pastarecept 7 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Piekie81, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

het lijkt mij leuk om een ker pasta voor de kleine man (nu 7 maanden) te gaan maken. Maar ik weet niet zo goed wat voor saus/groenten daar nu lekker bij zijn.
    Ivm KMA en mogelijke andere allergieën krijgt hij voorlopig nog geen tomaat en kaas (wat in opperdepop wel in de recepten staat) en zowiezo worden prei en ui afgeraden voor het eerste jaar.

Wat geven jullie bij de pasta?

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ehm. Hier krijgt hij gewoon volkorenpasta met bijv. wat broccoliroosjes. Maar nog geen saus oid.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    mijn kindje krijgt het wel met tomatensaus of roomsaus, maar daar heb jij dus niet zoveel aan ... ik geef het met reepjes courgette, aubergine, paprika, champignon....vanalles eigenlijk! Je kunt er een scheutje milde olijfolie doorheen doen voor een echt italiaans effect.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Rond die tijd kreeg ze hier nog geen sauzen e.d. Dus hier was het ook volkorenpasta met groente erbij.
    En nu nog vaak, eigenlijk. (al eten we niet echt vaak pasta)

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Een pastasaus zonder tomaten of kaas/room is behoorlijk ingewikkeld! Ik heb werkelijk geen idee. Succes

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb laatst, van die mini elleboogjes, maceroni met pompoen als "saus"...dus helemaal zachtkoken en dan erdoor heen met stukjes courgette...hij vond het heerlijk!

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik geef gewoon losse pasta met daarnaast groenten....zoals vanavond was het fusilli met brocolliroosjes en sugarsnaps....beetje gehakt ernaast....klaar!

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    @fafje ja pompoen is een supergoede saus voor bij pasta! Dat eten we zelf ook regelmatig, mijn zoontje vind het ook smullen :)

9. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties!

Pompoen is zeker een goed idee! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
    En zonder sausachtig iets kan natuurlijk ook! Ik zat een beetje dom te denken, aardappel en rijst krijgt hij ook gewoon met groenten er doorgeprakt, zonder saus of zo. Dat kan natuurlijk ook prima met pasta! ;)

10. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Je kunt idd groenten pureren en dat als saus aanbieden bij de pasta en dan nog hele groenten erbij. Zou bijvoorbeeld erwtjes en courgette pureren met beetje kookvocht en wat olijfolie voor de vetten en smeuiigheid en dan nog broccoliroosjes erbij doen. Zo krijgt mijn meisje ook haar pasta de eerste keer denk ik.

Pompoen met wat olie is idd ook een goede!

11. fafje

fafje Niet meer actief

gister macroni met spinazie...druppeltjes olijfolie...en het is helemaal goed te eten! je kan er zalm of koolvis bij doen! en bijv voor julliezelf wel een roomsaus oid

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    om het romig te maken en gemakkelijk door te slikken maakte ik noujuist een saus.

Ik deed groenten zoals courgette, wortel en tomaat pureren en dat was de saus

13. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hoi,

Ik vond laatst op internet dit gerechtje en geef het mijn dochter af en toe. Ze vindt het heerlijk: macaroni met broccoli koken en dan samen met wat smeerkaas naturel pureren. Niet echt een saus, maar de smeerkaas maakt het smeuig.

Groetjes, Kiki

Deel Deze Pagina