Geef ik mijn kindje teveel voeding??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Meryl, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo dames,

Ik zit zojuist een schema te bekijken, mijn kindje is momenteel tussen de 4 -5 kilo en zou 5 voedingen p.d. behoren te krijgen, maar aan 5 voedingen kom ik niet per dag...toch zeker 6/7 zit ik net uit te rekenen (150 cc) :(

Ik voed iedere 4 uur overdags en 's nachts komt ze ook zelf zelf zo'n 1 a 2 keer (uitzonderingen daargelaten), geef ik teveel denken jullie? Moet ik anders met het voeden omgaan? Ben even de draad kwijt...;)

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij 5 kilo is het 5 maal 150 cc per 24 uur. Dus 750 cc per 24 uur. Bij 7 flessen is het 110 cc per fles. Dus 7 maal 150 cc is wel veel. (is het trouwens 150 +5, want dan is het 165cc, of 135+4,5 schepjes?)

Maar ja, de ene baby is de andere niet. De een heeft meer nodig dan de ander. Zolang je niet boven de liter uitkomt....en je baby verder nergens last van heeft, niet spuugt.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik weet dat rond 8 weken mijn zoontje 6 flesjes mocht hebben van 120/4 dus dit deed ik ook.
    Bij controle van het CB vroegen ze echter waarom ik het niet ophoogde naar 6x150/5 want dat mocht hij best hebben!
    Ze zeiden wel duidelijk dat ik niet over de liter mocht komen.
    Maar zelf leek mij 6x150/5 gewoon teveel.

En ik denk dat mijn zoontje tot ongeveer 12 weken 6 voedingen heeft gehad.( was toen ruim 5.5 kilo)
    Opeens sloeg hij de nacht over en kwam vanzelf uit op 5 voedingen.
    En nu sinds 3 dagen zit hij op 4 voedingen.
    Eigenlijk regeld je kleintje het vanzelf.
    Zolang je kleintje om 6 flesjes blijft vragen gewoon geven.
    Zo wie zo mag je een voeding na 5.00 smorgens rekenen als eerste voeding van de dag.( zeiden ze bij mij op het bureautje)

Deel Deze Pagina