Zo laten of veranderen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door LittleMommy, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 3 maand oud & zit op 5 voedingen van 170cc..
    De laatste is altijd rond een uur of 10/half 11..
    Als ik van sommige hier lees, zitten hun met hun laatste voeding al op 8 uur in de avond..
    Ik zou dat opzich ook wel willen, weet alleen niet of mijn zoontje het dan de nacht door red..
    Maar ik zit dan dus te bedenken hoe ik dat ga doen met de voedingen.. Het scheme ziet er nu als volgt uit:

07:00 fles 170cc
    10:30/11:00 fles 170cc
    14:30/15:00 fles 170cc
    18:30/19:00 fles 170cc
    22:00 fles 170cc

Maar het is hier ook heel verschillend eigenlijk, want de ene keer word onze kleine man rond 6 uur smorgens al wakker, maar het gebeurt ook wel eens dat ie pas om 9 uur wakker word, is togg al een aardig verschil, dus ik schommel heel vaak met de tijden.. Als ik het terug wil brengen naar 20:00, dan zal ik waarschijnlijk 1 fles weg moeten laten & de rest ophogen, maar dan komt ie dus op 4 flessen, en heb geen idee of ie dat red.. Of ik zou eventueel in plaats vn 4 uurtjes, weer 3 uur tussen de flessen moeten laten & weer gaan verlagen, maar ben bang dat hij dat niet leuk zal gaan vinden & dan zal ik eventueel de laatste fles meer moeten geven..

Kzit erg in twijfel met dit, ook omdat ik over een maandje waaarschijnlijk mag gaan beginnen met bijvoeden (fruithapje enzv) dus hoe ga ik et dan weer doen ??

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Joh, ik zou niet teveel kijken naar anderen hoor! (Gevaarlijk met zo'n forum...),, want diegene die op 4 flessen zitten hebben wrs llemaal kindjes van wat ouder hoor! Met 3 maanden zit jij aan een heel net schema vind ik zelf. En is het nog helemaal niet nodig om over te stappen naar 4 flesen. Dat deden we hier pas met 4 maanden en vlgs mij is dat al vrij vroeg!
    Wordt jouw zoontje nog altijd wakker voor die laatste fles? Of moet je hem ervoor wakker maken?
    En is die 170 die je geeft incl voeding (150+5= 165) Of is dat excl (180+6=200?). In het eerste geval zou je nog wat kunnen ophogen en kijken wat ie dan doet. Misschien vraagt hij dan niet meer om die laatste fles?
    Maar nogmaals: 3 maanden is echt nog best wel vroeg. Hij geeft t zelf wel aan!
    Hier kwam het inderdaad ook met dat ik ook begion met groenten en fruit. De fles van 18/19 uur werd toen steeds later, soms pas 20 uur en vervolgens hem wakker maken om 22/23 uur voor de laatste fles...?? Op een gegeven moment niet meeer gedaan en hij slipe gewoon door! Nu is die fles van 20 uur weer wat aan het vervroegen. Zo zie je maar: hij bepaalt zelf zn ritme wel!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Doorsnee mag je 4 flessen beginnen bij 4 maanden EN 6 kilo. Weet niet of je kleine dat al red? Vanaf 6 kilo mogen ze ook de klok rondslapen. (1 uur per pond gewicht)

Maar we hebben mijn zoontje tot 7 maanden wakker moeten maken 's avonds laat. Anders haalde hij de ochtend niet. Dus het verschilt ook heel erg per kind.
    Wij rommelden ook met tijden. Maar hier gaven we die laatste fles wel om ongeveer dezelfde tijd. Ook als hij overdag een uurtje later was. Dat dronk hij dan meestal ook wel goed op.

Ik zou in jou geval nog even dit schema aanhouden. Ik vind het een mooi schema voor de leeftijd. En dan straks bij het bijvoeden veranderd het misschien wel iets. Dan zou je waarschijnlijk naar 4*200cc toekunnen..

4. LittleMommy

Nja, opzich ben ik ook wel blij met het ritme..
    9 van de 10 keer is ie gewoon nog wakker met zijn laatste fles, een enkele keer komt het voor dat hij een uur of annderhalf uur ervoor in slaap valt.. Maar om hem dan door te laten slapen, word te lang.. Omdat zijn ena laatste fles dan rond 18:00/18:30 is geweest, dus dan maak ik hem wel altijd wakker rond 22:00..
    Denk indd dat het het beste is om het zo te laten, omdat indd straks met fuithapje enzv, dan zou ik eventueel een fles weg kunnen laten en vervangen door potje..
    De fles is trouwens incl. voeding.. Ik maak het altijd al 24 uur van te voren klaar.. omdat 180+6 nog net iets te veel voor hem is, dat red ie nog net niet.. en hij weegt nu net 5 kilo trouwens..

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij 3 maanden en ook nog geen 6 kilo zou ik het lekker zo laten.
    ik zit ook op 5 voedingen van 180/6 = 200cc, drinkt ze vaak niet helemaal op maar gaat prima zo, mijn meisje is overigens al wel 6 kilo maar nog niet toe aan 4 flessen.

6. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Zou het ook nog lekker zo laten. Milan is nu ook 3 maanden en zit op hetzelfde schema alleen drinkt Milan 5 flesjes van 190-200 cc.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het ook zo laten. Die van ons is morgen 4 maanden en 6 kilo en krijgt ook nog steeds 5 voedingen. Op de volgende tijden:

7
    10.30
    13.30
    16.30
    20.00

Maand geleden kreeg hij zijn laatste fles ook nog rond 22 uur maar dat heeft hij vanzelf vroeger gemaakt. Wie weet gaat jouw kindje dat ook nog zelf vervroegen en anders lekker zo laten als hij/zij het er goed op doet

8. LittleMommy

Vandaag was meneertje weer pas om half 9 wakker..
    Heb vandaag voor het eerst 4 flessen geprobeerd met 200cc..
    Gaat goed tot nu toe, de laatste fles is zometeen rond half 10..
    Vandaag was et dus:

08:30
    12:30
    17:30
    21:30

In de middag kon hij dus gewoon 5 uurtjes ertussen laten.. Ging wel goed vandaag, en hij krijgt altijd met zijn laatste fles jbp erin om hem een voller gevoel te geven tijdens de nacht..
    Gister zat ik dus ook met de tijden te mengelen en nog 5 flessen van 170cc.. Omdat ie gister ook best "laat" wakker was smorgens, moest ik dus de tijden verkorten om aan de 5 flessen te komen, merkte dat ie meer ging spugen & zelfs de laatste fles kreeg hij geen eens op..

Ik maak zo wie zo voor de zekerheid alvast klaar voor 5 flessen, dan komt het alsnog goed uit als hij eventueel eerder wakker word smorgens.. Het scheelt maar 2 schepjes, dus dat is ook weer niet zo heel erg, als dat laatste beetje overblijft met 4 flessen van 200cc op een dag..

Deel Deze Pagina