Hoi meiden, De laatste dagen hebben we met name in de avond meer moeite met Lucas. Hij is erg huilerig in de avonduren en wil niet naar bed. Alleen mama is goed en hij wil vastgehouden en gedragen worden. Zodra ik hem neerleg zet hij het op het krijsen en gaat hij ook niet meer slapen. We hebben een vast ritme met hem en normaliter maak ik hem juist wakker voor zijn laatste voeding en leg ik hem zonder problemen in bed en slaapt hij tot de volgende ochtend. Vorige week is het begonnen toen we een groentehap zijn gaan geven. Het gevolg hiervan was buikpijn en veel gehuil. We zijn hier vier dagen geleden mee gestopt en na een paar luiers is zijn buikje weer zacht. Ik denk eigenlijk niet echt dat het daaraan ligt omdat hij al vier dagen geen groentehap meer heeft gehad en niet verstopt zit. Hij heeft de laatste dagen wel steeds vuurrode wangetjes, ook overdag. Het lijkt me wat vroeg voor tandjes en ik heb in zijn mond gevoeld. Er is nog niks voelbaar of zichtbaar. Verder is hij gewoon vrolijk overdag en zowel overdag als in de avond alert. Hij heeft geen verhoging. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Zou hij ergens last van hebben of maak ik me onnodig zorgen? Woensdag gaan we naar het cb voor zijn inentingen en vraag ik het daar ook even na. Alvast bedankt
Het zouden best beginnende tandjes kunnen zijn toch? Mijn neefje had zn twee bovenste tandjes al compleet door toen hij 4 maanden was... At (of liever: sabbelde) op die leeftijd dus ook al graag op brood korstjes
Zo, dat is vroeg! Ik heb er wel over nagedacht en gevoeld, maar hij is nog zo jong. Even goed in de gaten houden dus en een bijtring aanbieden.
In het boek oei ik groei kan je goed lezen welke fases ze door gaan.. Ik heb t boek voor kerst aan mijn vriend gegeven en we hebben er erg veel aan.. Gewoon een tip .! Hij kost wel wat ma de info is het waard.
Hier maak ik ook al iets van 2 maanden hetzelfde mee. Tussen 9 en 11 is alleen op de arm goed genoeg. Ik heb wel eens gehoord dat baby's vooral's avonds een huiluurtje hebben/het moeilijk hebben. Een dag is namelijk wel erg lang voor ze. Hoe laat krijgt jouw zoontje zijn laatste fles/bv voor het slapen gaan? Wat hier goed helpt is dat ik goed bijhoud of ze genoeg slaapt overdag. Goed de eerste tekenen van vermoeidheid in de gaten houden en hierop inspringen. Gisteren merkte ik dat ze na de fles van 19.00 moe was. Ze viel toen in een diepe slaap (gevalletje melkcoma) en heeft vervolgens een uur lang op m'n schoot gelslapen. Mij maakt het nooit uit waar ze slaapt, als ze maar slaapt. Het resultaat was dat ze tot aan de volgende fles vrolijk was. Zo raken ze minder (over)vermoeid tegen de tijd dat het avond is (als ze overdag voldoende geslapen hebben). Hopelijk helpt het je. Mijn ervaring is dat je het patroon vaak even met iets moet doorbreken door erachter te komen hoe je baby werkt. Is hier ook nog vaak een hele zoektocht moet ik zeggen hoor.
Mn dochter had ook compleet verrast haar 1e tandje. Niks te voelen en geen ander gedrag. Ze kwijlde en sabbelde en beet al op alles sinds 2 mnd. En opeens zei de leidster van het kdv ze heeft haar eerste tandje he ? En ik was vol verbazing want een oaar dagen eerder had ze nog niks geen bobbel streepje of iets er zar gewoon een tandje zomaar! Ze heeft er nu inmiddels 5 Edit, ze was toen net 4mnd jong ook.
Ik ben afgelopen woensdag met hem naar het cb geweest voor zijn inenting en toen hebben ze ernaar gekeken, omdat ik nog niks voelde. Twee hele kleine tandjes zichtbaar onder.
Is wel erg vroeg hoor. Natuurlijk kan het maar als je uitgaat van gemiddelden dan begint het meestal iets later. Hier nog geen tandjes in zicht en mijn dochtertje is bijna 6 maanden.