De man van onze gastouder is positief Dus mag zij geen opvang bieden zolang hij in quarantaine zit maar nu hebben de kids 2 weken terug corona gehad en zien wij geen probleem maar toch mag het niet Weet iemand wat de regels zijn in dit geval
dat is dan regel vanuit hun zelf of Gastouderbureau? Ik ben gastouder en hier mag dan wel en ook als een van ons heeft zeker onze pubers en man hadden we gezegd zouden in isolatie gaan kon opvang doorgaan. Nu hadden we als gezin tegelijk dus was wel fijner. Kan Gastouderbureau geen andere gastouder regelen van de reserve lijst?
Ze heeft het nagevraagd Ze zit bij roodkapje Andere go is er hier niet heb je een site oid waar staat dat het wel mag
Ik snap dat je baalt, maar is het ook niet zo dat zij misschien voor zieke man moet zorgen en dan de zorg als gastouder er niet bij kan hebben? Ik vond iets als je op Google zoekt over gastouder opvang en quarantaine huisgenoot... Zie screenshot als bijlage... Edit: de bijlage is onduidelijk... Regels voor gastouderopvang in eigen huis De gastouder heeft een huisgenoot van 4 jaar of ouder met klachten die passen bij corona: • De huisgenoot doet een (zelf)test. Tot de uitslag van de (zelf)test vindt er geen opvang plaats. • Is de testuitslag negatief? Dan kan de opvang weer plaatsvinden. • Is de testuitslag positief? Dan kan er geen opvang plaatsvinden totdat de besmette persoon uit isolatie is
Als ik zo lees op internet doet zij het juiste. En ik dan officieel niet. Dus blijkbaar wissels het per gob welke regels er zijn.
Nee wisselt per GGD want daarvan ben je hiermee afhankelijk. Officieel mag het namelijk niet, maar de GGD geeft er soms toch toestemming voor.