Ik wil allereerst even zeggen dat de honden gewoon voldoende worden uitgelaten en daar dan ook voldoende kans krijgen om hun behoefte te doen. Alleen nu zit ik met een probleem dat zodra ze in onze tuin komen, ook al zijn ze net uit geweest moeten plassen en of poepen. Ik denk dat het met territorium drift te maken heeft. Ik ruim dit vrijwel daarna op en gooi er water overheen. Alleen merk ik dat soms wanneer het beter weer wordt het ook meer ruikt. Althans ik ruik dat meer ook wanneer ik een raam of deur open zet. Nu is mijn angst een beetje dat de buren daar ook hinder van zullen hebben. Maar weet even niet zo goed hoe dit probleem op te lossen, Wil met goed weer gewoon de deur open hebben ipv steeds de honden binnen te moeten houden. En wil ook de buren buiten zitten gunnen zonder ontlasting geur te hoeven ruiken.
Eens, is prima af te leren. Kost even wat energie en je moet er echt boven op zitten. Vorige woning liet een buurman zijn jackrussel in de tuin plassen/poepen. Iedereen kon bij mooi weer mee genieten van de lucht
Als ze het doen, er geen water opgieten maar juist water met azijn. Gewoon een gieter klaarzetten en gelijk erop gieten
Ik zit er ook bovenop en straf ze ook wanneer ik het zie. Alleen een poot is soms heel snel opgetild, waardoor ik het niet altijd in de gaten heb. En als één het doet, gaat de ander er overheen. Sterker nog als ik er op kijk doen ze het ook niet, maar zodra ik mij om draai of iets pak of ga doen dan is het raak.
of het af te leren is weet ik niet maar de geur kun je beter aanpakken door er schoonmaakazijn op te gooien. Weet wel dat de hond van mijn ouders dit soms deed in de gang, mijn vader strooide dan altijd peper op die plek zodat het niet aangenaam was om weer aan die plek te snuffelen en het weer te doen.
Ik weet niet hoe groot jouw honden zijn, maar de enige manier om het mijn (kleine) hond af te leren, was niet straffen als hij het deed (want hij doet het echt niet om jou te pesten) maar oppakken en buiten het hek zetten. DAAR mag je plassen. Duurde nog geen 4 dagen, toen was ie gewend. En het mooie? Als we hem nu ergens mee naartoe nemen, doet hij het daar ook nergens in een tuin. Dus mochten je honden makkelijk op te pakken zijn, is dat een optie. Heb je 2 grote bouviers, succes ermee dan En wat ze hier al zeggen, azijn erover. Ruikt ook niet zo heel lekker, maar beter dan urine!
Dat is dus het frustrerende want al komen we terug van een ronde van een uur, twee uur of weet ik veel hoelang hij MOET en zal tegen iets aan plassen in de tuin. Van de zomer gaan we stenen leggen en straks gras (daar komt een hek omheen) want nu zijn die plantjes gewoon heel aantrekkelijk om tegenaan te plassen. En ja als we ze meenemen waar geen honden wonen doen ze het niet. Nemen we ze mee naar iemand waar ook een hond woont doen ze het dus wel. Onze tuin grenst aan onze achter buren en daar woont ook een hond. Goed maakt ook niet uit waarom hun vinden dat ze prima in de tuin kunnen. Maar vervelend vind ik het wel, vaak nu laat ik ze binnen en laat ik ze buiten wanneer we gaan lopen. Ik ga in ieder geval schoonmaak azijn gebruiken.
Buiten belonen als ze iets doen? En eventueel plantenspuit in de aanslag voor als ze het in de tuin doen?
Hier ook zo'n reu met territorium drift, die na het zindelijk maken van ons andere hond continu overal neerplaste waar puppy dat had gedaan. Ik heb de hele tuin, getegeld is het, ingeboend met kennelreiniger en daarna mijn man met de hogedrukspuit er achter aan laten gaan. Nu is het geurvrij, en de afgelopen week heeft ie er niet meer geplast. 2x geprobeerd, maar was op tijd met tegenhouden. Nu gaat ie bij de schutting deur staan als ie echt moet en laat ik hem ff uit.
Ik zal even toelichten dat ze allemaal geholpen zijn. Maar dat houdt hem niet tegen om niet zijn poot te liften. En dan doet vervolgens de andere mee. En die poot hebben ze snel omhoog dus ik heb het ook niet altijd door. Als ze zittend plassen heb je dat veel sneller door wanneer ze een poging willen wagen. Kleine hond pak je op en stoppen met plassen, maar een grote krijg ik niet opgetild. Daarnaast is de plek waar ze wel mogen plassen niet direct naast het huis, daar moet ik een stukje voor lopen. Dus even simpel optillen en buiten de poort zetten is geen oplossing. Tijdens uitlaten redden ze het wel prima om te wachten met hun behoefte te doen op plekken waar het wel mag en niet de stoep. Dus ze kunnen het zeker wel.
Zou er zeker geen schoonmaak azijn overheen gooien aangezien dat erg lijkt op de urinelucht. Het moet juist geneutraliseerd worden de geur. Dus die geur uit de tuin halen en er strak bovenop zitten. Kost even wat energie maar dan zullen ze het wel afleren.
Voor reuen zijn er speciale banden van stof die je om kunt doen. Ze plassen dan niet. Weet niet exact de naam maar je sluit ze met klittenband op de rug. Edit : google op plasband hond. Het werkt echt.
Die van mij was het bij de vorige eigenaar gewent heb een paar keer goed moeten opletten naar hem toe gaan en hard nee geroepen en het werkte En urine gaat inderdaad erg stinken als dadelijk de zon veel schijnt en het weinig regent .
geen idee of de buren het kunnen ruiken, zou dat? Maar als ik jou was zou ik dat voor mijzelf niet eens willen. Denk dat het toch een stuk sturing in gedrag is, misschien een hondencoach oid raadplegen?
Dit is zeker af te leren. Mijn ouders hebben grote honden. Ook al gehad toen ik nog thuis woonde. Ze mochten bij ons niet in de straat hun gehoefte doen. Met wandelen moesten ze dus ook echt wachten met iets doen tot we op een bepaalde plek waren. Vanaf daar mochten ze wat doen. Ik zou er een weekje flink bovenop zitten en het behandelen als zindelijkheidstraining bij een puppy. Alleen omdat je ze niet op kan tillen, blijven corrigeren en meenemen naar waar het wel mag. Kost een hoop tijd, maar het is echt af te leren.