Hoi, ik heb een vraagje, Sem is nu bijna 5 weken, en heeft nogal last van krampjes en regelmatig golft de voeding met een mooie boog terug. Ook heb ik het idee dat hij soms last heeft met poepen, hij loopt rood, aan, je hoort hem persen, maar er gebeurt niks, of er komt een knetterharde scheet, en uitenidelijk krijgt hij zijn broek wel vol, maar soms kost het hem echt moeite. Nu kreeg hij afgekolfte BV omdat het aan de borst niet lukt, aangevuld met Nutrilon standaard, omdat ik soms te kort kom. Ik wil graag blijven kolven, (en oefenen met borst, hopenlijk dat hij hem straks goed gaat pakken maar da's een ander verhaal) en die melk geven. Bij nutricia zeiden ze dat het prima te combineren is met omneo 1. Wat ik deed, was als ik zeker wist (bv 3 uur na de vorige voeding) dat hij het op dronk, 60 cc BV en 60 cc nutrilon standaard in een fles mengen. Anders eerst wat ik nog had aan borstvoeding, en afhankelijk daarvan, daarna nog aangevuld met Nutrilon standaard, als hij nog honger had. MAAR: ik heb nu sinds gisteravond de omneo vanwege het spugen en zijn krampjes. maar dit is natuurlijk dikker, hij lijkt er ook minder van te drinken, maar is wel voldaan. (hij slaapt nu notabene, nou dat is een unicum want dat wilde hij nooit om deze tijd) Hij heeft ook geen krampjes gehad. Ik heb het deze nacht gegeven, maar wel vermengd met BV. Maar hij dronk dus wel veel minder, kan dat kloppen? ong 60 cc per fles, terwijl hij de afgelopen week wel 120 cc per fles dronk! Maar hij is wel voldaan, en is gewoon weer rustig gaan slapen. Vanmorgen heeft hij 60 cc Bv gehad en daarna 20 cc omneo, en daar slaapt hij nu op. Zou dat komen omdat het dikker is? dat hij minder ervan drinkt? Hij is ook erg verkouden, misschien komt het daardoor dat ie ook gewoon moe is, zijn neusje zit helemaal vol, zo zielig. Kan ik de voedingen ook gewoon om en om doen, ene voeding BV andere voeding omneo? Is dan het effect van de omneo niet weg? En als ik het vermeng? Zijn er meerdere moeders die dit mengen of combineren? groetjes!
Ik heb dit de eerste paar weken gedaan met jaydienne omdat ik niet voldoende "melk "had. ik gaf haar omneo s'morgens en sávonds en door de dag heen borstvoeding. In het begin had ze wel meer kramp maar na een week is het voorbij gegaan. Daarna geen probleem meer gehad.
Voeg je al johannesbroodpitmeel aan de moedermelk toe? Dat helpt tegen het spugen en ook bij het poepen. Probeer de moedermelk altijd voorrang te geven, want dat is natuurlijk beter dan Omneo.
Omneo zit johannesbroodpitmeel in volgens mij, dus dat is dikker. Waarschijnlijk krijgt hij het daardoor minder goed uit de fles. Naarmate het afkoelt, wordt het ook nog dikker. Misschien een ander speentje proberen? Je kan tegen het spugen ook aan je gekolfde borstvoeding johannesbroodpitmeel toevegoen, Nutriton. Dit werkt ook een beetje laxerend, dus waarschijnlijk 'gaat' ie dan ook beter..
ik doe nu 60 cc omneo vermengenmet 60 cc BV per voeding. eigenlijk gaat dit heel prima, hij doet het er goed op. Ik denk dat ik het zo maar laat. Ik kolf nu drie keer per 24 uur, dan heb ik steeds twee tot drie voedingen vooruit op voorraad in de koelkast staan. Vanmorgen heeft hij trouwens weer een voeding uit de borst rechtstreeks gedronken, maar dan spuugt ie de boel er zo weer uit.
In de Omneo zit geen JBP. De eiwitten die erin zitten zijn anders waardoor het werkt tegen krampjes en spugen... Je kunt hier dus gewoon JBP aan toe voegen. Jelle heeft heel lang Omneo gehad, en ik kan niet zeggen dat de nummer 1 Omneo dikker is dan de Standaard van Nutrilon.
het is inderdaad alleen in nutrilon ar dat er jhbpm inzit, maar je kan natuurlijk apart wel nutriton bij doen om het spugen tegen te gaan
hij spuugt er wel minder door, maar de BV blijft er ook beter in deze laatste paar dagen. Krampjes lijken ook af te nemen. Maar hij is ook door een osteopaat behandeld, dus wat nou de reden is dat de krampjes minder worden dat is gissen. Volgende week maandag moeten we weer naar de osteopaat. Misschien kan ik na dit pak wel weer op de standaard over gaan of is dit niet verstandig? Die omneo stinkt en is vies! Ik snap niet dat kindjes dat zo opdrinken hoor, gatver.
mischien had die wat problemen met de vertering en dan is de osteophaat een goede oplossing maar zou niet direct overstappen van melk als hij bij deze goed is want dat is weer een verandering voor hem waar hij zich weer wat moet aan aanpassen met gevolg dat je mischien weer een paar dagen problemen kan hebben voor die goed drinkt. ja wat ze der lekker aan vinden is voor mij ook een groot vraagteken
Als het zo goed gaat zou ik het even zo laten. Rond de 12 weken zijn de krampjes meestal op hun hoogtepunt, en daarna word het minder. Ik zou in elk geval wachten tot je over die grens heen bent. Ik zou niet durven beweren dat je scheel bent, hoor! Maar dat is mijn ervaring. Toen ik overging op de Omneo 2 viel me ineens op dat deze veel dikker was dan de Omneo 1. Ik moest toen ook echt een andere speen gaan gebruiken, terwijl Jelle de 1 gewoon uit de 3 speen van Avent dronk, net als de standaard in het begin...