Hoi allemaal, Na een week borstvoeding net helaas moeten besluiten om te stoppen - ik produceer niet genoeg! Nu ben ik me even aan het verdiepen in flesvoeding. Ik hoorde uiteraard goede verhalen over Nutrilon Standaard - omdat daar veel DHA in zit wat goed is voor de hersen ontwikkeling. Nu lees ik op babyvoedingchecker.nl dat in Kruidvat Standaard 1 meer DHA zit dan in Nutrilon Standaard 1. Wat zijn jullie ervaringen en voor welk merk gaan jullie? Ik neig nu naar kruidvat merk - ook ivm het grote prijsverschil! Alvast bedankt voor eventuele reacties! Groetjes!!
Ik heb geen van beide gegeven, maar heb wel hier op het forum gelezen dat nutrilon en kruidvat nagenoeg hetzelfde zijn. Onthoud ook dat de wetgeving met betreft zuigelingenvoeding zo streng is dat de verschillen tussen verschillende merken minimaal is.
Wij hebben nu nutrilon pepti ivm koemelkallergie maar daarvoor hadden wij ook al nutrilon standaard 1. Wanneer wij terug mogen op standaard voeding ga ik voor het eigen merk kruitvat of etos. Nutrilon is hier haast altijd op en slecht verkrijgbaar dus dan is de keuze makkelijk. Ook scheeld het enorm in prijs.
Wat vervelend dat je productie niet op gang komt! Ik reageer alleen omdat je schrijft dat je "helaas" moet stoppen, begrijp ik dat verkeerd, klik me dan maar weg Op zich is 1 week en nog geen volledige op gang gekomen productie niet heel uitzonderlijk. Kan je lactatiekundige aangeven wat het probleem is?
Kruidvat is even goed als duurdere merken. Het is hetzelfde poeder als van Jumbo en C1000. En je hebt geen problemen met China. Als je probleem is dat je niet genoeg melk maakt dan hoef je natuurlijk helemaal niet te stoppen. Je hoeft dan alleen maar je te kort aan te vullen. Heb je al hulp gehad van een lactatiekundige? Een week is om eerlijk te zijn veel te kort om al te kunnen concluderen dat borstvoeding niet gaat lukken. Bij mij kostte het ook ruim 10 weken voor het echt op de rails stond hoor! Ik heb niets gezegd als je er gewoon geen zin meer in hebt, maar als je het echt jammer vindt en je gedwongen voelt door de situatie, dan is er echt nog wel iets aan te doen, zonder dat je met zelf voeden zou moeten stoppen.
Ik ben benieuwd of je nog verder gaat met de bv, maar dat is helemaal aan jou natuurlijk. En welke kunstvoeding. Ik zou in dit geval kiezen voor je portemonnee, dochterlief deed het hier prima op Kruidvat Standaard.