Mijn meisje is nu bijna 3 weekjes oud en krijgt nu 7 flessen van 90+3. Sinds vandaag lijkt ze sneller te komen voor de volgende fles en ook vannacht sliep ze minder lang op de fles dan ze hiervoor deed. Nou zei het cb dat ik dan best 120+4 mag feven, maar dat het dan 6 flessen per dag moeten zijn. Nu had ik zelf het idee om in ieder geval voor de nacht een fles van 120+4 te geven, gewoon om te kijken of ze dan wat langer slaapt. Nu wil ik overdag ook wel naat die hoeveelheid, maar hoe ga ik dan maar aan 6 flessen komen? Zal ze dan om de 4 uur gasn drinken ofzo? Want als ze gewoon na 3 uur weer komt, dan kom ik alsnog aan 7 flessen. Wat kan ik het beste doen? Alleen de laatste fles ophogen of alle flessen en dan maar kijken hie ze het redt? 'S nachts sliep ze zo'n 4.5 a 5 uur op 1 fles. Dat was vannacht nog maar krap aan 3.5 uur. Iemand een idee of ervaring van eigen kindje? Qua gewicht zal ze nu denk ik op de 3.6 kg zitten gok ik.
Ik gaf op een gegeven moment 7 flessen van 120 + 4 en na een paar dagen dacht 2 ofzo liet ze er 1 vallen! Dacht de 2de nachtfles.
3.6 kg x 150ml / 6 = 90 ml per voeding Of 3.6 kg x 150ml /7 = 77 ml per voeding Ik zou dus in ieder geval niet ophogen. Hoe lang doet ze over de fles? Stop je tussendoor voor een boertje? Heel luxe hoor dat ze 5 uur achter elkaar slaapt (sliep)! Elke 3 uur willen drinken is, zeker op deze leeftijd, heel normaal.
Om hierbij aan te sluiten: 3.6x180/7=93 ml per voeding, dus met de 7 voedingen nu zit je al aan de max. Ik zou ook niet ophogen en eerst kijken of je het drinken wat effectiever kan maken. Als je toch gaat ophogen kun je prima beginnen met 1 fles, niet elke fles hoeft hetzelfde te zijn!
Bedankt voor de reacties. Ik heb gister gewoon even om uit te proberen de laatste fles 120+4 gemaakt. Resultaat dat ze vannacht in haar bed waarschijnlijk de 30ml die ze extra kreeg eruit heeft gegooid en alsnog na 4 uur gewoon kwam. Dus ik hou het voorlopig maar even op de 90+3.
Mooi En houd ook in je achterhoofd dat je kindje tot MINIMAAL 17 weken het alleen met flesvoeding moet doen. En dan is 1 liter voeding op een dag de max. Dus als je zo jong al (te)grote flessen geeft wordt het maagje uitgerekt en kom je straks in de problemen.
Ik zou ook niet ophogen, het maagje is nog te klein voor zo'n grote plas melk. Zl dronk op dat moment nog 8 flesjes van 90+3. Elke 3 uur ongeveer, ook in de nacht. Dus ik vind eigenlijk dat ze het netjes doet. Een keer wat meer geven is niet erg, vaak wordt het vanzelf wel weer recht getrokken. Zl heeft in het begin vrij veel gedronken, maar met 12 weken zat hij nog maar op 4 flessen en is het vanzelf goed gekomen Als je over een tijdje toch gaat ophogen, dan kun je het beste langzaam opbouwen. Dus 120+4 maken en dan wat weggieten, zodat het maagje langzaam kan wennen aan de hoeveelheid.
Dank jullie wel. Ik ben weer wat wijzer geworden. Is ook alweer zolang geleden dat mijn oudste zo klein was!
Soms kan het ook helpen om de duur van de voeding te verlengen. Ik weet niet hoelang een voeding nu duurt, maar het advies is minimaal 15 minuten. 20 is vaak zelfs iets beter.
Probeer om minimaal 3x even te stoppen met de oeding, voor een boertje. Ik denk dat ze ongeveer 15 minuten doet over 1 voeding
15 min, incl stops? Dat zou anders wel snel zijn. Als ze echt 15 min alleen aan het drinken is, is prima
Ja is incl stoppen. De avondfles duurt soms wat langer omdat ze dan wat slaperig wordt halverwege. Maar ze drinkt verder wel redelijk vlot ja. Maarja, w at doe je eraan
Er zijn genoeg opties, vaak. Welke fles en welke speen heb je? Voed je haar liggend of zit ze in 'zit-houding'?
Ik heb een dr. Browns fles. Ze ligt op mijn arm met voeden, maar dan wel wat meer omhoog, dus niet plat, maar ook niet helemaal rechtop. Ik heb vanmiddag eens op de klok gekeken met voeden en blijkt toch wel dat we snel 25 minuten bezig zijn incl. stoppen tussendoor. Dus toch wel wat langer dan ik dacht. Ik moet ook zeggen dat ze vandaag zelf niet echt lag te schreeuwen om de fles een half uur voor ze hem moet hebben. Zo leek ze gister na 2.5 uur weer onwijs honger te hebben, maar vandaag kwam ze niet eens zelf bij alle flessen. Ik ben er dus ook wel over uit, mede dankzij xe reacties hier, dat ik haar voorlopig ff op de 90+3 hou en dat met 7 flessen per dag.