Omikron - keelpijn

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Stier86, 2 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Vier dagen geleden testte ik positief. Sindsdien heb ik een nare keelpijn die iedere dag erger wordt. Echt gekmakend. Heb er geen koorts bij. Wel enorm verkouden. Slik 4x per dag pcm maar de pijn komt er flink doorheen.
    Iemand anders dit ook gehad? En hoe lang duurde dit bij jou?
    Als je er zo middenin zit heb je het gevoel dat het nooit meer over gaat :confused:

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Ja herkenbaar. Bij mij werd het na 3 dagen en nachten eindelijk minder. Heb serieus gehuild van de pijn. Thee met honing hielp iets.

3. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Ja ik had vanmiddag ook de tranen in mijn ogen staan. Kan me niet herinneren dat ik ooit zo’n keelpijn had. Fijn dat het bij jou na 3 dagen minder werd. Ik hoop dat het bij mij nu ook op z’n hoogtepunt is.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Bij mij ook na een dag of 3/4 beter. Ik moest er ook nog eens veel bij hoesten, geen fijne combinatie. Heb letterlijk overgeven van het hoesten in combi met de keelpijn.

Na 6 dagen was ik klachtenvrij dus het herstelde wel vlot bij mij.

5. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Dat hoesten heb ik helaas ook. De keelpijn lijkt minder te worden maar mijn holtes gaan nu meer pijn doen.
    Omikron valt me best wel tegen, wil niet weten hoe ik er aan toe was geweest zonder vaccinaties en booster.

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Pfff ik test afgelopen zaterdag voor het eerst positief, toen had ik snachts ook al keelpijn. Maar nog wel te doen. Sinds vandaag is het echt enorm pijnlijk kan nauwelijks slikken. Lig nu ook weer wakker moet steeds hoesten. Ben gelukkig niet echt neusverkouden.
    4 jaar geleden een keelontsteking gehad en werkelijk nog nooit zo'n pijn gehad, ook niet tijdens mijn bevallingen..
    En ik heb echt een heel hoge pijngrens!
    Hopelijk gaat het nu niet die kant op, echt gekmakend deze pijn..:(

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    Keelpijn is net zoiets als hoofd en kiespijn, kan je tot waanzin drijven.

Bij de lidl heb je RXT Amylmetacresol-dichloorbenzylalalcohol 0.6/1.2mg keelpijntabletten honing en citroen (bek vol) die helpen best goed!

Evt thijmsiroop extra sterk of de dennenknop extra sterk van de kruidvat verlicht ook wat. (naast de ladingen waterijs, koud water etc)

Edit: heb ooit dentinox geprobeerd onder t mom als t die kleine helpt met tandjes omdat t verdoofd helpt dat allicht met keel ook. Nou helaas...

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tips♡
    Ik lig nu in bed met ijswater en vraag me af hoe ik in godsnaam in slaap ga vallen..:cry:

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    bob ross aanzetten

Zeebra en bulakgirl vinden dit leuk.
  10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:

11. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Dat dacht ik ook. Lang geleden dat ik me zo beroerd heb gevoeld. Mijn holtes doen giga pijn en zodra ik maar iets doe snerpende hoofdpijn. Keelpijn is aanwezig maar niet zo heftig als bij jou. Hoesten met momenten. Tis net de griep, alles doet pijn. Ga nu dag 4 in hopelijk snel voorbij.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    het werkt wel!!!

Ben benieuwd of ik mn eigen advies ook in mag gaan zetten, hopelijk niet voor zoontje. Die ging hoesten vannacht en ja hoooor...positief. Ik er achteraan, dolle pret in team 2. Alleen dochter is nog gevrijwaard gebleven, hoe ze dat voor elkaar krijgt is me een raadsel we hadden verwacht dat zij de eerste zou zijn.

13. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Ik heb uiteindelijk 5 dagen gekmakende keelpijn gehad. Flashbacks naar het knippen van mijn keelamandelen als kind. Daarna kreeg ik een bijholte-ontsteking. Nu ruim 2 weken later nog steeds verkouden, hees en in de loop van de dag een rauwe keel.

14. powerflower

8 mrt 2021
    35
    16
    8
    Vrouw
    Zoon van 10, vrijdag positief test. Beetje keelpijn en neus dicht. Verder niks. Loop van de dag werd alles erger en meer symptomen er bij.
    Hij had gevoel dat keel in brand stond. Had wel koorts. Zaterdag nog heftiger. Zondag gelukkig koorts weg, hoofdpijn licht. Keelpijn leek beter te gaan. Spierpijn weg. Eetlust en moeheid en flink hoesten en snot. Gisteren begon de keelpijn weer heel erg te worden. Vandaag is het er nog, met snot en heel erg hoesten. Nu hoestdrank en neusspray. Hij heeft weer wat lucht. Zo met hem te doen. Hopelijk nu elke dag wat beter. En deze week lekker thuis blijven. Hij kan met de les mee doen online en kijken wat hij kan. Maar niet verplicht. Tussendoor slaapt hij wat. Hopelijk het ergste nu gehad.
    Beterschap iedereen.

15. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Beterschap voor je zoon!

powerflower vindt dit leuk.
  16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Aah ook al zo'n last van dus.. hopelijk is hij snel weer opgeknapt, zo vervelend keelpijn!!! Beterschap ♡

17. powerflower

8 mrt 2021
    35
    16
    8
    Vrouw
    Het is vreselijk. Zo met hem te doen. Eigenlijk is hij nooit ziek en nu direct heftig. Halve klas is ziek en wandelen er zo door heen. Wel de keel en hoofdpijn maar 2 dagen en dan zijn ze weer oke. Dan is eerder de verveling toe slaat dat ze wel naar school kunnen.
    Maar hier dus even anders.
    Verder van ons gezin nog steeds klachten vrij. Misschien komt het nog. Geen idee. We leven normaal. Hij heeft ons echt nodig. Dus gewoon beneden en af en toe op bed slapen. En isolatie vind ik nog te jong zeker als ze zo ziek zijn.

Bedankt.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    zou evt met zoutwater gorchelen allicht nog kunnen helpen? of met sterke kamillethee zonder suiker (is ook licht anti septisch).

Deel Deze Pagina