Hoe moet dat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door LadyM83, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon krijgt op dit moment zo'n 6 voedingen overdag en 1 in de nacht. Dit is dan 120 water en vier scheppen.
    Hij weegt ruim 4700 gram en is 3 weken oud.
    Als ik op de verpakking kijk mag hij dus 5 flessen van 150 water en 5 scheppen.
    Nu zit ik me de hele tijd te bedenken hoe ik dat moet doen?
    Aan wat voor tijden zit ik dan dat er tussen zit?
    En hoe gaat dat in nacht?
    Zijn die 5 voeding inclusief die van de nacht of hoe moet ik dat zien??
    Of het totaal van die 5 flessen verdelen over 6 flessen?en hoe doe ik dat weer?

Alvast bedankt!!!

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hoi
    Je kindje drinkt nu 7 voedingen geef je aan. 7x135=990, dit is al zowat de absolute max wat hij mag hebben tot 6 maand.
    Hoe lang doet hij over een flesje? Hij zou er minimaal een kwartier over moeten doen om verzadigd te raken. Anders eventueel een andere fles/speen proberen.

Als je 150/5 aan gaat bieden laat hij waarschijnlijk ook wat meer tijd tussen de flessen. Je zou dan kunnen kijken wanneer hij dan weer wil eten. Je hebt best kans dat je dan op 5 flessen uit zou kunnen komen, en dan zit je ook aan een beter aantal cc's. 5x165=825 dan heb je de komende maanden nog wat ruimte om op te hogen.
    Als hij dan toch af en toe een 6de flesje nodig heeft kan dat eventueel wel maar dan zit je wel weer aan de max
    Maar je kan hem dus geen 7 flessen geven van 165, dat is echt veel te veel. Je zou dus wel kunnen proberen hoe lang hij na een grotere fles er tussen laat..

succes

3. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

hoi ladyM83

de voedingen zijn berekend per 24 uur...
    wij geven het volgende schema (ongeveer)..

07.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

Dan zit je op 4 uur tussen de voeding, en onze kleine man slaapt vanaf 23.00 uur dan de nacht door.
    Het kan natuurlijk zo zijn dat er iets minder dan 4 uur tussen zit.. maar moet niet zo zijn dat je op eens alle voedingen om de 3 uur geeft, want dan zit je weer met een voeding teveel...
    Tis echt iets wat je moet gaan proberen en kijken hoe jullie kindje er op reageerd, je kan die 150+5scheppen=165 aanbieden, en dan kijken wat hij daar van op drinkt...,, als je twijfelt zou ik contact opnemen,, (kan volgensmij ook met gratis nummer naar de nutrilon)
    succes

4. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij laat nu inderdaad vaak van 2 flessen wat over zodat we nog niet aan de 800 komen.
    Op het cb zeiden ze ook van probeer maar en kijk maar wat hij eventueel laat staan.
    Ik zat alleen een beetje te vogelen wat voor tijden en hoe dat in de nacht gaat.
    Maar denk zelf dat hij inderdaad wel wat gaat laten staan.
    Ben erg benieuwd!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk niet naar de verpakking, maar kijk naar je kind. Zolang hij aangeeft dat hij 7 voedingen nodig heeft, geef je die gewoon. Als hij iets laat staan, niet aandringen, maar gewoon noteren hoeveel hij op heeft.
    Op een gegeven moment merk ja dat hij vanzelf langer gaat slapen en zich later meldt voor een fles. Dan ga je op een natuurlijke wijze over op minder flessen.

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hm, ik zou juist zeggen dat als hij sneller komt voor een fles met de huidige hoeveelheden, je de flessen op kan hogen en hij daarna weer langer gaat slapen en vanzelf een fles laat vervallen. Dus de langere slaapjes "forceer" je als het ware door grotere hoeveelheden... (en ik vind 7 flesvoedingen met 3 weken persoonlijk wel best veel, maar dat verschilt uiteraard per kind)

Deel Deze Pagina