haar nooit rare reacties gehad hoor.

16. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Mijn 2e dochter heeft 3 jaar in de maxicosi gezeten. Klein slank meisje.
    Zielig nee hoor ze had er totaal geen problemen mee terwijl het echt een fel meisje is als ze iets niet wil.
    Ze is nu bijna 6 en past nog steeds makkelijk in de groep 1 stoel.

Zoon heeft ook 2 jaar in de maxicosi gezeten terwijl dat bij de geboorte geen klein ventje was

17. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Zolang het past, gewoon doen ;)

Onze zoon kon er met ongeveer 10 maanden niet meer in, dus toen hebben we een Cybex Sirona autostoel gekocht. Leek me ook veiliger omdat we lang moeten rijden als we naar onze familie in het buitenland gaan.

Maar onze zoon is een boom van een knul en zit met 13 maanden bijna op 12kg ;) Jouw dochter klinkt klein maar fijn, dus dan is de Maxi Cosi nog steeds geweldig :)

Peppabig likes this.
  18. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,468
    17,411
    113
    mijn 3e heeft er ook heel lang ingezeten, ze paste nog goed en vond het best. En ik denk dat deze uk er ook nog een tijd in blijft

19. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,127
    405
    83
    Hier met 14 maanden ook nog steeds. En hij heeft boven zijn hoofd nog wel 10 cm over dus hij zit er voorlopig nog wel even in :)

20. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bij mijn zoontje gaat dat m niet worden :D
    Hij is bijn 8 maanden en van de week tijdens het weegmomentje bleek hij 9014 gram te zijn en 74.5cm
    Wij zijn al opzoek naar een iets comfortabelere en veiligere autostoel, want onze huidige is gewoon echt te klein (beentjes steken uit en hoofdje ook iets)

Share This Page