3 weken oud en hij drinkt z'n flesjes niet op

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jolu, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolu

jolu Lid

3 feb 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 3 weken oud en woog bij de geboorte 4510 gr. Hij zit nu aan de 120+4 flesjes en hij komt om de 3 a 4 uur om een fles.

De laatste week drinkt hij de flesjes niet leeg, hij laat elke keer rond de 60 staan.
    We zijn ook een beetje aan het tobben met de flesjes! Ik heb difrax flessen met speen s. Ik heb het idee dat het gaatje te klein is (hij zuigt de flessen ook vaak vacuum) en dat hij dan zo hard moet zuigen dat hij halverwege in slaap valt en dus de helft laat staan. als hij na bijv 15 min weer wakker wordt wil hij niet meer verder drinken.
    Ik heb ook speen maat m gekocht, maar daar gaat het weer te snel mee. Dan verslikt hij zich en gaat het zo snel dat hij daarna vaak weer spuugt! (fles gaat dan wel zo goed als leeg)
    Bij de Advent fles is het gaatje ook te klein en valt hij ook in slaap en laat hij de helft staan!

Ik ga me nu toch wel zorgen maken of hij wel genoeg binnen krijgt?! :( Hij is verder wel tevreden en oogt niet erg hongerig?!

Moet ik weer terug gaan naar 90+3?!

Wie o wie weet hier raad mee??!!

2. adi

adi Niet meer actief

De fles mag niet vacuum trekken!! Dan is de filter in de bodem niet goed, probeer die eerst te vervangen, en dan weer met speen s laten drinken.

Daarnaast kun je halverwege de fles zijn luier verschonen, even laten boeren en dan de rest laten drinken. Zo krijg je hem weer wakker en alert.

En ten slotte: de flessen hoeven natuurlijk niet op! Zolang hij goed plast, groeit en alert en tevreden is, heeft ie genoeg.

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je kan bij dat rubberen ding op de bodem het middelste uitsteekseltje ook even samenknijpen zodat het gaatje erin goed open gaat (wist ik ook niet, totdat ik dat hier ergens las). Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ook kan je tijdens het drinken de bodem ietsje opendraaien, waardoor de fles niet vacuum kan zuigen.

Zo lang je mannetje tevreden is, genoeg groeit en vooral: voldoende plasluiers heeft zou ik me geen zorgen maken dat hij niet alle flessen leeg drinkt.

Wat je ook altijd nog zou kunnen proberen is een 1,2,3 speen. In het begin uit het kleinste gaatje laten drinken en als hij moe wordt, een groter gaatje aanbieden.

4. jolu

jolu Lid

3 feb 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat uitsteekseltje (ik snapte hem! ;) ) zit goerd, had ik al bekeken en de onderkant los draaien helpt ook niet?! Ik had van advent zo'n 3 standen speen, maar daarbij was het kleinste gaatje nog te groot!

Kom net terug van de winkel en heb een advent speen vanaf 1 mnd gekocht, die ga ik zo proberen......

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Difrax heeft ook 1-2-3 spenen. Dan kun je kiezen wat het beste werkt.

En inderdaad, dat tuutje onderin moet je af en toe "masseren"
    En de onderkant iets losser draaien kan ook wel wat helpen.

Als hij laat staan maakt het niet uit, als hij maar ongeveer aan zijn voeding komt: 150 ml per 1 kg lichaamsgewicht per 24 uur.

Dus voor 4 kg is dat 150 x 4 = 600 ml

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Van dat dingetje had ik hier ook ergens gelezen, soms is dat 'streepje' wat er op zit niet open, dan zuigt de fles vacuum!
    Inderdaad evt 1-2-3 speen gebruiken....

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk wel dat het belangrijkste is:als je mannetje tevreden is, voldoende plasluiers heeft en alert is, zou ik me niet te veel zorgen maken. Kan zijn dat hij gewoon even wat minder honger heeft op het moment.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn ervaring met 123 spenen is dat die vaak veel te snel gaan voor kleine kindjes. Die van difrax vind ik al beter gaan als avent, maar evt je ringen minder strak dicht draaien of een 1+ speen van avent lijkt me beter als een 123 speen bij een kindje van 3 weken jong.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Suusjeuh heeft gelijk. Hier idem trouwens. Bij ons was de enige oplossing het gaatje van de s groter maken (maar die scheurde al heel snel). Dus toen maar maat m genomen en nutriton er in gedaan. Vind ie trouwens erg fijn dat t niet meer zo 'vloeibaar' is.

10. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Je kunt ook de S-speen van difrax kopen waar 3+ op staat..
    Het gaatje is ietsje groter hiervan!!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kelleyy, ik kan deze niet terugvinden op de site van difrax. Heb t ook nog nooit gehoord trouwens..

12. jolu

jolu Lid

3 feb 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van advent de 1m+ gekocht en dat lijkt iets beter te gaan. Hij is ook heel erg verkouden, misschien dat hij daarom niet veel drinkt?!

De 123 speen ook geprobeerd, maar het kleinste gat is dan nog te groot....

Deel Deze Pagina