met moeite groentehap eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door grace77, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grace77

grace77 Nieuw lid

4 okt 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo ik heb even een vraag over mijn dochtertje naomi. zij is inmiddels bijna 8 maanden en haar lengte is 60 ncm en weegt 6 en een halve kilo. vrolijke meid en goed in haar ontwikkeling. nu is zij wat aan de kleine kant en op het consultatieburo hadden zij eerst hun zorgen over haar gewicht omdat zij wat achteruit ging qua bgroei. nu had ik gelijk mijn zorgen daarover. naomi krijgt haar tanden bijna allemaal tegelijk waar ze erg veel last van heeft gehad en ook heel erg slecht at. wat mij ook logisch lijkt. zij had al moeite om de speen of de fles speen in haar mondje te hebben. een aantal weken heeft zij dus bijna niet gegeten wat ik ook probeerde. nu ben ik op een extra consult geweest en daar zeiden ze al zolang ze beweegelijk blijft en er gezond uit ziet qua kleur wat ze ook heeft moet ik mij daar niet zo n zorgen overmaken.

fruithap gaat erin als koek ik gebruik de 8 maanden potjes die ze heerlijk vind. maar groentehap ho maar. dan neemt ze een paar happen en dan wil ze niet meer. ze houdt gewoon stijf haat mondje dicht.

dit is haar schema

7.30 fles 200 cc met pap van 6 maanden
    9.15 fruithap
    11.30 half broodje zonder koemelk en broodverbeteraar en 150 cc opvolgmelk
    15.00 tussendoortje met diksap
    fles van 16.00 uur heb ik weggelaten.
    17.00 uur groentehap met toetje
    19.00 en 19.30 fles 210 met pap

klopt dit zo ongeveer qua hoeveelheid wat ze binnen krijgt of kan ik het anders aanpakken ik vind het heel erg moeilijk namelijk.

groetjes van grace

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Grace,

Je dochtertje krijgt nu nog alle vitamines en mineralen binnen die ze nodig heeft via de opvolgmelk. Je hoeft je over de groente dus geen zorgen te maken hoor. Je schema ziet er goed uit. Vaak zie je dat kindjes vanzelf een keer de groente accepteren wanneer ze eenzelfde smaak maar vaak genoeg aangeboden krijgen.

Succes ermee.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina