Ons zoontje is nu 9 maanden en vanaf dat hij kan omrollen is het aa en uit kleden een ramp geworden! Hij wil niet blijven liggen , rolt zich steeds op zijn buik om te willen gaan zitten .Hij is al bijna een paar keer van de commode af gerold. Ik verkleed hem nu op ons bed. Ik heb al van alles geprobeert : een speeltje in de handen geven, wat te drinken aanbieden,Mopperen ( maakt helemaal geen indruk) Het vervelende is dat als hij bij de oppas is hij netjes en lief blijft liggen terwijl die toch niks anders als mij en mijn man doen.
Ik ken het, moest op een gegeven moment bij HET CONSULTATIEBUREAU of all places echt me in houden om hem geen tik te geven, zweet liep over mn rug terwijl die blote kont over het matjes rolde... pfff gaat over, tips, misschien een pamperbroekje, die je als onderbroekje aandoet? kun je m laten zitten? Bij justin helpt het soms wel als ik hem iets in zn handen geef, soms niet. is nu gelukkig wel minder geworden//
volgens mij word dat bij elk kind met de week erger. Je had me vandaag eens moeten zien klungelen om Roos aan te kleden na het zwemmen. Dus Roos proberen in haar droge kleertjes te krijgen terwijl mama in haar natte badpak staat. Wat een gedoe
Goed vast houden en negeren. Hier ook eentje die het hok bij elkaar krijst, alles geprobeerd wat hierboven beschreven staat. En dan op het kdv: nee hoor hij is hier zo lief, nooit problemen met verschonen.. grrr. En zij doen het ook niet anders dan als ik het doe, dus ik accepteer het maar.
Tja, kinderen doen altijd het meest vervelend bij degene waarbij ze zich het veiligste voelen, want diegene heeft je onvoorwaardelijk lief en daar kun je je laten gaan. Misschien is dat een troost. Tips heb ik verder niet. Het zijn fases waar je doorheen moet.
Het verschonen en aankleden is hier ook een ramp. Zie er soms gewoon tegen op om mijn zoon een schone luier te geven. eerst hielp afleiden met speelgoed wel, maar nu ook niet meer... wordt vrolijk door de hele kamer gegooid nu helpt het om het drinken in zijn handen te geven. maar ik vraag nu ook steeds "ga je even liggen"? en hij begrijpt dit volgens mij nu wel... want dan gaat hij toch weer even liggen (10 seconden ofzo) ze zeiden tegen mij ook het is maar een fase, maar deze fase duurt nu al bijna 9 maanden en wordt alleen maar erger haha. Sterkte er mee... o ja luierbroekjes helpen ook wel, die heb je sneller aan
Gelukkig ben ik dus niet de enige die dit probleem heeft. ik ga die tip van de pamperbroekjes zeker eens uitproberen!
hier is verschonen en omkleden ook een ramp ! steeds maar willen om rollen.. en als ik haar dan terug wil rollen , krijsen dat ze doet .. soms heeeeeeeeeeel irritant ! :x zweet op de rug..en maar liedjes blijven zingen... hahahaha , gelukkig is het maar een fase..! maar echt een tip , van die pamperbroekjes !! echt een aanrader... makkelijker en stukken sneller.. esmee is trouwens bijna 9 maand..
Vreemde ogen dwingen denk ik. Ik kijk gewoon naar boven en houd ondertussen wel mijn handen zo dat ie niet van de commode af valt. Ik geef totaal geen aandacht meer. Doe ik ook als hij niet wil slapen. Bij geen aandacht verandert hij van gedrag. En direct belonen als hij het goed doet. Dan gaan we grappig doen samen en liedje zingen. Groetjes Emma